ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی توليد الياف شيشه (سال 1401) + word و pdf

طرح توجیهی توليد الياف شيشه (سال 1401)
الياف شيشه یکی از مهمترین مواد اوليه مورد استفاده در صنایع کامپوزیت به منظور تقویت مقاومت مکانيکی می باشد. این ماده ریشه معدنی دارد (سيليس و سایر مواد معدنی) و در صنایع خودروسازی، لوله سازی، توليد عایق های صنعتی و ساختمانی و توليد کامپوزیتها (اختلاط مواد پليمری و اليافهای شيشه ای) از کاربرد وسيعی برخوردار است.

با توجه به عدم وجود توليدکننده مطرح در داخل کشور، هدف از اجرای توليد با کيفيت در داخل کشور به منظور پاسخگویی به نياز داخلی و جلوگيری از خروج ارز جهت واردات این محصول می باشد. لازم به ذکر است که در حال حاضر تقریبا تمام نياز داخلی به الياف شيشه توسط الياف وارداتی (اکثراً چينی) تأمين می گردد.

ویژگی ها و مزایای طرح

الياف شيشه (glass Fiber) تارهای بسیار باریک از جنس شیشه با قطر ثابت و طول نامحدود می باشد که می تواند با قطری از 5 تا 25 میکرون تولید گردد از نظر ساختاری تفاوت الیاف شیشه با پشم شیشه در این است که قطر تارها در پشم شیشه غیریکنواخت و طول آن محدود است.

همچنین در پروسه تولید پشم شیشه به خاطر تفاوت در نوع سرد شدن ساختمان شیشه شکننده است و پشم شیشه دارای مقاومت کششی نمیباشد همین تفاوت کاربردهای الیاف شیشه و پشم شیشه را با هم متفاوت می سازد.

الیاف شيشه

بطوریکه از الیاف در بالابردن مقاومت کششی و تقویت کامپوزیت ها استفاده می گردد. ولی از پشم شیشه به عنوان عایق حرارتی و البته استفاده از الیاف شیشه به عنوان عایق حرارتی نیز رواج دارد. همچنین از این محصول در بسیاری از محصولات پلاستیکی به عنوان عامل تقویت کننده استفاده می شود.

مواد کامپوزیتی که تحت عنوان GRP)Glass-Reinforced Plastic) و یا Glass Fiber Reinforced شناخته می شوند از موارد مصرف معروف و محبوب محصول طرح می باشد. الياف شيشه یا فایبرگلاس در سال 1938 توسط کمپانی owens-corning به صورت آنچه ما امروز از آن شناخت داریم به شکل انبوه تولید شد.

الیاف شیشه ای به گونه های گوناگونی وجود دارند که در زیر و به اختصار به آن می پردازیم:

  1. A-glass : با ترکیب سودا لایم (Alkali-Lime) که در آن درصد قلیایی ها جهت کاربرد خاص بالاتر از 4 % می باشد. و در جاییکه مقاومت کششی، پایداری و مقاومت الکتریکی بالا نیاز نباشد، مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. E-glass : با ترکیب آلومینو- بوروسیلیکات که در آن درصد قلیایی ها حداکثر به 2 % می رسد. این الیاف در ساخت فرآورده های FRP و ساخت قطعات الکترونیکی که نیاز به مقاومت کششی و الکتریکی بالا دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. : با ترکیب سودا لایم با درصد بالای اکسید بور. آن را در محیطهایی که دارای عوامل شیمیایی با قدرت خوردگی بالا هستند بکار می گیرند. بنابراین از آن در کامپوزیتهایی که در محیط اسیدی قرار می گیرند استفاده می شود.
  4. D-glass : با ترکیب بورو سیلیکات با خواص دی الکتریک قوی برای کاربردهای الکتریکی.
  5. AR-glass : با ترکیب سیلیکات زیرکونیوم و با مقاومت در برابر بازها. این نوع از الياف شيشه در ساختار سیمان کاربرد دارد.
  6. R-glass : ترکیب آلومینو سیلیکات بدون اکسیدهای کلسیم و منیزیم که مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد. و هنگامیکه مقاومت مکانیکی بالا و همچنین مقاومت در برابر شرایط اسیدی نیاز باشد کاربرد دارد.
  7. SR-glass : با ترکیب آلومینوسیکات منیزیم و مناسب برای نساجی و یا تقویت در جاهایی که مقاومت کششی بسیار بالا در دمای زیاد و مقاومت در برابرخوردگی نیاز است.

از میان ترکیبات فوق الیاف شیشه از نوع E-glass کاربرد وسیعتری در تولید فرآورده های شیشه دارد. به طوریکه امروزه تقریباً 99 % تولیدات محصول طرح از نوع E-glass می باشد و به همین دلیل به الیاف ازجنس E-glass اصطلاحاً  purpose general  می گویند.

کد آیسیک الياف شيشه

محصول تولیدی پس از اجرای طرح، الیاف شیشه می باشد. کد آیسیک ISIC مرتبط با محصول طرح در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت با نام الیاف شیشه ذکر شده در زیر گروه ساخت شیشه و محصولات شیشه ای با کد 2610 قرار می گیرد و واحد سنجش آن تن می باشد.

ردیف کد آیسیک نام محصول لاتین واحد
1 2610412315 الیاف شیشه Glass fiber تن

تعرفه گمرکی

ردیف شرح کد تعرفه حقوق گمرکی
1 رشته های بریده شده (Chopped Strands) که درازای آنها از 50میلیمتر بیشتر 70191100 5
2 خامه (Roving) 70191200 5
3 سایر به صورت رشته ای (تار) 70191910 5
4 به صورت الیاف Staple 70191990 5

معرفی کاربردهای محصول

تقریباً 90 % از الياف شيشه جهت تقویت ماتریسهای گوناگون به کار می رود. منظور از ماتریس عبارت است از: گچ، سیمان، پلاستیکهای ترموپلاستیک رزین و بیتومن. شاید بتوان گفت تولید قطعات فایبرگلاس و FRP بیشترین طیف کاربرد فرآورده های شیشه را تشکیل می دهد.

سایر موارد کاربرد محصول طرح عبارتست از : فیلتراسیون، ساخت پارچه های نسوز و ساخت مدارهای چاپی. قایق و انواع شناورهای دریایی و اجزا و قطعات آنها، طنابهای رطوبتی آببندی صنعتی انواع قطعات و محصولات فایبرگلاس، ورقهای پلی استر، عایق های رطوبتی، عایق حرارتی، فیبر نوری، وسایل ورزشی، ادوات نظامی و هوایی و اعضای مصنوعی بدن.

مواداولیه،کمکی ومصرفی

مواد اولیه در این طرح شامل 2SiO ،3O2Al ،3O2B ،CaO ،MaO ،O2O+K2Na ،2TiO ،2ZrOو Fe2O3

برنامه فروش و بازار هدف (داخلی- خارجی)

بازار هدف طرح توليد الياف شيشه در ابتدا تامین نیاز داخل و سپس در صورت تولید مازاد مصرف داخل به کشور عراق و همسایه صادر خواهد شد.

جهت سفارش طرح توجیهی توليد الیاف شيشه برای اخذ وام و مجوز با شماره : 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

تدوین انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار 3 در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.7 ( 2 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام و احترام ، بله میتونیم براتون این طرح توجیهی را کاملا استاندارد با محاسبات به روز تدوین کنیم جهت هماهنگی بیشتر با شماره: 09056370500 تماس بگیرید، و یا با واتساپ سایت که بروی همین شماره وصله با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  1. سلام عرض ادب طرح توجیهی تولید الیاف شیشه ای و تولید منسوجات بروز ۱۴۰۰ میخواستم ؟

    1. باسلام . احتراما برای سفارش طرح توجیهی مورد نظرتان و هماهنگی های لازم با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop