ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحیایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید تونر چاپگر (سال 1400) + word و pdf

از مهمترين شاخص های يک پرینتر ليزری، تونر چاپگر (Toner Printer) است. تونر، يک نوع پودر الكتريكی شارژ شده است كه دارای دو عنصر اصلی رنگ دانه و پلاستيک می باشد.

رنگدانه ها تامين كننده رنگ مورد نياز می باشند (در چاپگرهای تک رنگ، رنگ ذكر شده مشكی است) رنگدانه ها با پلاستيک آميخته شده اند و بدين ترتيب زمانيكه تونر، از بين غلتک های داغ عبور می نمايد، گداخته شده و نقش مورد نظر پرينت می شود.

نحوه كار آن به اين صورت است كه پودر موجود در اين تونرها در يک Toner hopper (محفظه كوچک در داخل یک روكش قابل حركت) ذخيره می گردد. چاپگر،تونر مورد نياز خود را از طريق Developer unit (تامين كننده دانه) از محفظه دريافت می دارد، Developer يک مجموعه از دانه های مغناطيسی با شارژ منفی است.

دانه های فوق به يک پاک كن فلزی قابل چرخش، متصل خواهند شد. با حركت ميله فوق دانه های مغناطيسی در محفظه گفته شده قرار خواهند گرفت. با توجه به اينكه دانه های مغناطيسی دارای شارژ منفی می باشند، تامين كننده دانه ها، دانه های مثبت تونر، را جمع آوری خواهد كرد.

در ادامه پاک كن، ذرات را تميز و آنها را برای استوانه ارسال می دارد. تصاوير الكترواستاتيک دارای شارژ منفی قويتر نسبت به تامين كننده دانه ها بوده و استوانه شامل ذرات چسبانده شده را از خود دور می نمايد. سپس استوانه در طول كاغذ حركت و به موازات آن كاغذ تحت يک ميدان قرار گرفته (يک سيم detac corona) و تخليه الكتريكی می گردد.

در وضعيت فوق تنها عاملی كه باعث نگهداری تونر، بر سطح كاغذ می گردد نيروی جاذبه است. به منظور چسباندن تونر پرینتر بر روی سطح كاغذ، می بايست كاغذ از طريق غلتک های داغ به حركت درآيد.

شرح محصول کد ISIC
تونر چاپگر 30001257

شماره تعرفه گمركی

تعرفه محصول با شماره 37079020 و تحت عنوان تونر، و دلوپر دستگاه های فتوكپی و پرينتر می باشد.

موارد مصرف و كاربرد

موارد مصرف و كاربرد

تونر ها در چاپگر های ليزری مورد استفاده قرار می گيرند در اين نوع چاپگرها به جای استفاده از كارتريج يا جوهر از نوعی پودر الكتريكی استفاده می شود كه علاوه بر سرعت بخشيدن به كار چاپ، بر كيفيت آن نيز می افزايد.

بررسی كالاهای جايگزين

چاپگرهای جوهرافشان در گروه چاپگرهای غير تماسی (در زمان خروج با كاغذ تماسی برقرار نمی كنند قرار دارند. اين نوع چاپگرها دارای انواع متفاوتی می باشند. دو نوع عمده از اين چاپگرهای عبارتند از :

  1. جوهر افشان : اين نوع چاپگرها از مجموعه ای ” افشانک ” برای پخش جوهر بر روی كاغذ استفاده می نمايند.
  2. ليزری : اين نوع چاپگرها با استفاده از جوهر (تونر)، الكتريسيته ساكن و حرارت باعث ايجاد خروجی مورد نظر بر روی كاغذ می گردند.

با ورود چاپگر ليزری به بازار مصرف و گسترش وسيع مصرف آنها در بازارهای داخلی ، رونق انواع مختلف چاپگر را تحت الشعاع قرار داده است.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تدوین طرح.

اهميت استراتژيكی كالا در دنيای امروز

با توجه به آنكه طرح تولید تونر پرینتر جزو مواد مصرفی غير ضروری می باشد و جايگزين های متفاوتی برای اين محصول در بازار وجود دارد، بحث در مورد اهميت استراتژيک محصول در اين بررسی محلی از اعراب ندارد.

كشورهای عمده توليدكننده و مصرف كننده محصول

به صورت كلی مهمترين توليد كنندگان چاپگرهای كامپيوتر خود توليد كننده لوازم جانبی آن نيز می باشند. مهمترين عرضه كنندگان تونر چاپگر شركت شارپ در ايران می باشد.

ضمن آنكه سومين مركز توليدكننده لوازم جانبی چاپگرهای در دنيا در ايران در حال تاسيس می باشد كه به اولين توليدكننده و بزرگترين توليدكننده اين محصولات در خاورميانه تبديل خواهد شد.

از آنجا كه شركت مورد نظر در شرف تاسيس می باشد و برنامه ريزی نهايی در دست تدوين می باشد ارائه اطلاعات بيشتر منوط به تاسيس شركت می باشد.

جهت سفارش طرح توجیهی تولید تونر چاپگر برای دریافت وام و مجوز تاسیس با شماره های : 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

شرايط صادرات

كالاهای صادراتی از پرداخت حقوق گمركی و سود بازرگانی معاف هستند لكن مشمول پرداخت هزينه های تخليه و بارگيری و انبار داری می باشند.

مطالعات فنی و تكنولوژيكی

هدف اين گزارش مطالعه پيش امكان سنجی و طرح توجیهی برای احداث كارخانه توليد تونر چاپگر می باشد. باتوجه به اهميت محصول در بخش صنايع چاپ رشد فزاينده مصرف در جهان و ايران، چشم انداز اين سرمايه گذاری مثبت خواهد بود. برآوردهای مقدماتی حاكی از آن است كه در دهه آينده برای پاسخ به تقاضا می بايست چندين واحد توليد این محصول در ايران راه اندازی شود.

اهميت اين طرح در اين است كه دانش فنی توليد این محصول قبلاً تنها در اختيار شركت های آلمانی و آمريكايی بود. همچنين اين محصول جزو صنايع استراتژيک آمريكا محسوب می شود و تمام مارک های تجاری مربوط در بازار، پس از سفارش به آنها، بسته بندی شده و به بازار عرضه می شود.

تكنولوژی و روش توليد تونر چاپگر

تونر از دو ماده اوليه كربن سياه و ماده ای پليمری به نام Plastic Polymer ساخته می شود. هر دو ماده اوليه منشاء پتروشيمی دارند. در تهيه تونر 80 درصد تا 90 درصد پليمر و 10 درصد تا 20 درصد کربن سياه استفاده می شود.

كربن سياه از اشتعال ناتمام هيدروكربن های نفت ساخته می شود. پليمرها نيز در طول پالايش نفت توليد می شوند. كربن سياه به عنوان رنگدانه سياه به مقدار زيادی در محصولات امروزی كاربرد دارد :

تكنولوژی و روش توليد تونر چاپگر

رنگدانه های سياه در جوهرهای چاپگر، پوشش و UV كاربرد دارد. شركت های شيميايی بيش از حدود (billion lbs) 17/2 از كربن سياه را در سراسر جهان سالانه می فروشند.

70 درصد كربن سياه در صنايع توليد لاستيک و 10 درصد آن برای مصارف رنگدانه در بازار به فروش می رود. هر توليد كننده تونری بنا به نوع محصولی كه توليد می كند از پليمرهای متفاوتی استفاده می كنند.

پليمرها برمبنای دو پارامتر نقطه ذوب پليمر و طرح اختصاصی مولكول آن تقسيم بندی می شوند. بعضی از انواع پليمرهای مصرفی در توليد تونرهای امروزی به قرار زير است:

  • Styrene
  • Acrylic and polyester co/polymers
  • Polyamides
  • Polyethylene
  • Ethylene-vinyl acetate copolymers

توليدكنندگان تونر، خود مواد اوليه مورد نياز را از شركت های شيميايی خريداری كرده و باتوجه به ويژگی های موردنظر خود تونرخاص را توليد می شود. توليدتونر فرآيند توليد پيچيده ای ندارد.

تنها مرغوبيت و درصد تركيب مواد اوليه با يكديگر تعيين كننده نوع تونرهای موجود در بازار جهانی است. تمامی كشورهای سازنده اين محصول از روش مشابه برای توليد تونر چاپگر استفاده می كنند.

مراحل فرآيند توليد تونر پرینتر

  1. مرحله اول : تركيب مواد اوليه با يكديگر و ذوب آنها در يكديگر به منظور تركيب بهتر مواد اوليه.
  2. مرحله دوم : سرد كردن و پهن كردن مواد در جريان ساخت به صورت ورق.
  3. مرحله سوم : خرد كردن و شكستن ورقه ها به صورتی كه به صورت پودر در بيايند، اين مرحله چند بار تكرار می شود، تعداد تكرارها به نوع تونر چاپگر نهايی بستگی دارد.
  4. مرحله چهارم : بسته بندی محصول نهایی

فرآيند توليد پيچيدگی خاصی ندارد و روش موجود نقطه ضعف خاصی ندارد كه حائز اهميت باشد، ذكر این نكته ضروری است كه توجه به بسته بندی مناسب علاوه براينكه می تواند محصول نهايی را از معرض خطرات نظير رطوبت و … محافظت كند، عامل مهمی در جذب مشتری خواهد داشت.

جدول شرح خطوط توليدی و تجهيزات توليدی تونر چاپگر
رديف عملكرد ماشين تعداد شرح
1 mixing and melting the ingredients
together
1 mixing
melting
2 flatten and cool
the mixture into sheets
1 flatting
cooling
3 crush, sift and refine it through filters
until a uniform particle size is reached
1 crushig
refining
4 finally package the finished product for
market
1 packaging
جدول ماشين آلات و تجهيزات كمكی توليد تونر چاپگر
رديف شرح تجهيزات / ماشين مشخصات فنى تعداد توضيحات
1 ليفت تراک دوگانه سوز 3 سهند
2 كمپرسور خانه با توان هوادهی 15 متر مكعب بر دقيقه 1 مجموعه
3 تجهيزات آزمايشگاهی و كنترل كيفی مجموعه كامل 1 برای كنترل مواد و محصول
4 ابزار های عمومی توليد تونر چاپگر جهت تنظيمات و بازسازی 1 مجموعه
5 باسكول 1 با سازه
6 سيستم پساب صنتی و تامين آب فرايند توليد مجموعه كامل با توان عملكرد 200 مترمکعب در ساعت 1 —-
7 جک پالت دستی 4 —-

ارايه جمع بندی و پيشنهاد نهايی در مورد احداث

بررسی های مقدماتی توليد تونر حاكی از آن است كه در قبال اين سرمايه گذاری، علاوه بر ايجاد فرصت های شغلی، ارتقاء مهارت فنی در كارگران غيرماهر و نيمه ماهر، بازده داخلی سرمايه گذاری مناسبی خواهد داشت و اين در حالی است كه اهداف برنامه در سطح حداقل پيش بينی شده است.

باتوجه به اهميت محصول در بخش صنايع چاپ رشد فزاينده مصرف در جهان و ايران، چشم انداز اين سرمايه گذاری مثبت خواهد بود. برآوردهای مقدماتی حاكی از آن است كه در دهه آينده برای پاسخ به تقاضا می بايست چندين واحد توليد تونر در ايران راه اندازی شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.53 ( 6 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب طرح توجیهی تولید تونر چاپگر بروز ۱۴۰۰ می خواهم هزینه چقدر می شود ؟

    1. باسلام واحترام
      لطفا برای هماهنگی بیشتر و اطلاع از هزینه طرح مدنظرتان با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس حاصل فرمایید. ضمنا واتساپ سایت برروی شماره همراه ذکر شده فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop