ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی آموزشگاه نقاشی دکوراتیو

نقاشی دکوراتیو هنر نقاشی روی اجسام از قبیل چوب، شیشه، کریستال، سرامیک، دیوار و … است که با وجود قدمتی چند صد ساله‌ که در ایران دارد همچنان برای بسیاری از افراد ناشناخته است، بنابراین شاید صحبت کردن در رابطه با سرمایه ‌گذاری در این بخش کمی عجیب و غیرمعمول به نظر برسد.

سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع‌ دستی همواره به دلیل سود‌ دهی در بخش بازار داخلی و ارزآوری بالا در حوزه توسعه صادرات غیر‌نفتی مورد توجه بوده اما به لحاظ عملی حمایت‌های لازم در جهت شناسایی و سرمایه‌ گذاری در این بخش به خوبی صورت نگرفته است.

پتانسیل بالای کشور ما در تولید انواع صنایع‌ دستی، سود‌آوری بالایی را پیش روی سرمایه ‌گذاران و علاقه‌ مندان قرار می‌دهد و همواره جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در این میان، بخش‌هایی از بازار بزرگ تولیدات صنایع‌ دستی در ایران آنچنان که باید مورد توجه و حمایت بخش خصوصی و دولتی قرار نگرفته است.

یکی از این فرصت‌های موجود، سرمایه ‌گذاری در تولیدات متنوع حوزه نقاشی دکوراتیو است که در این گزارش سعی داریم به جنبه ‌های مختلف سرمایه‌ گذاری در این حوزه بپردازیم.

احداث کارگاه نقاشی دکوراتیو با سرمایه اولیه کم

یکی از الزامات سرمایه‌ گذاری در هر بخش و سطحی، داشتن سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع سرمایه‌ گذاری است. در این بین برخی فعالیت‌ ها که سرمایه اولیه پایینی را برای شروع کار نیاز دارند، می‌توانند یکی از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر جامعه‌ای محسوب شوند.

این گونه فعالیت‌ها به لحاظ مزیت نسبی که در این بخش دارند یک فرصت جذاب برای ورود به بازار هستند. سرمایه‌ گذاری در حوزه تولیدات دکوراتیو یکی از این فرصت‌هاست که به سرمایه اولیه بالایی نیاز ندارد.

برای شروع کار شما می‌توانید با سرمایه اولیه‌ ای بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نسبت به راه ‌اندازی یک کارگاه مستقل و سود‌آور اقدام کنید (البته این مبلغ با احتساب تمام هزینه‌ ها به غیر ‌از اجاره کارگاه است) که بیشتر این مبلغ مربوط به سرمایه در گردش کار شماست. مساحت کارگاه نقاشی دکوراتیو می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ متر مربع باشد.

می‌توانید کار را با نقاشی روی چوب، شیشه، پارچه، پوشاک و… یا تنها در یکی از این حوزه‌ها شروع کنید و در ادامه با توسعه کار به فکر تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و تولیدات خود باشید. از سرمایه اولیه‌ای که برای این کار در نظر گرفتید حدود دو تا سه میلیون تومان را برای خرید لوازم کار در نظر بگیرید.

بخشی از سرمایه شما نیز باید صرف خرید مواد اولیه از قبیل گلدان، شیشه، ظروف مختلف، پارچه، چوب، پوشاک و … شود که این مبلغ می‌تواند بسته به حجم اولیه‌ای که برای کارتان در نظر دارید بین پنج تا هفت میلیون تومان باشد.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

توجه داشته باشید که هر چه حوزه کار و تنوع تولیدات و میزان استخدام نیروی کار شما بیشتر باشد طبیعتا سرمایه بیشتری نیاز دارید ولی برای تولید در این سطح می‌توانید با سه تا چهار نیروی کار فعالیت تولیدات نقاشی دکوراتیو را آغاز کنید.

به گفته فعالان این حوزه، برای راه‌ اندازی تولیدات نقاشی دکوراتیو احتیاج به تخصص خاصی ندارید فقط باید قدری ذوق و سلیقه هنری داشته باشید و واقعا به کار هنری علاقه‌مند باشید تا با گذراندن برخی دوره‌ های آموزشی که توسط آموزشگاه‌های مختلف و سازمان فنی و حرفه ‌ای برگزار می‌شود.

مدارک و مهارت لازم را برای ورود به این هنر – صنعت جذاب به دست آورید، البته به‌عنوان یک سرمایه‌ گذار صرف نیاز ندارید مدرک یا مهارت خاصی در این زمینه داشته باشید ولی توجه داشته باشید که این دانش و مهارت می ‌تواند در زمینه شناخت بازار و سلیقه مخاطبان و بهبود کیفیت تولید در بخش نقاشی دکوراتیو به شما کمک زیادی کند.

سود‌آوری و شرایط بازار‌

قیمت ‌گذاری در حوزه صنایع ‌دستی بسیار متفاوت است و هنر – صنعت نقاشی دکوراتیو هم از این قاعده مستثنا نیست. مهمترین عوامل قیمت ‌گذاری در این کار میزان کیفیت و پیچیدگی طرح‌ های به کار گرفته شده در محصول است.

علاوه بر این، شرایط بازار و استقبال مخاطبان نیز در این امر بی‌تاثیر نیست بنابراین نمی‌توان به طور صریح در رابطه با قیمت‌ها حرفی به میان آورد، چون بازه قیمتی بسیار وسیع در این کار باعث شده تا قیمت محصولات تولیدی در این عرصه از پنج هزار تومان شروع شود و تا کالا‌ ها و طرح‌ های میلیونی گسترش یابد.

تصویر نقاشی دکوراتیو

یکی از مشخصه‌ های مهم این بازار این است که مشتریان خاص خودش را دارد و محصول تولیدی شما بیشتر در طبقه متوسط و مرفه جامعه و آن هم در میان علاقه‌ مندان به هنر و صنایع‌ دستی طرفدار دارد، بنابراین باید تمرکز خود را بر بازاریابی میان این طیف از افراد معطوف کنید.

البته شما می‌توانید با انجام کارهای متوسط و کوچک به لحاظ سایز و پیچیدگی طرح، قیمت را به حد مطلوب افراد و طبقات کم‌ درآمد‌تر برسانید و از این بابت طیف وسیع‌تری از مشتریان بالقوه را پوشش دهید.

سود ۵۰ درصدی

ارائه کار با کیفیت‌ های مختلف و فرهنگ‌ سازی در زمینه استفاده از صنایع دستی یک راه‌حل مهم برای موفقیت شما در استمرار حضور در بازار است. ارزش افزوده در بخش صنایع دستی به دلیل المان‌ های هنری به کار رفته در دکوراتیو بسیار بالاست و جنبه هنری کار، اهمیت بسیار بالایی دارد.

در نهایت تولید در هر سطحی که باشد سود‌آوری حدود ۵۰ درصدی برای شما دور از ذهن نیست. بنابراین می‌توانید با برنامه‌ریزی درست ابتدا سطح تولید در بازار را برای کار در زمینه تولیدات نقاشی دکوراتیو مشخص کرده و با یک برنامه مدون در گذر زمان و با توسعه کار به سطح مطلوب و ایده‌آل دست یابید.

به یاد داشته باشید که فروش در ماه‌های اول نمی‌تواند درآمد قابل توجهی را نصیب تان کند ولی اگر با شناخت، وارد بازار شوید از همان ابتدا کارتان سود‌ آور خواهد بود و طی مدت زمان کوتاهی در یک بازه پنج تا هشت ماهه سرمایه اولیه‌تان باز خواهد گشت.

جهت سفارش طرح توجیهی آموزشگاه یا کارگاه نقاشی دکوراتیو برای اخذ وام و مجوز 4

فرصت‌ ها و تهدید‌ های بازار

توجه به بازار‌های صادراتی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد، بنابراین می‌توانید در ادامه کار نیم  نگاهی هم به این بازار‌ها داشته باشید. بیتا براتی یکی از فعالان بازار در تولیدات نقاشی دکوراتیو گفت‌: اهمیت و جذابیت صنایع دستی در بسیاری از کشور‌ ها و تفاوت نگاه و استقبال افراد در ایران و سایر کشور‌ ها را یکی از عوامل ضعف بازار صنایع‌دستی کشور ارزیابی کرد.

در ادامه افزود: خیلی از افراد در دنیا کشور ما را به نام تولید‌کننده فرش می‌شناسند و شهرت فرش ایرانی برکسی پوشیده نیست، چرا که در بسیاری از کشور‌ها صنایع و هنرهای دستی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل کارهایی از این دست قیمت‌های بالایی دارد اما در ایران به دلیل عدم فرهنگ‌ سازی مناسب استقبال مردم خیلی چشمگیر نیست البته در سال‌های اخیر فضای بهتری بر بازار صنایع دستی حاکم شده است.

این فعال بازار با اشاره به کارهای چاپ صنعتی روی اجسام، نقش این موضوع را به‌عنوان یک رقیب جدی برای بازار کارهای دستی کم اهمیت خواند و اضافه کرد: در نهایت نزدیک بودن به بازار فروش و بازار‌یابی درست مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در میزان سود‌آوری و فروش در این حرفه است.

وی همچنین ریسک‌پذیری بالا و درآمد بسیار متغیر را به‌عنوان عاملی منفی در بازار مطرح کرد و گفت: در برخی ماه‌های سال مانند ماه‌های محرم و صفر که بازار بسیاری از کالاها وارد رکود می‌شود، فروش در حوزه تولیدات نقاشی دکوراتیو نیز بسیار کاهش می‌یابد اما در ماه‌های پایانی سال به‌خصوص اسفند بیشترین استقبال از بازار این محصولات صورت می‌گیرد.

شناخت سلیقه مردم رمز موفقیت در این تولیدات

براتی در رابطه با ورود سرمایه ‌گذاران تازه‌ وارد به این بازار می ‌افزاید: اگر کسی علاقه‌مند به ورود به این بازار است باید بداند که شناخت سلیقه مردم مهم‌ترین عامل موفقیت در کار تولیدات دکوراتیو است. از سوی دیگر داشتن مهارت کافی و نوآوری در کار و ارائه طرح‌ها و تولیدات جدید و متنوع از نکاتی است که باید در کار رعایت شود.

وی در ادامه افزود: شیوه قیمت‌گذاری متناسب با توان مالی اقشار مختلف و تولید محصولات با طیف قیمتی گسترده می‌تواند توان رقابت ‌پذیری و مدت حضور و استمرار شما در بازار تولیدات نقاشی دکوراتیو را مشخص کند. از سوی دیگر شرکت در نمایشگاه‌ ها، حضور در بازار عمده‌ فروشی و تاسیس گالری یا فروشگاه می‌تواند در سودآوری و شناخت فضای بازار و محصول ایده‌آل مشتریان و در نهایت فروش و کسب در‌آمد بیشتر بسیار راه‌گشا باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 نتایج)
منبع
فرصت امروز
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید شما طرح توجیهی برای کارگاه تولید دکوراتیو می نویسید یا برای اموزشگاهش ؟

    1. با سلام و احترام
      وبسایت تی توجیهی مفتخر است در خصوص کلیه شاخه های کسب و کار طرح توجیهی فنی و مالی-اقتصادی تهیه و تنظیم نماید شما هر طرحی مدنظرتونه می تونید از طریق مکاتبه یا مکالمه با کارشناسان سایت سفارش بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop