ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی راه اندازی کترینگ و آشپزخانه (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی راه اندازی کترینگ و آشپزخانه صنعتی
کترینگ، کلمه ای انگلیسی است و به معنای مکان تهیه غذا و نوشیدنی و عرضه ان به مکانهای مختلف است. انواع غذاها در کترینگ آماده می شود و برای دیگر مکانها ارسال خواهد شد.

کترینگ ها انواع مختلفی دارند: مثلا کترینگ بیمارستانی، کترینگ قطار، کترینگ هواپیما، کترینگ رستوران و… هر کدام از این کترینگ ها، با توجه به نیاز کاربران، شرایط خاص خودشان را دارند. مثلا کترینگ های هواپیما، باید غذاهای سرد و سبک را آماده کنند؛ اما کترینگ هتل، باید غذاهای گرم با تنوع بیشتر را درست کند.

اگر شما مهمانی های شام زیادی را در بین فامیل میزبانی کرده و می کنید و از غذاهای روز آگاهی دارید، همچنین روحیه کارآفرینی نیز دارا می باشید، به تأسیس یک آشپزخانه کترینگ فکر کنید.

شما این شانس را دارید که با یک کار کوچک و هزینه نسبتاً کمی آغاز کنید و با افزایش مشتریان، کسب و کار خود را گسترش دهید. کترینگ، سودآور است؛ زیرا مکانهای بسیاری از خدمات تهیه غذا استفاده می کنند؛ اما موفقیت در راه اندازی آشپزخانه بیرون بر، در گرو آگاهی از اصول این کار و انجام مراحل اصلی آن است.

مراحل راه اندازی کترینگ (آشپزخانه بیرون بر)

وقتی تصمیم به راه اندازی کترینگ می گیرید، باید خود را برای چالش های این مسیر آماده کنید تا میزان شکست شما کاهش پیدا کند. برای راه اندازی آشپزخانه بیرون بر، نیاز به طی کردن مراحل مهم این کار است. اگر شما هم تصمیم به این کار گرفته اید، مراحل زیر را باید پشت سر بگذارید.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

1- انتخاب نوع کترینگ

با انتخاب نوع کترینگ، شما می توانید مسیر فعالیت خود را شفاف تر کنید. معروف ترین نوع کترینگ در شهرهای ایران، «کترینگ کلاسیک» است. در کترینگ کلاسیک، انواع چلوکباب ها، چلو خورش ها، خوراک ها و غذاهای سنتی ایران سرو می شود.

جالب است بدانید که تعداد نسبتا زیادی از کترینگ ها، غذاهای فست فودی مانند مرغ سوخاری، برگر، انواع پیتزا و پاستا را درست می کنند و برای مشتریان خود سرو می کنند؛ اما به یاد داشته باشید که ارزش غذایی کترینگ های کلاسیک از کترینگ های فست فودی بیشتر است.

دقت داشته باشید که هر مدل کترینگ، مخاطبان خاص خودش را دارد و شما باید بتوانید با مخاطبان کترینگ خود ارتباط خوبی برقرار کنید.

2- انتخاب نام کترینگ از مهمترین مراحل راه اندازی کترینگ

مرحله بعدی انتخاب نام آن است، پس از اینکه نوع آن را مشخص کردید، حالا باید نام زیبایی برای کترینگ تان انتخاب کنید. در هنگام انتخاب نامش دقت کنید؛ زیرا این نام، برند کسب و کار شما می شود و دیگران باید این نام را به خوبی در ذهن بسپارند.

نام کترینگ شما احساسات مخاطب را بر می انگیزد و پیام خاصی را به او منتقل می کند. نام کترینگ شما باید ریتمیک و کوتاه باشد و اتفاق خوشی را در ذهن مخاطبان تداعی کند. اگر نام کترینگ شما در مخاطب احساس خوبی ایجاد کند، می توانید به موفقیت کسب و کارتان امیدوار باشید.

فراموش نکنید انتخاب نام تهیه غذا یکی از مهمترین مراحل راه اندازی کترینگ است. با انتخاب یک نام تجاری خلاقانه برای کترینگ خود، هم از سایر رقبایتان متمایز می شوید و هم آسان تر می توانید تبلیغات و بازاریابی را انجام دهید.

جهت سفارش طرح توجیهی راه اندازی کترینگ ، غذای آماده ، رستوران ، کافی شاپ ، کافه و … برای اخذ وام و مجوز با شماره: 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

3- سرمایه گذاری و هزینه های کترینگ

تصویر سرمایه گذاری و هزینه های کترینگ

احداث آشپزخانه بیرون بر به سرمایه اولیه نیاز دارد. شما برای خرید یا اجاره مکان کترینگ، خرید تجهیزات آن، خرید مواد اولیه غذاها، استخدام کارکنان، پرداخت حقوق آنها و تبلیغات به سرمایه اولیه نیاز دارید. معمولا تا چند ماه بعد از احداث آن، سود خاصی نخواهید داشت و باید از جیب خرج کنید؛

به همین دلیل، در ابتدا باید منبع مالی خود را مشخص کنید تا در اواسط راه پول کم نیاورید. برای راه اندازی کترینگ شما می توانید از وام کارآفرینی استفاده کنید یا پولی که در بانک پس انداز کرده اید را خرج کنید؛ در هر صورت باید مطمئن شوید که پول شما کافی باشد.

برای صرفه جویی در هزینه های کترینگ، می توانید به جای خرید تجهیزات گرانقیمت، وسایل موردنیاز را کرایه کرده یا آنها را به صورت دست دوم خریداری کنید. پیشنهاد بعدی این است که به سراغ غذاهایی بروید که مطمئن هستید مردم از آنها استقبال خواهند کرد.

همچنین بهتر است مشتریان خود را از میان افرادی انتخاب کنید که برای غذای خود، پول خوبی پرداخت می کنند. این کارها به شما کمک می کند که میزان سود کسب و کار خود را افزایش دهید. برای مدیریت بهتر هزینه ها از یک حسابدار کمک بگیرید.

4- انتخاب مکان مناسب

یکی دیگر از مهمترین گام ها برای راه اندازی کترینگ ، انتخاب مکان آن است. مکان نامناسب آن، یکی از اصلی ترین دلایل شکست کترینگ است؛ زیرا باعث می شود که شما ناشناخته بمانید و مشتریان زیادی پیدا نکنید. شما برای انتخاب مکان مناسب، نیاز به صرف زمان و انرژی خواهید داشت.

برای انتخاب مکان، در ابتدا باید به علاقه خود در انتخاب مکان مناسب توجه کنید. هم چنین باید میزان دسترسی افراد به آن منطقه و ویژگی ‌های مکان را بررسی کنید. در این مرحله، برای اینکه بتوانید مکان آشپزخانه خود را به خوبی انتخاب کنید، باید به مشتریان هدف خود نیز فکر کنید.

میزان دسترسی با وسایل نقلیه، جای پارک و … از جمله دیگر نکات مهم برای انتخاب مکان کترینگ است. به علاوه به میزان اجاره یا خرید کترینگ هم باید فکر کنید؛ زیرا این موضوع در بحث مالی کترینگ اهمیت زیادی دارد.

5- تجهیزات موردنیاز آشپزخانه

تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی کترینگ ، شامل وسایل پخت و پز از جمله گاز و ظروف آشپزی، فر، سرخ کن، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، کباب پز و… است که شما باید آنها را برای کترینگ خود تهیه کنید. همچنین باید ظروف بسته بندی و سرو غذا را خریداری کنید.

اگر خدمات بیرون بر غذا دارید، باید به وسیله نقلیه و سیستم حمل غذا نیز فکر کنید. شما باید پول کافی برای خرید تجهیزات موردنیاز کترینگ را داشته باشید و این وسایل را از یک تامین کننده مناسب خریداری کنید.

6- طرح کسب و کار تهیه غذا

تصویر طرح کسب و کار تهیه غذا

یکی از مهمترین کارهایی که مدیران اصلی و صاحبان کسب و کارها باید انجام دهند، نوشتن طرح کسب و کار است. طرح کسب و کار، به شما کمک می کند که برای آینده کترینگ بهتر برنامه ریزی کنید و از اهداف اصلی خود باخبر باشید. طرح کسب و کار، آینده کسب و کار شماست.

شما باید موارد مهمی چون اهداف کلی کترینگ و مراحل رسیدن به این اهداف را در طرح کسب و کار خود بگنجانید. در این طرح شما مدیران داخلی و تعداد کارکنان کترینگ را مشخص می کنید، سبک کترینگ و غذاهای آماده شده در آن را تعیین می کنید،

هدف خود را از راه اندازی کترینگ به صورت شفاف بیان می کنید، تجهیزات موردنیاز کترینگ را فهرست می کنید، لیستی از تامین کنندگان می نویسید، استراتژی های تبلیغات خود را مشخص می کنید.

تعیین می کنید که برای این کار به چه پروانه ها و مجوزهایی نیاز دارید، میزان سرمایه و سود خود را می نویسید، منوی کترینگ را ایجاد می کنید و چشم اندازهای اجرایی خود را نیز مشخص خواهید کرد. همچنین استراتژی های تبلیغات کترینگ را یادداشت می کنید تا بتوانید آنها را اجرا کنید.

7- مجوزهای موردنیاز

اما شرایط اخد مجوز کترینگ چگونه است؟ برای راه اندازی کترینگ ، شما باید پروانه کسب داشته باشید. همچنین باید از اداره بهداشت محل زندگی خود، مجوز این کار را دریافت کنید. همچنین لازم است قوانین مربوط به مدیریت کترینگ و بهداشت محیط کترینگ را بلد باشید.

اگر مجوزهای لازم را نداشته باشید، در اواسط فعالیت خود با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است نتوانید به فعالیت خود ادامه دهید. بعد از مراجعه به اداره بهداشت و تشکیل پرونده، دستورالعمل های لازم برای مدیریت مکان طبخ غذا و نکات مهم برای ایمنی غذا به شما داده می شود.

8- طراحی دکوراسیون کترینگ

طراحی دکوراسیون تهیه غذا اهمیت زیادی دارد و در جذب مشتری تاثیر زیادی می گذارد. کترینگ هایی که از نظر طراحی قوی تر هستند، مشتریان بیشتری دارند و میزان فروش آنها نیز بالاتر است. در کترینگ ها، کیفیت غذا، در درجه اول قرار دارد؛ اما نباید از اهمیت چیدمان و دکوراسیون کترینگ غافل شد. برای دکوراسیون مناسب کترینگ باید هم به دکوراسیون آشپزخانه و هم به دکوراسیون سالن کترینگ توجه کرد.

  • دکوراسیون آشپزخانه : آشپزخانه کترینگ باید به صورت منظم چیده شود. همه وسایل باید در سر جای خودش قرار بگیرد تا آشپزخانه، کثیف و بی نظم نشود. میزان دسترسی آشپزها به وسایل پرکاربرد مانند گاز، فر یا کباب پز باید راحت باشد. برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، می توانید از یک معمار یا مشاور کمک بگیرید.
  • دکوراسیون سالن کترینگ : شما باید سالن کترینگ را به گونه ای بچینید، که احساس آرامش را به افراد منتقل کند و اعتماد آنها را جلب کند. دکوراسیون سالن کترینگ، باید به گونه ای باشد که فرد با محیط ارتباط برقرار کند. شما می توانید از عناصر طبیعی مانند گیاهان و رنگهای دلنشین استفاده کنید تا فضای کترینگ شما زیباتر شود.
9- طراحی منوی کترینگ

یکی از کارهای مهم در راه اندازی کترینگ شما این است که باید منوی کترینگ خود را مشخص کنید. طراحی منوی کترینگ، شامل فهرست کردن غذاهای کترینگ و قیمت گذاری روی آنها است.

  • طراحی محتویات منو: با طراحی محتویات منو، مشتریان شما متوجه می شوند که چه غذاهایی در این کترینگ آماده می شود. همچنین کارکنان نیز می دانند، چه غذاهایی را باید آماده کنند. با طراحی مناسب منو، کلاس کاری کترینگ شما بالاتر می رود. منوی کترینگ شما، تراکت تبلیغاتی شما است و شما باید برای تنظیم منوی خود دقت کنید. هر غذایی که دوست دارید آماده کنید و توانایی تهیه آن را دارید، در منو بگنجانید. البته واجب است که به سلیقه مشتری ها و ذائقه آنها توجه داشته باشید.
  • قیمت گذاری ها در منو: برای قیمت گذاری غذاهای کترینگ خود می توانید براساس هزینه ها قیمت گذاری کنید. یعنی با محاسبه هزینه مواد اولیه و دستمزد آشپز، تعیین کنید که قیمت تمام شده آن غذا چقدر است و بعد از اضافه کردن درصد سود خود قیمت را روی منو درج کنید. در این روش، باید هزینه آب و برق و گاز مصرف شده برای طبخ غذا را در نظر بگیرید. همچنین می توانید قیمت غذاهای خود را با توجه به مشتری های خود تعیین کنید. در این روش شما پیش بینی می کنید که مشتری برای آن غذا چه قیمتی را می پردازد، و همان قیمت را درج خواهید کرد. اگر دقت داشته باشید، کترینگ های بالای شهر، با کترینگ های پایین شهر از نظر قیمت متفاوت هستند؛ زیرا توان مالی مشتریان آنها با هم فرق دارد.

10- پیدا کردن تامین کننده مناسب برای راه اندازی کترینگ

شما برای پخت غذا در کترینگ، به خوراکی ها و مواد اولیه نیاز دارید. در گام دهم، شما باید تامین کننده مناسبی برای خرید تجهیزات و مواد غذایی پیدا کنید. برای پیدا کردن تامین کننده، باید به خوبی تحقیق کنید و از دیگر رستورانها و کترینگ ها بپرسید که اقلام موردنیازشان را از چه منابعی تهیه می کنند.

دقت کنید که تامین کننده باید نیازهای شما را به صورت دقیق و سریع به دست شما برساند تا در روند خدمات رسانی و تهیه غذا اختلالی پیش نیاید.

11- راه اندازی دلیوری تهیه غذا

کترینگ ها باید بیرون بر یا پیک غذا داشته باشند تا مشتری بعد از سفارش، غذایش را در محل موردنظرش تحویل بگیرد. نحوه ارسال غذا یا دلیوری غذا بسیار اهمیت دارد. دلیوری کترینگ، معمولا موظف است تعداد زیادی غذا را به دست سفارش دهنده برساند. در این مرحله باید به عوامل مختلفی دقت کنید.

در هنگام راه اندازی دلیوری کترینگ خود باید دقت کنید و از قبل به موارد مهمی چون بسته بندی غذا در هنگام ارسال، وسیله نقلیه، سیستم حمل مناسب و صندوق حمل غذا فکر کنید. غذای ارسال شده باید کاملا سالم به دست مشتری ها برسد و وظیفه شما است که بستر مناسبی برای حمل غذای مشتری فراهم کنید.

12- استخدام نیروهای کترینگ

شما برای مدیریت بهتر کترینگ خود، باید از دیگر افراد کمک بگیرید و نیرو استخدام کنید. سودآوری و موفقیت کترینگ شما در گرو داشتن تیمی حرفه ای شامل آشپز حرفه ای، مسئول خرید دقیق، حسابدار زیرک و پرسنل کاربلد است.

با چاپ آگهی و سفارش تبلیغ، درصدد استخدام نیروهای حرفه ای و مناسب باشید. مدتی به صورت آزمایشی با افراد منتخب کار کنید و در صورت رضایت، آنها را استخدام کنید. نیروهای کترینگ باید کار خود اهمیت دهند و تمام وظایفشان را به درستی انجام دهند.

13- آموزش نیروهای کترینگ

شما باید پرسنل کترینگ خود را به خوبی آموزش دهید؛ مثلا آنها را از اهداف کترینگ مطلع کنید و موارد مهم مدیریت کترینگ را به آنها آموزش دهید. نحوه پخت غذا، آماده کردن غذا در سریع ترین زمان ممکن، نحوه برخورد با مشتریان، نحوه تمیز نگه داشتن کترینگ و موضوعاتی شبیه به این را به پرسنل خود آموزش دهید تا آنها بتوانند کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

14- قوانین و مقررات آشپزخانه بیرون بر

بهتر است در ابتدای کار، افراد را با قوانین و مقررات کترینگ آشنا کنید. مثلا به آنها بگویید که یک ربع قبل از شروع ساعت کاری باید در کترینگ حاضر شوند، از آوردن وسایل غیرضروری به محل کار خودداری کنند، در طول زمان کار با تلفن همراه صحبت نکنند،

از ظروف کترینگ برای غذا خوردن و … استفاده نکنند، از شوخی کردن بیش از حد خودداری کنند، موهای خود را مرتبا کوتاه کنند، از دستکش و کلاه استفاده کنند، سیگار نکشند و … با تعریف قوانین و مقررات کترینگ، شما می توانید نظم و آرامش بیشتری را در محیط کترینگ برقرار کنید.

15- تبلیغات و بازاریابی کترینگ

بعد از اینکه کترینگ خود را افتتاح کردید، باید خود را به مشتریانتان معرفی کنید و از آنها دعوت کنید که از خدمات شما استفاده کنند. تبلیغات و بازاریابی، روشی است که به شما کمک می کند برای کترینگ خود تبلیغات انجام دهید و مشتریان را از وجود کسب و کار خود مطلع کنید.

برای موفقیت در راه اندازی کترینگ باید همیشه به تبلیغات موفق و حرفه ای فکر کنید. تبلیغات کترینگ شما باید جذاب و حرفه ای انجام شود تا تمایز شما را با دیگر کترینگ ها نشان دهد.

برای تبلیغات و بازاریابی کترینگ خود می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تبلیغات چاپی، تبلیغات گوگل، بازاریابی ایمیلی و… استفاده کنید تا کترینگ خود را به مشتریانتان معرفی کنید.

در پایان :
باید به این نکته اشاره کنم که مشتریان، کترینگی را انتخاب می کنند که دارای کیفیت غذا ، بهداشت و تحویل به موقع باشد، لذا این موارد را در اولویت کار خود قرار دهید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.48 ( 2 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام طرح توجیهی دانلودی کترینگ یا غذای آماده را در فروشگاه سایت ندارید؟؟

    1. سلام
      خیر بصورت آماده موجود نیست و در صورت تمایل به سفارش این طرح توجیهی با شماره 09056370500 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop