ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی احداث استخر سرپوشیده و روباز (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی استخر سرپوشیده با سونا و جکوزی
شواهد باستان شناسی نشان می دهند كه قدمت شنا و شنا كردن به 500سال قبل از ميلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن های آشور و یونان و روم باستان باز می گردد. آنچه از گذشته آموزش شنا می دانيم بر اساس یافته هایی است كه از «حروف تصویری» هيروگليف مصریان به دست آورده ایم.

یونانی های باستان و رومی ها شنا را جزو برنامه های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند، و مانند الفبا یکی از مواد درسی در آموزش مردان بوده است. شنا در شرق به قرن اول قبل از ميلاد باز می گردد. ژاپن جایی است كه شواهد و مداركی از مسابقات شنا در آن وجود دارد.

در قرن هفدهم به دستور رسمی حکومتی شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می شد. یکی از بوكسورهای معروف یونان شنا را به عنوان تمرین در برنامه ورزشی خود گنجانيده بود. رومی ها اولين استخرهای شنا را بنا كردند و گفته می شود كه در قرن اول پيش از ميلاد «گی یس می سی ینس Gaiusmaecenas اولين استخر آب گرم را ساخت.

دلایل انتخاب طرح استخر سرپوشیده

استخر سر پوشیده یکی از طرح های جدید و داراي بازده بالا در شهر می باشد، در حال حاضر استخرهایی در سطح شهر ایجاد شده است ولی با توجه به نياز شهر و همچنين تقاضای بالای ورزشکاران و همچنين ارزش رشته شنا از نظر سلامتی و توصيه های اسلام این طرح انتخاب گردیده است.

ميزان مفيد بودن طرح برای جامعه
علاوه بر اشتغالزایی مناسبی كه استخر سرپوشیده می تواند ایجاد نماید، سودآوری اقتصادی آن نيز می تواند قابل توجه باشد و همچنين می تواند كمک شایانی به ورزش های آبی شهر نماید و با افزایش امکانات موجبات پيشرفت در رشته های ورزشی و همچنين افزایش سلامت عمومی را به همراه داشته باشد.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تدوین طرح.

تاریخچه و سابقه مختصر

تاریخچه شنابه عنوان یک ورزش، در ایران، بسيار كوتاه است و به طور كلی هم این رشته از ورزش به نسبت دیگر رشته ها در كشور ما چندان پيشرفتی حاصل نکرده است.

درحالی كه به جهت موقعيت جغرافيایی ایران كه در شمال و جنوب كشور به دریا متصل است و هم به جهت تأكيدات مذهبی، می بایستی این ورزش را مورد توجه قرار می دادند. تا سال 1314 در سراسر ایران حتی یک استخر شنا هم نبود و فقط در اردوگاه نظامی اقدسيه تهران یک استخر برای آموزش شنا به دانشجویان دانشکده افسری ساخته بودند.

در سال 1314 استخر دیگري در باغ فردوس شميران احداث شد كه به وزارت فرهنگ تعلق داشت. نخستين استخري كه براي استفاده ورزشکاران و تعليم اصول جدید شنا به آنها به وجود آمد، در سال1314 در منظریه تهران بود كه یک مربي ورزش خارجی به نام (گيبسون) بر آن نظارت می كرد.

پایه هاي ورزش شناي نوین در ایران از همان استخر منظریه گذاشته شد. در حال حاضر، استخرهای خصوصی، آزاد یا دولتی بسياری در تهران و شهرهای مختلف ایران هست و نوجوانان و جوانان، به ویژه در فصل تابستان، استقبال زیادی از ورزش شنا می كنند.

مراحل انجام كار، مجوز های قانونی

تعریف : جواز تاسيس مجوزی است كه جهت احداث ساختمان، تاسيسات و نصب تجهيزات بنام اشخاص حقيقی و حقوقی در زمينه احداث اماكن ورزشی (مثل استخر سرپوشیده) صادر می گردد.

برای سفارش طرح توجیهی احداث انواع استخر سرپوشیده و روباز برای اخذ وام و مجوز با شماره : 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

مراحل صدور جواز تاسيس

  1. پذیرش درخواست متقاضي صدور جواز تأسيس فعاليت های ورزشی و تکميل پرونده توسط مدیریت ورزش شهرستان و یا مدیریت ورزش استان.
  2. بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبيق با مصادیق و اولویت های سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت ورزش استان.
  3. تکميل پرسشنامه جواز تاسيس توسط متقاضی.
  4. ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرح های موجود، طرح های تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت.
  5. ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس استخر سرپوشیده

شرایط عمومی متقاضيان (اعم از اشخاص حقيقی یا حقوقی) دریافت جواز تاسيس استخر سرپوشیده

اشخاص حقيقی

  • تابعيت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن 18 سال تمام
  • دارا بودن كارت پایان خدمت یا معافيت دائم

اشخاص حقوقی

  • اساسنامه (مرتبط با نوع فعاليت)
  • ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرین تغييرات در روزنامه رسمی كشور

مدارک مورد نياز

  1. ارائه درخواست كتبی به مدیریت ورزش شهرستان یا مدیریت ورزش استان.
  2. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  3. تصویر کارت پایان خدمت یا معافيت خدمت سربازی
  4. تصویر مدرک تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست
  5. یک قطعه عکس از هریک از شركاء
  6. تکميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح اماكن ورزشی (مثلا احداث استخر سرپوشیده)
  7. پوشه فنردار
  8. در صورت داشتن شركت، ارائه اساسنامه، آگهی تاسيس و روزنامه، مرتبط با فعاليت مورد درخواست.

اصلاحيه جواز تاسيس

  • ارسال درخواست متقاضی توسط اداره تربيت بدنی شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز
  • دبيرخانه در مورد تغييرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحيه صادر و به اطلاع اداره تخصصی می رساند.
  • دبيرخانه در موردی كه نياز به كارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
  • اداره تخصصی پس از بررسی وتائيد به دبيرخانه صدور مجوز ارجاع می دهد.
  • دبيرخانه صدور مجوز پس از تائيد مدیر اقدام به صدور اصلاحيه جواز تاسيس نموده و رونوشت آنرا به بخش های ذیربط ارسال می نماید.
صدور پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری مجوزی است كه پس از اتمام عمليات ساختمان و تاسيسات و نصب تجهيزات بنام اشخاص حقيقی و حقوقی در زمينه فعاليت اماكن ورزشی صادر می گردد.

  1. تکميل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائيد و ارسال آن توسط اداره تربيت بدنی استان به مدیریت.
  2. ارجاع به دبيرخانه صدور مجوز جهت بازدید كارشناسان (كارشناس تخصصی و كارشناس نواحی صنعتی و كارشناس توليد) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
  3. تائيد رئيس اداره تخصصی و ارجاع به دبيرخانه صدور مجوز.
  4. اخذ استعلام از ادارات ذیربط.
  5. تهيه پيش نویس پروانه بهره برداری و تائيد مدیریت.
  6. صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخش های ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح استخر سرپوشیده

  1. تکميل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
  2. ارجاع به دبيرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید كارشناسان (كارشناس تخصصی و كارشناس توليد) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
  3. دبيرخانه صدور مجوز پس از تائيد ادارات تخصصی در كمسيون بررسی طرح ها مطرح می نماید و در صورت عدم تایيد كمسيون به شهرستان و متقاضی اعلام می نماید و در صورت تایيد از ادارات ذیربط استعلام می نماید.
  4. ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
  5. ارجاع به دبيرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایيد مدیر.
  6. ارسال رونوشت به بخش های و ادارات تخصصی و سازمان های ذیربط.

مراحل صدور كارت شناسایی
كارت شناسایی مجوزی است كه به واحدهای ورزشی كه از قبل تاسيس گردیده و در حال بهره برداری می باشند اما هيچ گونه مجوزی ندارند و دارای شرایط مناسب می باشد داده می شوند.

  1. تکميل فرم درخواست كارت شناسایی توسط اداره تربيت بدنی شهرستان و ارسال به مدیریت.
  2. ارجاع به دبيرخانه صدور مجوز و بررسی مدارک و سوابق فعاليت كارگاه و انطباق با مصادیق و ارجاع به اداره تخصصی.
    * بازدید كارشناس تخصصی از كارگاه موجود و بررسی قابليت آن جهت صدور مجوز و تکميل فرم بررسی كارشناسی و ارجاع به دبيرخانه.
  3. دبيرخانه صدور مجوز نسبت به اخذ استعلام از ادارات ذیربط با توجه به نوع فعاليت كارگاه اقدام می نماید.
  4. دبيرخانه صدور مجوز پس از تایيد مدیریت كارت شناسایی صادر می نماید.

استخر – سونا – جکوزی
استخرها به طور كلی به دو دسته عمده تقسيم می شوند كه عبارتند از : استخرهای عمومی و استخرهای خصوصی. استخرهای عمومی شامل استخرهایی می شوند كه در مجموعه های ورزشی برای استفاده عموم ساحته می شوند.

كه خود به دو دسته استخرهای سرپوشیده و استخرهای فضای باز تقسيم می شوند. طراحی این استخرها در مجتمع های بزرگی كه این استخرها در كنار یکدیگر ارائه می گردند، باید به گونه ای باشد كه امکان استفاده از هر دو فضا به طور مجزا برای خانواده ها فراهم گردد و همچنين نوع كاربری آن در طول زمستان و تابستان از نظر الگوهای آب و هوایی فصلی مورد نظر قرار بگيرد.

نکته: هدف از ارتباط ميان فضاهای سرپوشیده و سرباز، ارائه خدمات بهتر در زمان خارج فصل می باشد كه برای این منظور ارتباط ميان دو استخر را ترجيحا می توان با ارتباط قسمت هاي كم عمقاز طریق كانال شنا انجام داد. استخر شنای خصوصی به استخرهایی اطلاق می گردد كه در مجتمع های مسکونی یا هتل ها اجرا می گردد. امروزه اینگونه استخرها نقش بسزایی در طراحی ساختمان های مدرن یافته است.

امکانات و تجهيزات مورد نياز
تجهيزاتی كه برای یک استخر مورد نياز است عبارتند از یک دستگاه تصفيه و فيلتر كننده آب، سيستم استریل كردن آب، موج گير، بخش ضدعفونی كننده كف پا.

از عوامل تزیيناتی استخر می توان به مواردی مانند نورپردازی در زیر آب، صفحات شيرجه، سيستم جریان مخالف آب، سایبان هایی برای جلوگيری از نور خورشيد و سرسره ها اشاره كرد.

نکته : كفپوش بخش های اطراف استخر سرپوشیده معمولا از جنس سراميک مقاوم در مقابل سر خوردن یا سنگ طبيعی می باشد كه مقاوم در برابر سرخوردن و جهت شيب آنها باید به سمت استخر و كانال موج گير باشد.

سونا

سونا

سونا چيزی بيش از نوعی حمام گرفتن است و از نظر بسياری از مردم، نوعی تزكيه یا تطهير جسم و تقریباً یک آیين مذهبی محسوب می شود ولی امروزه بخشی ضروری از یک مکان ورزشی محسوب می گردد.

ساختار سونا
ساختار بلوک چوبی یا الوار رایج ترین ساختار براي سونا است و عایق حرارتی مطلوب در دیوارهای خارجي به حساب می آیند. دیوارها از الوارهای چوب نرم تو پر هستند. به استثناء محوطه اجاق، پله ها و نيمکت ها از چوب های با فاصله ساخته می شوند تا جریان هوایی مطلوبی را فراهم آورد.

نيمکت راس حدود یک متر زیر سقف قرار می گيرد. طول نيمکت ها معمولاً حدود 2 متر است. تمام نوارهی چوبی باید از زیر ميخ كوبی شوند تا بدن با گل ميخ های داغ شده تماس پيدا نکند.

انواع سونا
سونا خشک : سنگ های بزرگ روی هم انباشته شده و با آتش ناشی از چوب به شدت حرارت داده می شوند سپس دود به وجود آمده از در خارج می گردد. هنگامي كه سنگ هابر افروخته شدند آتش را برداشته و بقایاي دود را با پاشيدن آب خارج می كنند. كاربران می توانند از بوی دود مطلوب و بخار لذت ببرند.

سونا بخار
یکی از انواع سونا موجود در استخر سرپوشیده است که در این سونا از یک اجاق سراميکی یا فلزی استفاده می كنند كه با گازهای ناشی از محفظه احتراق گرم می شوند. گرم شدن از طریق یک دریچه آتش از اتاق استحمام یا راهرو انجام می پذیرد.

هنگامی كه سنگ ها داغ هستند دریچه آتش بسته مي شود و درب های قسمت های بالایی اجاق به مقدار لازم باز می شوند تا قبل از ریختن آب روی سنگ ها هوای داغ خارج گردد.

كاربران سونا اول در هوای داغ و سپس در جریان بخار داغ خالص قرار می گيرند كه این تناوب بين گرما و رطوبت باعث تحریک پر قدرت پوست گشته و مقاومت بدن را در مقابل بيماریها بالا می برد. توصيه می گردد بعد از سونا برای بالا بردن این اثر از حوضچه آب سرد استفاده شود.

جکوزی

جکوزی

یکی دیگر از قسمت های پر مخاطب در استخر سرپوشیده جکوزی است که اولين بار توسط یک مخترع ایتاليایي به نام كاندینو جاكوزي (Candino Jacuzzi) ساخته شد.

طبق نظر بسياری از محققين یکی از بهترین وسایل جهت تجدید قوای بدن پس از یک روز سختكاری استفاده از آب درمانی و جکوزی به اصطلاح رایج تر می باشد.

آب و هوا توسط سيستم پمپ با یکدیگر تركيب گشته و با فشار معينی به نقاط حساس بدن وارد می گردد كه باعث رفع خستگی و كوفتگی عضلات، تسهيل در جریان خون، دفع سموم و تيونينگ عضلات می گردد.

جکوزی ها دارای انواع متفاوتی بوده و توسط جت های مخصوصی آب و هوا با فشار قابل تنظيم به داخل وان وارد می شود. تعداد و ابعاد این جت ها در جکوزی های مختلف تغيير كرده كه به مدل جکوزی و نوع طراحی آن بستگی دارد.

به طور مثال در مدلهایی كه برای تمامی بدن مانند كمر، دست، گردن و پا طراحی شده تعداد و ابعاد صفحه جت ها بيشتر از مدلی می باشد كه مخصوص كمر طراحی شده است.

در برخی از جکوزی ها ماساژ عضلات توسط حباب های هوای خارج شده از جت هایی كه در كف وان تعبيه گشته اند انجام مي پذیرند. طيف های مختلف رنگی بر روی اعصاب تاثير گذار بوده و می تواند به افراد حس آرامش یا انرژی ببخشد.

برای رسيدن به این منظور در برخی از جکوزی ها یک كيت رنگی بر روی سيستم نصب شده كه دارای چهار سيکل مختلف به صورت انرژی، تيونينگ، آرامش و تركيبی می باشند و با استفاده از چهار طيف رنگی آبی، قرمز، زرد و سبز این امر ميسر می گردد.

گزارش مختصر بازدید از واحدهای توليدی یا خدماتی مرتبط با موضوع پروژه

بازدید از استخر كارگران
با هماهنگی های صورت گرفته برای بازدید یکی از استخرهای بزرگ در داخل كشور اقدام نمودیم، در بازدید صورت گرفته به بررسی روش احداث و بخش های مختلف آن پرداختيم، و تجهيزات را مورد بررسی قرار دادیم.

جنبه هاي ابتکاری بودن و خلاقيت به كار رفته شده : ابتکارو نوآوري در كليه رشته ها می تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش ورزش هم احداث چنين طرحی كه تقاضای زیادی دارد استفاده ازایده های نو و نوآوری و خلاقيت می تواند به عامل موفقيت تبدیل شود.

استفاده از تجهيزات كلاسA جهانی و بهره گيری از نيروی انسانی متخصص می تواند به داشتن خلاقيت و نوآوری در احداث استخر سرپوشیده ای مدرن كمک شایانی نماید. فهرست تجهيزات اداری – فهرست مواد مصرفی مورد نياز – مشخصات نيروي انسانی مورد نياز از لحاظ مفيد بودن و توانایی كار – توجيه اقتصادی

روشهای بازاریابی و تبليغات
در زمينه جذب مشتری می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود، تبليغات تلویزیونی، استفاده از بنرهای و تيزرهای تبليغاتی، استفاده از چاپ پوستر های تبليغاتی و ارائه روش های تبليغاتی دیگر برای جذب بازار فروش بليت استخر در بازار های داخلی.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.55 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop