ایده هاایده های صنعتی و معدنیایده های کشاورزی

طرح توجیهی بسته بندی و فرآوری زعفران (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی بسته بندی و فرآوری زعفران
امروزه مصرف زعفران در تکنولوژی و صنعت بسیار متداول شده است. محصول پاک و تمیز شده زعفران باید طی فرآیند بسته بندی در داخل محفظه های مناسبی قرار داده شوند، تا ویژگی های ذاتی مطلوب خود را برای مدت مدیدی حفظ نماید.

بسته بندی و فرآوری زعفران از مهمترین مراحل فرآیندهای عمومی در راستای حفظ کیفیت اولیه محصول زعفران تا مرحله رسیدن به دست مشتریان می باشند. این روند از مرحله جمع آوری کلاله گل های زعفران توسط کشاورزان، بسته بندی توسط تاجران و سرانجام توزیع توسط فروشندگان به صورت زنجیره ای به همدیگر مرتبطند.

بهترین ظروف نگهداری محصول زعفران باید بتوانند :

  1. آن را از مواجهه با نور محفوظ دارند.
  2. آن را از مواجهه با رطوبت حفظ کنند.
  3. مانع خروج عطر و طعم آن شوند.

تولیدکنندگان روستایی محصول زعفران را به صورت های زیر برای مدت 2 – 1 ماه نگهداری می کنند تا بتوانند آن را به موقع به فروش برسانند :

  1. ظروفی با ظرفیت 5 – 2 کیلوگرم
  2. بشکه هایی با ظرفیت 15 – 10 کیلوگرم
  3. پاکت های پلاستیکی با ظرفیت های مختلف

تجار زعفران های خریداری شده را در محفظه های زیر بسته بندی می کنند تا بتوانند آنها را در شرایط محیطی (حرارت، رطوبت نسبی) کنترل شده ای تا زمان فروش انبار نمایند:

  1. پاکت های پلاستیکی
  2. ظروف پلی اتیلین
  3. جعبه های کارتن

مزايای طرح بسته بندی و فرآوری زعفران

تصویر فرآوری و بسته بندی زعفران

از جمله امتیازات منحصر بفرد اين کشت که لزوم بومی سازی آن را اولويت می بخشد اين است که علاوه بر مساعد بودن شرايط آب و هوايی پرداختن به اين کشت نیازمند صرف هزينه هايی به منظور تکنولوژی و ابزار و وسايل هزينه بر نیست به صورت دستی تمامی مراحل کاشت تا برداشت آن که در نهايت ظرافت و لطافت تنها با دست صورت می پذيرد نیازی به صرف هزينه زيادی ندارد.

از آنجایی که ادویه جات در مجاورت هوا عطر خود را رفته رفته از دست می‌دهند، بسته بندی به بهترین شکل عطر و طعم و خواص زعفران را حفظ می‌کند. همچنین فرآوری آن سیل درآمدهای عظیم نسبت به خام فروشی زعفران را عاید صاحبان تولیدی می کند.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح

کد آيسیک محصول

محصول تولیدی پس از اجرای طرح بسته بندی و فرآوری زعفران می باشد کد ايسیک ISIC مرتبط با محصول در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت انواع فرآورده های زعفران در زير گروه محصولات غذايی و آشامیدنی با کد 1549 قرار می گیرد و واحد سنجش آن تن می باشد.

عنوان کد آيسیک واحد سنجش
زعفران (کشاورزی) 0113412 تن
زعفران 15492420 تن
قرص زعفران 15492422 عدد
اسپری زعفران 15492423 تن
پودر زعفران 15492424 تن
انواع فراورده های زعفران 1549312384 تن
پودر زعفران 1549312385 تن
قرص زعفران 154931236 عدد
اسپری زعفران 1549312387 تن

فرآوری زعفران

تصویر فرآوری زعفران

1. مصارف غذايی

امروزه مصرف زعفران در تکنولوژی و صنعت بسیار متداول شده و کارخانجات مختلف صنايع غذايی، از زعفران در تهیه انواع سوسیس و مارگارين استفاده می کنند. کارخانجات لبنی، در تهیه انواع کره، پنیر و ساير محصولات تولیدی خود از آن استفاده می نمايند.

زعفران در تهیه انواع شیرینی ها، تهیه شکلات، پودرهای کیک، تهیه نوشابه های تقطیری یا “لیکور” و در انواع دسرها به کار می رود. از زعفران به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده طبیعی و سالم در برخی نوشیدنی های سرد و گرم مانند شربت زعفرانی، چای زعفرانی، شیر زعفرانی، ژله، بستنی، شکلات، نبات و آبنبات، کیک و کلوچه، پودرهای سوخاری و… استفاده می شود.

در صورت تمایل به سفارش طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی زعفران برای دریافت وام و مجوز با شماره: 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

2. مصارف صنعتی زعفران

از آن در صنعت نساجی برای رنگ آمیزی پارچه های ابريشمی و نخ قالی استفاده می شود.

* زعفران در صنايع عطرسازی و خوشبو کننده ها :

اسانس زعفران در فرمول بسیاری از عطرهای گرانبها کاربرد دارد و بدلیل افزايش تمايل جهانیان به بوهايی با منشاء طبیعی، اسانس زعفران کاربرد بیشتری می يابد.

* مصارف پزشکی و دارويی

  1. ضد تومور، جمع کننده راديکال های آزاد (خاصیت ضدسرطانی) که به دلیل وجود ترکیبات فعالی چون : Crocin- Crocetin و انواع ديگری از کارتنوئید ها زعفران
  2. محرک و تقويت کننده تمايلات جنسی
  3. کمک به هضم طبیعی غذا به علت دارا بودن مواد تلخ (تانن) و تقويت کننده معده و ضد نفخ
  4. مسکن، بويژه در درمان دردهای لثه و قلنج
  5. شادی بخش، درمان دردهای عصبی، آرامبخش، درمان کم خوابی، تقويت کننده حافظه، افزايش دهنده تمرکز، ضد تشنج، افسردگی، اسپاسم، آلزايمر و پارکینسون
  6. درمان فشار خون، کاهش کلسترول، درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن در دختران، کاهش درصد احتمال بروز بیماريهای قلبی، تصلب شرائین و افزايش سلامت قلب (به دلیل وجود تیامین،ريبوفلاوين و مواد معدنی)
  7. افزايش جريان خون در شبکیه، درمان اختلالات لکه زرد شبکیه در اثر پیری، بهبود علايم مربوط به رتینوپاتی ايسکمیک
  8. درمان بیماريهای تنفسی نظیر آسم، سرما خوردگی، سرفه
  9. درمان کوفتگی و رماتیسم بصورت استعمال خارجی
  10. درمان بیماريهايی نظیر اسهال خونی، سرخک، بزرگ شدن کبد و طحال و عفونت دستگاه ادراری
* مصارف آرایشی زعفران :

در فرآوری زعفران در بسیاری از مواقع جهت مصارف آرایشی و بهداشتی از جمله تهیه عطرها بهره می برند. باستان شناسان عنوان کرده اند که مصریان قدیم از زعفران به عنوان عطر استفاده می نموده اند.

به این مطلب امتیاز دهید :

امتیاز کاربر: 5 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام مطالب خوبی بود ، من اگر یک طرح توجیهی فرآوری و بسته بندی زعفران برای دریافت مجوز بخواهم چقدر هزینش میشود ؟

    1. با سلام و احترام
      ممنون نظرلطف شماست. برای سفارش یا استعلام هزینه طرح توجیهی موردنظرتان لطفا با شماره : 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید. ضمنا واتساپ سایت برروی خط همراه فعال است.

  2. سلام عرض ادب طرح توجیهی برای فراوری و بسته بندی زعفران بروز ۱۴۰۰ می خواهم راهنمایی می کنید ؟

    1. باسلام و احترام . در خدمت شما هستیم ، لطفا برای سفارش طرح توجیهی اختصاصی و بروز و هماهنگی های بیشتر با شماره: 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop