ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی توليد درب پيش ساخته (درب های آماده)

گزارش حاضر مطالعات امكان سنجی مقدماتی توليد درب پيش ساخته چوبی می باشد. اين مطالعات در قالب متدولوژی مطالعات امكان سنجی تهيه گرديده است و مطابق متدولوژی فوق، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقيق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت.

و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی توليد و امكانات سخت و نرم افزاری موردنياز نيز بررسی می شود. و در نهايت ظرفيت های اقتصادی و حجم سرمايه گذاری موردنياز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمايه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند كليه اطلاعات موردنياز را كسب و در جهت انجام سرمايه گذاری اقتصادی با ديد باز و مسير شفاف اقدام نمايند.

نام و كد آیسیک
دربهای پيش ساخته چوبی، درب هایی هستند كه از تخته های HDF و MDF ساخته می شوند. تخته های فوق علاوه بر اينكه از استحكام بالایی نسبت بر چوب معمولی، تخته های چند لايه و فيبرها برخوردار می باشند، مقاومت بسيار خوبی نيز در مقابل رطوبت و آب از خود نشان می دهند.

دربهای پيش ساخته بصورت مدولار (ابعاد و اندازه های استاندارد شده و مشخص) طراحی و ساخته شده و در دسترس مشتريان قرار می گيرند. لذا ساختمان سازان با تامين آن، تنها اقدام به نصب درب می نمايند و دليل اطلاق پيش ساخته بر اين محصولات نيز همين موضوع می باشد.

پيش ساخته بودن سبب می گردد كه عمليات تامين و نصب درب با سرعت بالاتری انجام گيرد و بدينوسيله طول كل احداث بنا كاهش پيدا نمايد و اين موضوع برای توليدكنندگان ساختمان بسيار خوشايند است.

ورود درب پيش ساخته به كشور از دهه گذشته آغاز گرديده است ولی در اين مدت كوتاه گسترش بسيار قابل توجهی پيدا كرده و جايگاه بالایی را در ميان ساير محصولات مشابه پيدا كرده است و اين موضوع مقبوليت آنرا نزد مصرف كنندگان نشان می دهد.

تدوین انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 17 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

كد آیسیک توليد درب پيش ساخته چوبی

تصویر تولید انواع درب پيش ساخته

انواع دربهای پيش ساخته چوبی مطابق طبقه بندی وزارت صنايع و معادن دارای كد آيسيک 20221120 می باشد.

موارد مصرف و كاربرد 

درب های پيش ساخته بعنوان درب داخل منازل، ادارات، شركت ها و موارد مشابه می باشد. اين دربها بصورت مدولار ساخته شده و طراح ساختمان متناسب با آنها اقدام به تعبيه فضای نصب در ديوارها می نمايند.

جهت سفارش طرح توجیهی توليد درب (درب های آماده) و انواع درب و پنجره با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

اجرای سريع خريد و نصب درب در ساختمان سازی ها و همچنين قيمت نسبتا مناسب اين درب ها بواسطه توليد سری و انبوه آنها، مطلوبيت بالایی را در بازار در جهت استفاده از اين دربها بوجود آورده است. در مورد انواع دربها كه سبب ايجاد موارد كاربرد مختلف نيز برای آنها ايجاد می كند، كه می توان به موارد زير اشاره كرد :

  • درب ورودی
  • درب های اتاق ها
  • درب های پارتيشن
  • درب های دكوری

شكل ظاهری زيبا و استحكام مكانيكی بالا، كاربرد اين دربها را روز به روز افزايش داده و مصرف آنرا عمومی می سازد.

بررسی كالاهای جايگزين

اصلی ترين كالای جايگزين درب های پيش ساخته چوبی، درب های چوبی معمولی می باشد كه از چوب معمولی، سه لايه و فيبر ساخته می شود. از طرف ديگر بعضا دربهای آهنی و آلومينیومی نيز می توانند برای اين نوع درب ها بعنوان جايگزين محسوب گردند.

ليكن همان طوريكه عنوان شد اصلی ترين جايگزين، درب های چوبی معمولی است كه در جدول زير توضيحات مختصری در خصوص اثرات كالاهای جايگزين فوق و قدرت جايگزينی برای این دربها ارائه شده است.

جدول تحليل اثرات كالای جايگزين بر دربهای پيش ساخته
عوامل شيوه اثرگذاری
قيمت قيمت هر مترمربع از این دربها بطور متوسط 3000000 – 2000000 ریال و
درب های چوبی معمولی 1600000 – 1400000 ریال است. از اينرو قيمت يكی
از معيارهای اصلی است كه سبب انتخاب درب توسط مشتری می گردد. بنا به
لحاظ قيمت می توان گفت كه درب های چوبی معمولی شانس بيشتری در
انتخاب مشتری بخصوص خریداران با در آمد متوسط و پایين خواهند داشت.
استحكام مكانيكی استحكام مكانيكی درب های پيش ساخته بيشتر از درب های معمولی
چوبی است.
قابليت كاربردی دقيقا در محل هایی كه دربهای چوبی معمولی
بكار می روند قابليت كاربرد دارد.
زيبایی ظاهری این دربها به مراتب از دربهای چوبی معمولی زيباتر می باشند.
مقاومت در مقابل
رطوبت
جنس چوب دربهای پيش ساخته از HDF و MDF است از اينرو مقاومت
اين دربها در مقابل رطوبت به مراتب بيشتر از دربهای معمولی است.

با توجه به جدول بالا، در مجموع می توان گفت درجه جايگزينی دو نوع درب نسبتا بالا است و در صورتی كه بالانس اين جايگزينی مورد بررسی قرار گيرد، نتيجه گيری خواهد شد كه وزنه سنگين جايگزينی در خانوارهایی با درآمدهای بالاتر برای درب پيش ساخته و در خانوارهایی با در آمد متوسط و پایين تر برای دربهای چوبی معمولی خواهد بود.

اهميت استراتژيكی كالا در دنيا امروز

با بررسی ميزان تقاضای مسكن در كشور و توان توليد و عرضه آن، می توان گفت كه ميزان نياز مسكن در كشور حدود 1,5 ميليون دستگاه در سال است و اين در حالی است كه حداكثر توان توليد مسكن در كشور 700 هزار دستگاه می باشد. وضعيت فوق سبب ايجاد كمبود در كشور و رشد قيمت ها شده است.

لذا كليه عواملی كه سبب كاهش زمان ساخت مسكن و در نتيجه افزايش قابليت توليد می گردد، از اهميت خاص برخوردار خواهد بود. اینگونه درب ها با توجه بر اينكه سبب نصب سريع و كاهش نسبی دوره ساخت ساختمان می گردد، دارای اهميت می باشد.

راندمان توليد در واحدهای توليدی فعال

تصویر درب های پيش ساخته چوبی

توليد دربهای پيش ساخته از چند سال گذسته در كشور معمول شده است و لذا می توانيم اين صنعت را در كشور صنعتی جوان محسوب نمایيم. از اينرو كليه كارخانجات توليدكننده از رونق بازار مناسبی برخوردار بوده و اكثرا نيز بر اين امر اتفاق نظر دارند.

از اينرو برای كسب اطلاع از متوسط راندمان اين واحدها، مطالعات ميدانی صورت گرفته كه بر اساس آن متوسط راندمان واحدهای فعال 75 درصد نتيجه گيری شده است.

كشورها و شركتهای سازنده ماشين آلات مورد استفاده توليد

كليه ماشين آلات يا به عبارتی خط توليد درب پيش ساخته در كشورمان قابل تامين است. البته مبحث ديگری كه از اهميت بالا در فرايند ساخت درب برخوردار است، مهارت های انسانی می باشد كه لازم است آنرا نيز در رديف سرمايه گذاری طرح طبقه بندی كرد. از اينرو با توجه به وضعيت فوق، فهرست منابع تامين ماشين آلات در جدول زير آمده است.

جدول فهرست ماشين آلات توليد درب پيش ساخته چوبی
ردیف ماشين آلات لازم شركت سازنده
1 ماشين اره نجاری ماشين سازی فرهمند
ماشين سازی مهدوی
2 ماشين چند كاره نجاری ماشين سازی فرهمند
ماشين سازی مهدوی
3 كمپرسور و تجهيزات رنگ ماشين سازان كشور
4 ماشين ساخت چارچوب ماشين سازان كشور
فرآیند توليد

فرايند توليد درب های پيش ساخته در بالا آورده شده است و همانطوری كه از آن مشخص است عمليات مختلف نجاری بصورت توليد انبوه در اين فرايند انجام می گيرد.

مقايسه روش ساخت معمول كشورمان با ديگر كشورهای جهان
روش ساخت این درب ها در بند قبل شرح داده شد بنابراين در صورتی كه اين روش ساخت با روش های ساخت مورد استفاده در ساير كشورها مورد مقايسه قرار گيرد نتايج زير حاصل خواهد شد :

تكنولوژی و روش تولید اینگونه درب ها در ساير كشورها همان روشی است كه در كشور ما انجام می گيرد ليكن آنچه كه در فرايند ساخت دارای اهميت است و حتی می توان گفت كه اين عوامل كيفيت درب ساخته شده را تشكيل داده و در كشورهای صنعتی از درجه بالاتری برخوردار می باشد موارد ذيل هستند :

  • كيفيت و دقت عمل ابزار آلات مورد استفاده در فرايند ساخت
  • كيفيت مواد اوليه مصرفی (MDF و HDF)
  • توان فنی و مهندسی طراحی ابعاد و اشكال بازار پسند
  • دكوراسيون بازار پسند

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.9 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام طرح توجیهی تولید درب آماده بروز سال ۱۴۰۰ می خواستم هزینش چقدره ؟

    1. باسلام واحترام
      لطفا برای هماهنگی بیشتر و اطلاع از هزینه طرح مدنظرتان با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس حاصل فرمایید. ضمنا واتساپ سایت برروی شماره همراه ذکر شده فعال هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop