ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی توليد صابون یا صابون سازی (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی توليد صابون
در قرن نوزدهم، صابون به عنوان يک کالای لوکس در کشورهای مختلف ماليات بسيار بالايی داشت، با برداشته شدن اين ماليات سنگين، استفاده از صابون برای مردم عادی نيز ميسر شد و استانداردهای بهداشتی بالا رفت.

گام اصلی برای ساخت صابون بهداشتی بصورت انبوه، در سال ۱۷۹۱ از سوی يک شيميدان فرانسوی به نام نيکولاس لبلانک برداشته شد. او مراحل ساخت خاکستر قليا با کربنات سديم را از نمک معمولی به عنوان اختراع به ثبت رساند. اين ماده در واقع قليايی است که از خاکستر به دست می آيد و با مخلوط کردن آن با چربی، صابون ساخته می شود.

ثمره اين اختراع، خاکستر قليا با کيفيت بسيار بالا و قيمت گران بود. ۲۰ سال بعد از آن يورگن چورول ميخائيل، يک شيميدان فرانسوی بود با کشف ارتباط بين چربی ها گليسيرين و اسيدهای چرب، اختراع باعث به وجود آمدن روش های مدرن و امروزی توليدی صابون شد.

گام مهم ديگر در ساخت صابون اختراعی بود که در اواسط سال ۱۸۰۰ از سوی يک شيميدان بلژيکی به نام سولوی ارنست انجام شد. او با استفاده از نمک خوراکی يا کلريد سديم توانست خاکستر قليا بسازد. اين روش موجب کاهش هزينه ساخت قليا شد.

در نتيجه اين امکان به وجود آمد که قليا ارزان تر، با کيفيت بهتر و حجم بيشتری در اختيار سازندگان صابون قرار گيرد. اين اختراعات همزمان با پيشرفت توان اجرايی کارخانه های گوناگون، باعث شد در سال ۱۸۵۰ صنعت ساخت صابون بهداشتی درآمريکا به سرعت رشد کند.

از آنجايی که صابون به مقدار کافی توليد می شد، به تدريج از يک وسيله لوکس به احتياج روزانه مردم تبديل شد. و اين بازار بزرگ مصرف، سازندگان را تشويق کرد که صابون های ملايم تری برای استفاده در حمام و ماشين های شست و شو، در اختيار مصرف کنندگان قرار دهند.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

به اين ترتيب صنعت ساخت صابون بهداشتی به مصرف امروزی درآمد. به طور معمول پذيرفته شده که مصرف سرانه صابون نشان دهنده سطح زندگی افراد هر کشوری است. به دليل خاصيت منحصر بفرد صابون از حيث كاربرد كلی، تقريباً در تمامی اماكن اجتماعی، صنعتی، آموزشی، اداری، درمانی و …. اين كالای بهداشتی در شكل های متنوع مورد استفاده قرار می گيرد.

شرح مختصر فرآيند توليد صابون

مواد اوليه پس از ورود به واحد توليد در انبار ذخيره و آنگاه بطور جداگانه توزين و وارد تانکهای ذوب مربوطه (چربی، سودا، آب نمک) می گردند. عمل ذوب توسط بخار انجام می گيرد و مواد توسط پمپ های انتقال به ديگ پخت صابون نسبتاً تكميل گردد.

پس از مرحله توليد چربی به صابون، به علت اينكه جرم حجمی صابون پخته شده كمتر و گليسيرين بيشتر فاز پائينی كه شامل گليسيرين است تخليه و فاز بالايی وارد خشک كن می گردد.

فاز حاوی گليسيرين كه با نمک و … آغشته است می تواند برای استحصال گليسيرين مورد بازيابی قرار گيرد كه چون عمل پرهزينه ای است معمولاً به همان صورت اوليه برای استفاده به كارخانه های كود شيميايی فروخته می شود.

فاز وارد شده به خشک كن با از دست دادن رطوبت به صورت قطعات سفتی درآمده كه پس از عبور از رنده مجدداً خردشده آنگاه در سيلو ذخيره می گردد. پس از آن وارد ميكسر شده همراه با اسانس و رنگ و دی اكسيد تيتانيم و سيليكات سديم مخلوط می گردد.

آنگاه جهت اختلاط بيشتر كه باعث بالارفتن كيفيت صابون می شود از دستگاه تری رول كه سه غلتک افقی با حركت در جهت مخالف است استفاده می شود. محصول پس از عبور از تری رول به صورت صابون پخت شده با عبور از ميز برش به قعطات مورد نظر بريده و سپس در ماشين پرس علامت مربوطه روی آن حک می گردد.

آنها به قسمت بسته بندی رفته آماده ارائه به بازار می گردد. مدت زمان لازم جهت پركردن ديگهای پخت يک ساعت و تخليه و شستشو نيم ساعت می باشد، این شرح مختصری از روند توليد صابون بهداشتی می باشد.

جهت سفارش طرح توجیهی صابون سازی برای اخذ وام و مجوز با شماره : 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

صابون بهداشتی و صادرات آن

توليد صابون بهداشتی

كشورهای هدف صادراتی انواع صابونهای بهداشتی ايران طی سالهای گذشته عمدتاً كشورهای پاكستان، افغانستان، ارمنستان، ازبكستان، تاجيكستان، تركمنستان، عراق، قرقيزستان، نيجريه، گرجستان، آذربايجان، فنلاند سنگال، اتريش، روسيه و امارات متحده عربی بوده اند.

رشد چشمگير صادرات صابون ها در سال اخير نشان از وجود بازارهای صادراتی قابل ملاحظه دارد كه مسلماً اين بازارها در آينده قابل توسعه می باشند. عمده ترين مشتريان خارجی ايران كشورهای تازه استقلال يافته از شوروی سابق می باشند.

با توجه به اينكه اين كشورها از نظر صنعتی در زمره كشورهای رتبه دوم (در حال توسعه) بوده و اينكه در كشور ما با توجه به وجود و دسترسی آسانتر به مواد اوليه، امكان توليد صابون نسبت به آن كشورها بيشتر است، بنابراين امكان توسعه صادرات نيز قوت بيشتری دارد. علاوه بر اين نزديكی مسافت نيز دليل ديگری بر افزايش توان صادراتی خواهد بود.

بنابر جميع موارد فوق می توان گفت كه سرانه مصرف صابون در كشورهای هدف صادراتی ايران نيز مسلماً از استاندارد جهانی پايینتر بوده و در حداقل پيش بينی ها بايستی سرانه مصرف اين كشورها به دو برابر حالت فعلی افزايش يابد كه اين خود می تواند دليل محكمی بر وجود پتانسيل دو برابر شدن صادرات به اين كشورها باشد.

اهميت استراتژيكی محصول

در عصر وابستگی انسان ها به يکديگر، حقوق شهروندی جهانی، بر اساس اعتماد و مسئوليت مشترک، پشتيبان سرنوشت ساز پيشرفت است، اما در دوران محروميت بيش از يک ميليارد انسان از حداقل نيازهای در خور شأن و منزلت او، شرکتها، بنگاه های اقتصادی، بازرگانان ديگر نمی توانند بی تفاوت باقی بمانند يا همچون سدی در برابر اين خيل عظيم انسانی قرار گيرند.

بلکه بر عکس آنها بايد درصدد همکاری با دولتها و ساير نقش آفرينان در جامعه برآيند و با بسيج علم، فن آوری و دانش جهانی به مقابله با بحران های به هم تنيده گرسنگی، بيماری، تخريب محيط زيست و تضادی که باعث عقب نگهداشته شدن کشورهای جهان سوم می شود، برخيزند.

مطابق برنامه توسعه سازمان ملل متحد يكی از مهمترين آرمانهای هزاره سوم كمک به بالا رفتن سطح بهداشت عمومی مخصوصاً در كشورهای جهان سوم می باشد. بر اساس همين گزارش رعايت اصول ابتدايی بهداشت از اصلی ترين و عمده ترين راه های پيشگيری از بسياری بيماریها می باشد.

ابتکار جهانی مشارکت بخش عمومی و خصوصی برای شستن دستها تلاشی است جمعی بين بانک جهانی، يونيسف، دانشکده بهداشت و بيماريهای حاره ای لندن، بخش خصوصی و سايرين برای مقابله با بيماری اسهال از راه تشويق شستن دستها با صابون است.

آرمان از اين برنامه گردهم آوری متخصصان بازاريابی و توليد با فعاليتهای مربوط به سلامتی عمومی به خاطر ساخت گسترده صابون بهداشتی ارزان است. بنابر توضيحات بالا نقش استراتژيک صابون در سلامت جامعه بشری كه اولين و مهمترين اصل در پيشرفت جامعه جهانی است، نقش غير قابل انكاری می باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.28 ( 4 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر لطفا هزینه تدوین طرح توجیهی احداث واحد تولید صابون جهت دریافت وام را اعلام نمایید .

    1. سلام و احترام لطفا برای اطلاع از هزینه طرح مربوطه و ارائه اطلاعات لازم و راهنمایی با شماره: 09056370500 تماس بگیرید.

  2. سلام عرض ادب . بنده طرح توجیهی تولید انواع صابون (صابون مایع ، صابون بچه ، صابون سنتی و صابونهای آرایشی) بروز ۱۴۰۰ می خواهم . لطفا شرایط را بفرمایید ؟

    1. باسلام و احترام
      لطفا برای سفارش طرح مدنظر یا اطلاع از هزینه طرح با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop