ایده هاایده های دام , طیور , آبزیانایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن حیوانی (سال 1400) + word و pdf

صنعت روغن کشی از دانه های روغنی و فرآورده های دامی به موازات کارخانجات تولید و بسته بندی روغن حیوانی از سال 1317 در ایران آغاز به کار نموده است با وجود این اکثر کارخانجات موجود در دهه 1320 تأسیس گردیده اند.

این تغییرات به ویژه در زمینه تولید مواد غذایی چشمگیر بوده است به طوریکه حتی خانم های کدبانو برای طبخ غذا زمان چندانی صرف نمی کنند و تمایل به استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده موجود در بازار دارند.

این شیوه مصرف در اماکنی نظیر هتل ها، رستوران ها، پادگانها و … در سطح بسیار وسیع تری مشاهده می شود. روغنهای خوراکی را معمولاً از چربی های نباتی یا حيوانی به دست می آورند. چربیهای نباتی در دمای اتاق مایعند. این نوع روغنها را اغلب از گیاهان، مغز میوه، دانه گیاه و… تهیه می کنند.

البته اغلب چربیهای حیوانی در دمای اتاق به حالت جامدند و بنابراین نمی توان آنها را جزو روغن به حساب آورد. اما برخی جانوران از جمله ماهی، وال و برخی از حیواناتی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند، چربی بدنشان به حالت روغن مایع می باشد.

بسته بندی روغن حیوانی و خواص آن

این روغن دارای خواص بی شماری از جمله استخوان سازی، کاهش غلظت خون، کاهش چربی های زاید شکم، شادابی و سفیدی پوست و سم زدایی از بدن است. تغذیه سلول های عضله قلب از اسیدهای چربی است که تنها در این روغنها به وفور یافت می شود.

از این محصول بهتر است به جای روغن نباتی و روغن مایع مصرف شود، زیرا روغن نباتی یا روغن های هیدروژنه جامد سبب افزایش کلسترول و گلیسیرید شده و در عروق بدن و قلب رسوب می کند.

اخرین تحقیقات علمی دنیا نشان می دهد که اسید آراشیدونیک محصول طرح حاضر سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود. روغن کرمانشاهی یا روغن حیوانی در بهترین نوع آن را در کرمانشاه از شیر گاو و گوسفند به دست می آورند و در مقابل روغن نباتی به معنی مطلق روغن زرد نیز استعمال می شود.

این روغن از نوعی کرهٔ محلی به دست می آید که از به هم زدن دوغ در مشک تهیه می شود. ابتدا دوغ تهیه شده از ماست را درون مشک ریخته و پس از تکان دادن مشک، کره را از دوغ جدا می کنند. سپس کره را درون دیگ های بزرگ ریخته و به ملایمت حرارت می دهند.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح

تصویر بسته بندی روغن حیوانی کرمانشاهی

در اثر حرارت، آب کره تبخیر و روغن آن که چربی حیوانی است باقی می ماند. طعم این روغن بستگی زیادی به نحوه خوراک و چرای دام دارد. به دلیل چرای گله های گوسفند منطقه غرب ایران در مراتع پر علف،

این روغن از طعم و مزهٔ خاصی که حاصل گیاهان معطر کوهی می باشد برخوردار است. مصرف این محصول در کشور ما سلیقه ای بوده که علی الخصوص در میهمانی ها و جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت سفارش طرح توجیهی تولید و بسته بندی روغن حيوانی برای دریافت وام و مجوز با شماره: 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

مزایای اقتصادی تولید و بسته بندی 

از مزایای اقتصادی ایجاد طرح تولید و بسته بندی این روغن می توان به نکات زیر اشاره نمود :

  1. ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی در رده های مختلف
  2. توسعه دامداری متناسب با مواد اولیه مورد نیاز و فروش تضمینی محصولات
  3. ساماندهی مراکز توزیع و پخش مواد غذایی
  4. جذب نیروی متخصص و جلو گیری از مهاجرت آنها به سایر استان ها
  5. همکاری با مراکز گردشگری و توریستی
  6. توسعه سیستم حمل و نقل و توزیع در منطقه
جدول مصارف محصول
ردیف محصول موارد مصرف
1 روغن حیوانی مصرف خانگی، رستورانها، پادگانها، بیمارستانها، هتل ها، دانشگاهها، ادارات و..


کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول، کشورهایی با فرهنگ مشابه ایران می باشند، نظیر کشورهای حوزه خلیج فارس ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان و …

شرایط صادرات

تصویر بسته بندی روغن حیوانی گوسفندی

محدودیتی برای کارخانجات بسته بندی روغن حيوانی جهت صادرات محصول وجود ندارد اما در حال حاضر بیشتر تمرکز بر روی بازار داخلی می باشد که خواستار عرضه متنوع و بهتر محصول است.

مواد اولیه تولید و بسته بندی این محصول حیوانی

شرح مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید و بسته بندی آن در جدول زیر آورده شده است.

ردیف مواد اولیه بسته بندی روغن حیوانی
1 شیر گوسفند
2 جعبه از جنس پلی اتیلن
3 فویل آلومینیمی
4 کارتن
5 شیشه
6 روغن
7 گیریس

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.88 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام طرح توجیهی برای احداث کارگاه تولید و بسته بندی روغن حیوانی می خواستم برای دریافت جواز تاسیس لطفا هزینه را اعلام کنید

    1. با سلام لطفا برای ثبت سفارش یا استعلام قیمت طرح موردنظرتان با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

    1. باسلام و احترام . در خدمت شما هستیم ، لطفا برای سفارش طرح توجیهی اختصاصی و بروز و هماهنگی های بیشتر با شماره: 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop