ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحیایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی احداث مجتمع صنایع غذایی

طرح توجیهی مجتمع صنایع غذایی
هدف از اجرای طرح، احداث مجتمع مواد غذایی شامل واحدهای تولید انواع کمپوت، مربا، مارمالاد، میوه و سبزی خشک، کنسانتره و پوره میوه، سبزیجات و میوه منجمد و سورتینگ و بسته بندی میوه می باشد.

هدف عمده صنایع غذایی بر دو نکته فوق استوار است، یعنی فرآوری ماده غذایی به گونه ای که بتواند با دارا بودن ماندگاری زیاد، مانع از فساد این مواد شده و امکان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد. این فرآوری به فراخور ماده غذایی مورد نظر می تواند تهیه کمپوت، کنسرو، کنسانتره، مربا، ترشی، شور و … باشد.

مزایای احداث طرح مجتمع صنایع غذایی

صنایع تبدیلی کشاورزی به صنایعی اطلاق می شود که با کمک آن می توان بخشی از محصولات زراعی و باغی را با کاربرد روش های فیزیکی و شیمیایی تغییر وضع داده و بدین وسیله ماندگاری این محصولات را بیشتر و مصرف و عرضه آن را، مناسب تر نمود و در مجموع از طریق این نوع صنایع ارزش اقتصادی محصولات را بالا برد.

به عبارت دیگر صنایعی که فرآورده های کشاورزی و دامی را تبدیل به مواد و کالای نیمه ساخته و یا آماده مصرف می سازد را صنایع تبدیلی می نامند. صنایع تبدیلی – تکمیلی یکی از شاخه های مهم رشته کشاورزی به شمار می آید.

علیرغم نیاز کشور به واردات محصولات کشاورزی، محدودیت دوره برداشت محصولات کشاورزی و فقدان امکانات کافی در جهت حمل و نقل سریع و صحیح این محصولات به بازارهای مصرف، موجب از بین رفتن سرمایه های کشاورزان داخلی و افزایش نرخ واردات فرآورده های کشاورزی به کشور می گردد.

از دیگر سو نیاز به محصولات کشاورزی در تمام فصول، اهمیت یافتن روشی برای حفظ و نگهداری بلند مدت این محصولات را دو چندان می نماید. مجتمع صنایع غذایی با ایجاد تغییراتی بر روی ماده خام می توانند پاسخگوی هردوی این مشکلات باشند.

هدف عمده آن بر دو نکته فوق استوار است، یعنی فرآوری مواد غذایی به گونه ای که بتواند با دارا بودن ماندگاری زیاد، مانع از فساد این ماده شده و امکان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد. این فرآوری به فراخور ماده غذایی مورد نظر می تواند تهیه کمپوت، کنسرو، کنسانتره، مربا، ترشی، شور و … باشد.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

امید است این طرح با ایجاد مجتمع صنایع غذایی و تولید انواع کمپوت، مربا، مارمالاد، میوه و سبزی خشک، کنسانتره و پوره میوه، سبزیجات و میوه منجمد و سورتینگ و بسته بندی میوه، گامی در جهت پیشبرد صنعت غذایی کشور و زمینه برای اشتغال نیروی ماهر و نیمه ماهر در رفع معضل بیکاری برداشته شود.

کاربردهای محصولات طرح

تصویر محصولات مجتمع صنایع غذاییکنسانتره میوه در تولید آبمیوه، پاستیل های میوه ای، بستنی میوه ای و شیرینی مغزدار و پوره میوه در تولید لواشک ها، مصرف به عنوان نوشیدنی، تهیه غذای کودک و به صورت مستقیم کاربرد دارد.

میوه جات خشک شده به شکل اسلایس، خلال، حبه یا دانه کامل خشک، در دسته خشکبار و آجیل قرا گرفته و به عنوان تنقلات مصرف می شود. میوه جات یخ زده زمانی که میوه تازه موجود نباشد، جهت تازه خوری و تهیه دسرها استفاده می شود.

سبزیجات خشک و منجمد همانند سبزیجات تازه، مصارف غذایی دارند. مربا و کمپوت به عنوان نوعی روش نگهداری طولانی مدت میوه مرسوم بوده است و اکثر مردم این محصولات را میل می نمایند. که می توان تمامی آنها را در مجتمع صنایع غذایی به فروش رساند.

کد آیسیک

محصولات تولیدی پس از اجرای طرح احداث مجتمع، کنسانتره انگور، کنسانتره انار، کنسانتره سیب، انواع پوره میوه و سبزیجات، انواع کمپوت، انواع مربا، مارمالاد، ژله، انواع میوه خشک، سبزیجات و صیفی جات خشک شده، انواع میوه منجمد و انواع سبزیجات و صیفی جات منجمد (فرآوری شده و فراوری نشده) می باشد.

برای سفارش طرح توجیهی احداث مجتمع صنایع غذایی جهت دریافت وام و مجوز با شماره : 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

مواد اولیه، کمکی و مصرفی

مواد اولیه شامل میوه، سبزی، شکر، اسانس، آنزیم و ملزومات بسته بندی می باشد.

برنامه فروش و بازار هدف (داخلی – خارجی)

بازار هدف طرح احداث مجتمع صنایع غذایی در ابتدا تامین نیاز داخل در بخش و سپس در صورت تولید مازاد مصرف داخل به کشور عراق و همسایه های غربی ایران صادر خواهد شد.

ظرفیت اسمی و عملی سالانه
ظرفیت اسمی عبارتست از قابلیت تولید در شرایط ایده آل. این ظرفیت اغلب توسط سازندگان ماشین آلات ثبت شده است و بر اصول طراحی و مهندسی استوار می باشد.

ظرفیت عملی حداکثر ظرفیت قابل دسترسی در شرایط عادی کار بوده که به طور معمول به صورت درصدی (راندمان یا بازدهی) از ظرفیت اسمی درنظر گرفته می شود. با توجه به اینکه ماشین آلات امکان تولید با 100% ظرفیت را ندارند، لذا با در نظر گرفتن زمانی جهت تعمیر، نگهداری، خرابی و… راندمان ماشین آلات 80% درنظر گرفته شده است.

روش تولید محصولات

* فرآیند تولید میوه و سبزی خشک

  1. آماده سازی میوه و سبزی
  2. تمیز کردن و شستن
  3. جدا سازی قسمت های زائد
  4. پوست گیری
  5. تمیز کردن تکمیلی
  6. تبدیل محصول به قطعات کوچک
  7. بلانچینگ
  8. خشک کردن
  9. بسته بندی میوه و سبزی خشک

* فرآیند تولید مربا

  1. آماده سازی میوه
  2. تهیه شربت
  3. پخت
  4. پر کردن و درپوش گذاری
  5. سرد کردن
  6. بسته بندی مربا

* فرآیند تولید کمپوت

  1. درجه بندی
  2. شستشو و تمیزکرن
  3. پوست گیری و خارج کردن هسته و قسمت های مرکزی
  4. قطعه قطعه کردن میوه
  5. بلاچینگ
  6. پر کردن و در پوش گذاری
  7. خارج کردن گازها و هوای بسته
  8. درب بندی
  9. فرایند دمایی
  10. سرد کردن
  11. بسته بندی کمپوت

* فرآیند تولید کنسانتره میوه

  1. شستشوی میوه
  2. سورتینگ
  3. خرد کردن
  4. پرس و آبگیری
  5. فیلتراسیون
  6. آنزیم زنی
  7. آروماگیری
  8. فیلتر مقدماتی
  9. تغلیظ
  10. سردکردن و بسته بندی
  11. بسته بندی

* فرآیند تولید پوره میوه

  1. شستشوی میوه
  2. سورتینگ
  3. خرد کردن
  4. حرارت دهی اولیه
  5. پوست گیری، هسته گیری، دم گیری
  6. خرد کردن میوه
  7. فیلتراسیون
  8. تغلیظ
  9. سردکردن و بسته بندی
  10. انبار

* فرآیند سورتینگ و بسته بندی میوه

  1. شستشو اولیه
  2. سورتینگ
  3. شستشو و ضد عفونی
  4. پولیش و واکسینگ
  5. تونل خشک کن
  6. درجه بندی
  7. بسته بندی
  8. انبار (سردخانه)

* فرآیند تولید میوه و سبزی منجمد

  1. شستشوی اولیه
  2. پوست گیری
  3.  سورتینگ
  4. برش زنی
  5. شستشوی ثانویه
  6. آنزیم بری
  7. سورتینگ نهایی
  8. خنک کردن
  9. IQF انجماد
  10. بسته بندی
  11. سردخانه گذاری
  12. فروش

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 4 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام و احترام
      نمیشه همینجور گفت بستگی به مواردی همچون ظرفیت مدنظر و اینک زمین طرح را دراختیار دارید یا خیر بعد از این پارامترها باید اطلاعات و محاسبات مالی اقتصادی به روز طرح استخراج و جمع آوری گردد که در قالب طرح توجیهی قرار دارد.

  1. سلام و عرض ادب . طرح توجیهی جامع و بروز 1400 می خواهم برای احداث یک مجتمع صنایع غذایی برای فرآوری و تولید انواع کمپوت، مربا، مارمالاد، میوه و سبزی خشک، کنسانتره و پوره میوه، سبزیجات و میوه منجمد و سورتینگ و بسته بندی میوه . لطفا هزینه طرح و شرایط همکاری را بفرمایید؟

    1. باسلام و احترام
      لطفا برای سفارش طرح مدنظرتان یا اطلاع از هزینه انجام طرح و هماهنگی بیشتر با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop