استراتژی و رشدمقالات کسب و کار

١٠ راهكار برای مذاکرات و انجام معاملات تجاری

داد و ستد در کل به معنای دریافت چيزی در قبال دادن چيز دیگری است. اگر این کار به درستی انجام شود، هر دو طرف معامله راضی خواهند بود. اما اگر نادرست انجام شود، حال هر دو طرف معامله گرفته خواهد شد. در اینجا برای شما چند راهکار در معاملات تجاری را ذکر می کنيم. به این نکته ها خوب دقت کنيد و آن ها را در مغزتان حک کنيد.

١- راهکار اول در معاملات تجاری: هيچگاه اولين پيشنهاد را شما ندهيد

بسيار ساده است، اینطور نيست؟ تا آنجا که می توانيد، در هر موقعيتی هم که برای معامله قرار دارید، اولين پيشنهاد را شما ندهيد. ببينيدکه طرف مقابلتان اهل کجاست و با این کار تا حدودی می توانيد بفهميد که مایل است چقدر جنس را معامله کند.

اگر طرف شما با یک پيشنهاد بزرگ جلو آمد، نشان می دهد که ممکن است معامله انجام نشود و آنها راهشان را بکشند و بروند چون سنگ بزرگ هميشه نشانه نزدن است. با رعایت این نکته می توانيد از قصد و نيت طرفتان باخبر شوید.

٢- در انجام معاملات هميشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهيد

کاری که به شما خيلی قدرت عمل می دهد این است که هميشه برای یک جنس مشخص دو خریدار را کنار هم قرار دهيد. چه در کار باشد و چه در زندگی یا عشق، اینکه دو نفر خواستار شما باشند هميشه باعث افزایش قدرت شما می شود.

٣- هميشه قيمت بالاتری بدهيد

در معاملات تجاری خود هميشه قيمتی بالاتر از قيمت واقعی خودتان اعلام کنيد، اما نه اینقدر بالا که کسی حتی برای نگاه کردن هم جلو نياید چون با اینکار فقط یک طمع كار جلوه خواهيد کرد.

۴- هيچوقت خود را مشتاق نشان ندهيد

هر چقدر هم که به نظرتان معامله عالی باشد و کلی با آن سود کرده باشيد و بسيار خوشحال باشيد، هيچوقت چهره خود را شاد و مشتاق به طرف مقابل نشان ندهيد. چون با اینکار درونتان را به آنها نشان خواهيد داد و این اصلاً خوب نيست. هميشه خونسرد و آرام باشيد.

۵- هميشه برای ترک معامله آماده باشيد

اصلاً مهم نيست که چقدر دوست دارید آن معامله انجام شود، باید هميشه خود را برای سر نگرفتن معامله هم آماده نشان دهيد. ممکن است این سخت ترین کار در معاملات تجاری شما باشد، اما گاهی بسيار به نفع شما خواهد بود. اگر می بينيد که معامله ای درست نيست وممکن است سرتان کلاه گذاشته شود، می توانيد سریعاً کناره گيری کنيد.

۶- فکر کنيد که طرف معامله به شما نياز دارد

یکی از سخت ترین قسمت در معاملاتتان این است که شما فکر کنيد طرف شدیداً به شما نياز دارد. اگر اینطور فکر نکنيد، اعتمد به نفستان پایين خواهد آمد. هميشه در ذهنتان مجسم کنيد که طرف معامله عميقاً خواستار کالای شماست.

٧- یاد بگيرید که ساکت بمانيد

گاهی اوقات در معاملات تجاری تان وقتی پيشنهادی به شما ارائه می شود، خيلی مهم است که جوابی نداده و چيزی نگویيد. برای ٣٠ دقيقه، ٩٠ دقيقه، یک ساعت، برای هر چقدر که شده دهانتان را باز نکنيد.

سکوتی ناراحت کننده ایجاد کنيد و طرف مقابل برای شکستن این سکوت جزئيات بيشتری بيان خواهد کرد. شما ساکت بمانيد، کناره گيری نکنيد اما فقط به آنچه که طرف مقابل بازگو می کند گوش فرا دهيد.

٨- راهکار بعدی: در مورد همه چيز تحقيق کنيد

چه با دانستن در مورد گذشته طرف معامله تان باشد، چه اتفاقاتی که در مغازه می افتد یا تحقيق در مورد کالای مورد نظر باشد، هميشه بدانيد که در چه مورد می خواهيد صحبت کنيد.

٩- هيچوقت در وسط کار معامله را بر هم نزنيد

در معاملات تجاری هميشه تخفيف و امتياز دهی صورت می گيرد. مهم نيست که از چقدر می گذرید تا معامله را تمام کنيد، اما مهم این است که معامله نباید بر هم بخورد. هر چند که ممکن است آخر کار اصلاً رضایت زیادی از آن معامله نداشته باشيد.

10- هميشه مودب باشيد

مهم نيست که طرف مقابلتان با شما بد حرف می زند یا کالایتان را تحقير می کند، شما هيچگاه خونسردیتان را از دست ندهيد و به طرف مقابل فحش و بد و بيراه نکشيد. با بدرفتاری چيزی جز شرمندگی نصيبتان نخواهد شد.

کار را به نماینده تان بسپارید

ممکن است هر چند بار هم که این مقاله را بخوانيد باز احساس کنيد که هنوز در معامله استاد نشده اید. بنابراین در اینجا به آخرین توصيه اشاره می کنم که از تمام این نکات با ارزش تر است: اگر شک دارید، یا حوصله این کارها را ندارید، نماینده ای برای خود پيدا کنيد که اینکارهایتان را انجام دهد.

این نماینده هر کسی می تواند باشد، یک وکيل حقوقی یا یکی از همکاران باتجربه، ولی به هر حال مسئله مهم این است که اگر حوصله ندارید به هيچ وجه این کار را خودتان انجام ندهيد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop