استراتژی و رشدمقالات کسب و کار

شبکه های اجتماعی و نکاتی مهم در بازاریابی از طریق آنها

شبکه های اجتماعی از قبیل فيس بوک (به انگلیسی: Facebook) ، اینستاگرام ، گوگل پلاس (به انگلیسی: + Google) و توئيتر (به انگلیسی: Twitter) برای شما امكان ارتباطات مختلفی را فراهم می كنند، اما در عين حال اگر از آن ها به درستی استفاده نشود خيلی راحت می توانند تبديل به پلت فرمی خطرناک برای لطمه و از بين رفتن شهرت شما نيز بشوند.

برای اجتناب از چنين وضعيتی در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی لحاظ کردن موارد زير می تواند يک راهنما و كمک كننده به حساب آيد :

یکی از نکاتی که در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی تاثیر دارد: پرهیز از نوشته های خسته كننده

در شبکه های اجتماعی يک پست خسته كننده را می شود هر پستی تعريف كرد كه شخصيت و ديدگاه شما در آن وجود ندارد . ارائه يک ديدگاه تازه بر روی يک موضوع قديمی يا موضعی متفاوت با ديگران چيزهايی هستند كه جلب توجه می كنند.

بايد از خودتان بپرسيد كه چطور می توانيد شخصيت يا حس طبيعی تان را در هر پست ارائه كنيد. دقيقاً همان چيزی كه می تواند جوهره هر برندی از جمله برند شخصی شما باشد، آخرين چيزی كه حاضريد آن را ببخشيد.

توهين نکردن به ديگران

شبکه های اجتماعی جايی نيست كه بخواهيد مشكلاتتان را بر سر ديگران بريزيد. تفاوتی بين توهين به اشخاص در فضای عمومی يا بلندكردن صدايتان بر سر كارمند يک فروشگاه نيست. بله شما به اين شكل هم می توانيد توجه مردم را جلب كنيد، اما اين توجه با آن توجهی كه شما لازم داريد خيلی فرق ميكند.

متأسفانه، هر چه شما در شبکه های اجتماعی بيشتر صعود كنيد مردم بيشتر دوست دارند به شما سنگ بزنند . اما به هيچ وجه سعي نكنيد به طور علنی تلافی كنيد. خيلی ساده كامنت های ناراحت كننده را پاک كنيد، شخص مزاحم را بلاک كرده و بعد تصميم بگيريد كه آيا می خواهيد مسئله به صورت خصوصی دنبال شود يا ترجيح مي دهيد از آن بگذريد.

كوتاهی نکردن در تشويق و پشتيبانی از ديگران 

شما برای به وجود آوردن و توسعه شبكه اجتماعی توانمند نياز داريد تا به عنوان شخصی شهرت پيدا كنيد كه به ارتقای ديگران كمک می كند. نه اين كه فقط اعتبارتان را در جايی صرف كنيد كه لازم است يا مجبوريد خرج كنيد. در واقع ارتباطات تضمين كننده موفقيت شما هستند و اين توانايی را به شما می دهند كه برای تشويق و ارتقای ديگران از آن ها استفاده كنيد.

 پاسخ دادن به كامنت ها

پاسخ ندادن به كامنت ها در وب نوشت يا ديگر شبکه های اجتماعی تفاوتی با اين ندارد كه شما يک بحث را با كسی شروع كنيد و بعد پاسخ او را ناديده بگيريد. درست است كه به طور فعال مانيتور كردن كامنت ها و پرسش ها بر روی هر پست می تواند زمان زيادی را به خودش اختصاص دهد. اما حتی پاسخ به يک كامنت در هر پست هم می تواند بيان كننده توجه و تعهد شما باشد.

تصویر شبکه های اجتماعیپرهیز از تگ شدن بر روی عكس های مسئله دار

عكس ها می توانند به دردسری بزرگ برای شما در شبکه های اجتماعی تبديل شوند، كافيست در مورد انتخاب و انتشار عكس ها دقت كافی نداشته باشيد. همان قدر كه يک عكس می تواند باعث تفريح و شوخی بشود، به همان اندازه هم ممكن است شهرت شما را نزد خانواده، دوستان و همكاران يا در ارتباطات شغليتان به خطر بيندازد.

بنابراين در مورد انتشار هر عكس سعی كنيد دو بار فكر كنيد، چه وقتی می خواهيد دوستی را در عكسی تگ كنيد چه زمانی كه می خواهيد عكسی از خودتان منتشر كنيد.

به خصوص اگر شما فردی صاحب كسب وكار هستيد بايد همواره در مورد اين كه چگونه نزد عموم به نظر می رسيد مراقب باشيد. پس بهتر است هر عكس مشكوكی را كه ممكن است به شهرت شما لطمه بزند پاک كنيد يا تگ آن را از روی خودتان برداريد.

رصد شدن توسط رقیبان در شبکه های اجتماعی

فراموش نكنيد كه شبكه های اجتماعی همان طور كه محل مانور شركت و سازمان شماست ، محل حضور گسترده رقبای شما نيز هست. به اين شكل بهترين زمينه برای آگاهی نسبت به عملكرد و استراتژی آنها از مطالعه و حتی تعامل با صفحات آن ها در شبکه های اجتماعی حاصل می شود. البته مطلع باشيد كه شما نيز می توانيد برای يک شركت و سازمان ديگر، نقش سازمان رصدشونده را نيز بازی كنيد.

مطلب پیشنهادی : شبکه های اجتماعی و نقش آن در رونق دنیای کسب وکار

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop