ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید بشکه فلزی

محصولات مورد نظر طرح حاضر، تولید بشکه های فلزی می باشد. این محصولات، ظروفی هستند که جهت بسته بندی و حمل و نقل مواد مایع و خمیری شکل مورد استفاده قرار می گیرند. این اقلام همانطوریکه از عنوان آنها مشخص است، از ورق فلزی ساخته می شوند.

از اینرو استحکام بالا در نگهداری و حمل مواد خطرناک و حساس برخوردار می باشند. از نقطه نظر تنوع، بشکه های فلزی را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • بشکه های استاندارد
  • مواد غذایی
  • بشکه های قیر
  • کوچک

هر کدام از بشکه های فوق بر اساس موارد کاربرد تولید مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر مشخصات فنی انواع محصولات جمع بندی و آمده است.

کد آیسیک و شماره تعرفه گمرکی
مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، بشکه های فلزی دارای کد آیسیک 28991241 می باشند. مطابق طبقه بندی وزارت بازرگانی شماره تعرفه های این محصول 731010 تعیین گردیده است.

البته لازم به ذکر است که در مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، بشکه ها به دو طبقه کمتر و بیشتر از 50 لیتر تقسیم بندی شده است ولی شماره تعرفه و حقوق ورودی آنها یکسان است.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح

موارد مصرف و کاربرد
بشکه ها بعنوان محصولات مورد استفاده برای بسته بندی و حمل و نقل مواد مایع و خمیری ، در بسیاری از صنایع و محصولات مختلف دارای کاربرد هستند. ذیلا برخی موارد کاربرد عمده فهرست گردیده است:

  • بسته بندی مواد شیمیایی
  • بسته بندی برخی مواد معدنی
  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی روغن موتو
  • بسته بندی گریسو دیگر مواد نفتی
  • بسته بندی قیر

و بطورکلی کلیه مواد مایع و خمیری شکل که نمی توان از روش دیگر آنها را بسته بندی کرد.

کالاهای جایگزین
از نقطه نظر کالاهای جایگزین دو مطلب می توان در مورد بشکه عنوان نمود:

احجام بالا
بشکه های فلزی در بسته بندی احجام بالا فاقد توجیه اقتصادی قابل قبول می باشند. لذا در این حالات تانکرهای پلاستیکی جایگزین این بشکه ها می باشند.

بشکه های فلزی

احجام خیلی پائین
بشکه ها برای احجام پایین نیز از توجیه اقتصادی برخوردار نمی باشند و لذا در این محل ها نیز ظروف پلاستیکی به راحتی جایگزین آنها می گردد. از نقطه نظر قدرت جایگزینی می توان گفت که عموما مواد محتوی بشکه از قیمت آنچنان بالایی برخوردار نمی باشند.

و به نوعی می توان گفت که قیمت بشکه نسبتا نزدیک به قیمت محصول محتوی آن می باشد. از اینرو قیمت بشکه و ارزش مواد محتوی آن اصلی ترین عوامل در ایجاد جایگزینی به شمار می آیند.

اهمیت استراتژیکی در دنیای امروز
بشکه سازی با توجه بر موارد کاربرد آن در صنعت، در ردیف کالاهای عمومی قرار می گیرد از اینرو اهمیت آن نیز در سطح کالاهای عادی و غیر استراتژیک می باشد.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده
بشکه های فلزی مورد مطالعه در بسیاری از حوزه های صنعت کشورها دارای کاربرد هستند، از اینرو می توان گفت که تولید و مصرف آنها در کلیه کشورهای جهان عمومیت دارد. لیکن در کشورهای صنعتی تهیه و مصرف آن از حجم بالایی به نسبت سایر کشورهای جهان برخوردار می باشد.

جهت سفارش طرح توجیهی تولید بشکه های فلزی برای دریافت وام و مجوز با شماره: 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

معرفی شرایط صادرات
از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی، برای صادرات محصولات تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد. لیکن از آنجایی که این محصولات، یک کالای صنعتی و مهندسی محسوب می گردند. از اینرو ورود به بازارهای جهانی مستلزم برخورداری تولیدکننده از شرایطی میباشد که در جدول زیر به شرایط فوق اشاره شده است.

معرفی شرایط مورد نیاز برای صادرات بشکه های فلزی
ردیف شرایط لازم شرح
1 برخورداری از مزیت رقابتی
به لحاظ قیمت
یکی از معیارهای مهم در صادرات بشکه، قیمت های رقابتی جهانی میباشد که این مورد نیز به شرایط اقتصاد کلان کشور در مقایسه با کشورهای مقصد صادرات و قیمت جهانی فولاد باز می گردد.از جمله این شرایط میتوان به نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت مواد اولیه، نرخ تورم و موارد مشابه اشاره کرد که با توجه به متغیر بودن عوامل فوق، لازم است توجیه پذیری اقتصادی صادرات در زمان واقعی صادرات و کشور های مقصد مورد تحلیل قرار گیرد.
2 برخورداری از مزیت رقابتی
به لحاظ کیفیت
ساخت این محصولات با توجه بر موارد استفاده آنها صورت می گیرد. از اینرو رعایت کلیه استانداردها در تولید، امری ضروری است. بعنوان مثال در بشکه های صنایع غذایی انتخاب و اعمال رنگ، از اهمیت بسار بالایی برخوردار است.
3 برخورداری از توان مالی
مناسب
دوره وصول مطالبات در صادرات عموما بالا است از اینرو لازم است صادر کننده از توان مالی مناسب برخوردار باشد.
4 آشنایی کامل با امور
تجارت جهانی
فعالیت در بازارهای جهانی مستلزم آگاهی کامل صادر کننده از مقررات و الزامات تجارت جهانی می باشد.

روش تولید بشکه های فلزی

در طرح حاضر هدف تولید بشکه های استاندارد و قیری می باشد. همانطوریکه از فرایند بالا نیز مشخص است فعالیت های تولیدی محصول مورد مطالعه به صورت زیر می باشد:

روش تولید بشکه های فلزی

  1. باز کردن رول:
    ماده اولیه تولید بشکه ، ورق فولادی است که به شکل رول تهیه می گردد. این رول روی ماشین باز می گردد.
  2. شکل دهی استوانه بشکه از طریق غلتک:
    استوانه بشکه بوسیله غلتک های فولادی شکل می گیرد. این فعالیت بصورت ممتد انجام می گیرد.
  3. جوش لبه ها:
    دو لبه ورق که بوسیله غلتک به شکل استوانه تبدیل شده است ، جوش داده می شود تا استوانه ای بدون درز تهیه گردد.
  4. تولید راس استوانه:
    دو کف (یا راس استوانه) بوسیله پرسکاری تولید و روی استوانه از طریق درزکوبی مونتاژ می گردد.
  5. رنگ آمیزی:
    رنگ آمیزی در بشکه ها از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر در کوره های مخصوص انجام می گیرد. در بشکه های قیری این مرحله از فرایند وجود ندارد.

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان

روش تولید بشکه در بند قبل شرح داده شد بنابراین در صورتی که این روش ساخت با روش های تولیدی در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد:

تکنولوژی و روش ساخت بشکه های فولادی در سایر کشورها همان روشی است که در کشور ما انجام میگیرد و تفاوت خاصی بین روش های ساخت آن وجود ندارد.

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در تولید محصول

با توجه بر شرح تکنولوژی ارائه شده و نظر بر یکسان بودن آن در ایران و سایر کشورها، نقاط قوت و ضعف خاصی را نمی توان برای آن تعریف کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.79 ( 4 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام طرح توجیهی تولید بشکه های فلزی بروز ۱۴۰۰ می خواهم هزینش چقدر میشود ؟

    1. سلام . لطفا برای سفارش بروز طرح توجیهی مدنظرتان و یا اطلاع از هزینه انجام طرح با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید. ضمنا واتساپ سایت برروی شماره همراه ذکر شده فعال هست.

  2. سلام و عرض ادب برای سفارش طرح توجیهی بشکه های فلزی و اینکه هزینه طرح چقدره چیکار باید کرد؟

    1. باسلام و احترام
      برای سفارش طرح موردنظرتان و اطلاع از هزینه انجام طرح و هماهنگی های بیشتر با شماره: 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید. ضمنا واتساپ سایت هم برروی شماره همراه ذکر شده فعال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop