ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید جعبه یا سبد پلاستيكی میوه (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی تولید سبد پلاستيكی میوه ، شیر ، نوشابه
محيط اطرافمان انباشته از پلاستيک شده است، هر کاری که انجام می دهيم و هر محصولی را که مصرف می کنيم، از غذايی که می خوريم تا لوازم برقی به نحوی با پلاستيک سروکار داشته و حداقل در بسته بندی آن از اين مواد استفاده شده است.

گذر زمان و پيشرفت صنايع از يکسو، ارتقاء سطح فرهنگ جوامع و افزايش تقاضا برای كالاهای بهداشتی از سوی ديگر باعث شده اند كه امروزه انواع ظروف پلاستيكی جزو لوازم جدايی ناپذير زندگی روزانه ما شوند. شكل ظاهری اين جعبه ها تا اندازه ای با سليقه توليدكننده و امكانات فنی قالب ساز تغيير می يابد ولی عمدتاً اندازه و ابعاد موجود در بازار مبنای كار توليدكننده می باشد.

شايان ذكر است كه عنايت به شيوه های استاندارد بسته بندی كه در رساندن سالم كالا به مقصد نقش حياتی دارد بايد مورد توجه خاص قرار گيرد. طرح حاضر مربوط به ساخت جعبه های ميوه است كه در رساندن ميوه به شكل سالم مورد استفاده قرار گرفته و ماده اوليه آن پلی اتيلن سنگين (HDPE) می باشد.

موارد كاربرد سبد پلاستيكی

در واقع يک محصول نهايی بوده كه بدون هيچگونه تغييری توسط كشاورزان، باغداران، فروشندگان ميادين ميوه و تره بار و … جهت بسته بندی، نگهداری، حمل و نقل انواع ميوه جات بكار می رود. بسته بندی به عنوان يک ابزار كارآمد سالهاست كه مورد نظر كارشناسان علم بازاريابی قرار گرفته است.

استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اينكه قابليت نگهداری بهتری را به كالا می بخشد در كسب سهم بالاتری از بازار برای كالای مورد نظر نيز مؤثر است. كيفيت و نوع تولید سبد پلاستيكی ميوه بسيار حائز اهميت بوده زيرا وضعيت نامناسب حمل و نقل، فرآيند، انبار كردن و نگهداری باعث بروز حدود ٣٥ درصد ضايعات در ميوه ها و سبزيجات می گردد.

سفارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح وام با 18 سال سابقه در تهیه و تدوین طرح.

تصویر موارد کاربرد جعبه پلاستيكی

بررسی كالای جايگزين

برای بسته بندی، حمل و نقل ميوه می توان از جعبه های چوبی نيز استفاده كرد، ولی با اين تفاوت كه اولاً ميزان آلودگی جعبه های پلاستيكی نسبت به چوبی كمتر بوده و ثانياً دوره استفاده يا عمر آنها از نوع چوبی بيشتر است.

همچنين تولید آنها ساده تر از بقيه موارد می باشند و به تبع آن قيمت تمام شده آنها نيز كمتر می شود. بنابراين مصرف اين نوع قطعات از جايگاه بهتری برخوردار می باشد. از طرفی با توجه به برنامه ريزی های انجام شده برای حفظ محيط زيست و كاهش قطع درختان استفاده از سبد پلاستيكی برای انتقال ميوه جات بر نوع چوبی ارحجيت دارند.

جهت سفارش طرح توجیهی تولید جعبه یا سبد پلاستيكی میوه (شیر یا نوشابه) برای دریافت وام و مجوز با شماره های : 09056370500 یا 28421909-021 تماس بگیرید.

اهميت استراتژيک كالا

كاربرد پلاستيكها در تمام شئونات زندگی، گسترده شده است و نمی توان روزی، زندگی بدون پلاستيک را تصور كرد چون از بطريهای شير و نوشابه گرفته تا لباس و قطعات خودرو از پلاستيک هستند، گرچه توليد زياد پلاستيكها اساساً زير سئوال رفته است.

انتظار می رود منابع شناخته شده ذخيره جهانی نفت تا ۸۰ سال ديگر تمام شوند و اين در مورد گاز طبيعی ۷۰ سال و برای زغال سنگ ۷۰۰ سال است، اما تأثيرات اقتصادی كاهش اين منابع خيلی زودتر فرا خواهد رسيد. وقتی منابع كاهش يابد، قيمتها هر روز بالا خواهد رفت و اين واقعيتی است كه نمی تواند از كانون توجه سياست گذاران خارج شود.

نظريه پردازان بازاريابی، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند كه عبارتند از : نقش Protective و نقش Promotive . چنانكه از واژه بكار گرفته شده برای اين نقش ها نيز برمی آيد نقش نخست به وجه نگهداری و دوام و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پيش برنده بسته بندی اشاره دارد.

از سوی ديگر توجه ناكافی به موازين بسته بندی بهداشتی موجب گشته است كه محصولات مختلف غذايی كشور و خصوصا محصولات باغی توليدی ايران عليرغم دارا بودن كيفيت بسيار خوب و بعضا منحصر بفرد در بدو توليد به دليل پيدايش پاره ای آلودگی های ثانويه يا بروز فساد ناشی از شرايط نامناسب نگهداری و حمل نتوانند به بازارهای جهانی راه يافته و راه را برای افزايش سطح توليد داخلی هموار نمايند.

با عنايت به تنوع بسيار زياد ميوه های توليدی كشور بديهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی، محصولات باغی توليدی كشور، قابليت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.

همچنين با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع ميوه جات، خصوصا نحوه عرضه ميوه در مراكز خريد بزرگ و سوپر ماركتها، لزوم توجه بيشتر به بسته بندی اين مواد به منظور افزايش سهولت دسترسی عرضه و نگهداری مشخص تر می شود.

ضمن اينكه پرداختن به اين موضوع دارای توجيه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای طرح تولید سبد پلاستيكی ، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نيروهای ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايی بانوان می توانند سهم بسزايی در آن داشته باشند.

بررسی روند مصرف

سبد پلاستيكی يكی از لوازم ضروری جهت نگهداری، بسته بندی و حمل و نقل انواع ميوه می باشد. بنابراين به موازات رشد جمعيت، افزايش تقاضای انواع ميوه، پيشرفت باغداری و كشاورزی مصرف اين محصول نيز افزايش خواهد يافت.

از آنجائيكه اين محصول به عنوان يک كالای مصرف نهايی شناخته می شود بنابراين برای برآورد مصرف و وضعيت فعلی مصرف اين محصول استفاده از سرانه مصرف مناسب تر می باشد. در اين بخش ابتدا با استفاده از مصرف ظاهری سالهای گذشته، روند مصرف و سرانه مصرف اين محصول طی سالهای قبل محاسبه شده است.

سپس بر اساس رشد چند سال اخير و مقايسه آمار داخل كشور با آمار جهانی، مصرف آتی بر اساس سرانه مصرف برآورد شده است. با توجه به رشد جهانی مصرف پلی اتيلن سنگين كه ماده اوليه اصلی در تولید محصول طرح می باشد، پیشبینی میشود مصرف سرانه انواع جعبه پلاستيكی ميوه در سال برابر با 35000 تن به بالا می باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.8 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام طرح توجیهی به روز تولید انواع سبد پلاستیکی را لازم دارم . لطفا راهنمایی کنید .ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      لطفا جهت راهنمایی و قطعی کردن سفارش طرح موردنظرتون با شماره: 09056370500 تماس بگیرید و یا پیام دهید. ضمنا تلگرام سایت هم برروی همین شماره وصله

  2. سلام عرض ادب . طرح توجیهی تولید سبد پلاستیکی میوه نوشابه و شیر متراژ زمین ۱۰۰۰مترمربع هزینه طرح بروز و جامع چقدر میشود؟

    1. با سلام و احترام لطفا برای سفارش طرح مدنظر و اطلاع از هزینه طرح با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 هماهنگ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop