ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی (سال 1400) + word و pdf

سنگ مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ طبیعی با مواد افزاینده دیگر بدست می آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریع تر می شود. این سنگها از ترکیب سیمان، رسها، آگرگاتهای سنگهای ضایعاتی و خاکهای سبک وزن ساخته می شوند.

مواد بکار رفته دراین سنگها تماما کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ دانه هاي اکسیدآهن رنگ مورد نظر را به این سنگها می دهد. ترکیبی که از این راه بدست می آید در قالبهایی ریخته می شود که دارای نقش و نگارهاي سنگهاي طبیعی می باشند و به این سنگها سیمایی کاملا طبیعی می دهد.

از نظر قیمت سنگهای مصنوعی قیمتی به مراتب کمتر از سنگهای طبیعی دارند چرا که کارهاي دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابل استفاده کردن آن انجام می شود در مورد سنگهای مصنوعی غیر ضروری می نماید و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر می باشند که به ما این اجازه را می دهد که سه برابر سنگهای طبیعی بتوانیم آنها را بکار ببریم.

علاوه بر مقاومت ساختاری آنها در فنداسیون های خاص توانایی تحمل باراهای زیاد را به آنها می دهد. در واحد متر مربعی برای قطعات تخت به فروش می رسند و بسته بندی آنها در جعبه های چوبی دستی انجام می شود.

وزن این سنگها بسته به مدل آنها مختلف است و در رنج 15 کیلوگرم برمتر مربع در قطعات کوچک تا 37 کیلوگرم برمتر مربع در مدلهای بزرگ قرار می گیرد. رنگشان در گذر زمان از بین نمی رود چرا که رنگ آنها بخشی از ساختار سنگ شده و در زمانی که سنگ در حال قالب گیری بوده است ثابت شده است.

تجربیات کاری نشان داده است که تغییر قابل مشاهده ای در رنگ این سنگها حتی پس از گذر زمانهای طولانی و تحت شرایط آب و هوایی مختلف مثل تغییرات فصلی و بدی آب و هوا ایجاد نشده است. به منظور ایجاد تکرار در اشکال، هر مدل به تنهایی با استفاده از صدها مدل متفاوت ساخته شده است.

بعلاوه به منظور تقویت تفاوتها – هیچ قطعه ای شبیه قطعه دیگر درنیاید – توجه ویژه ای به رنگ آمیزی شده است. سایه ها و ضد سایه ها بطور خاصی ترکیب شده اند. که بر این اساس پس از کاربری با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده است نخواهد داشت.

چون یک محصول سیمانی است، دارای عمر مفیدی می باشد که دیگر محصولات ساخته شده از سیمان هم دارند و برای کارهای خارجی ساختمان مناسب می باشد. معمولا سازنده ها این عمر مفید را تامین می نمایند.

همچنین به علت داشتن قابلیت تحمل گرمایی می توانند در ساخت فضای خارجی شومینه نیز مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که مواد سازنده این سنگها دارای درصدی رس است. آنها را در مواجهه با گرما مناسب ساخته شده است. بطور طبیعی این سنگها باید با ملاتها یا چسبها بکار گرفته شوند.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح

تعاریف

تصویر انواع سنگ مصنوعی

ترکیبات سنگی چگالی بالایی هستند که تحت خلاء فابریک شده و ترکیبی از موادسنگی طبیعی مختلف با یکدیگر به وسیله چسب های ساختاری می باشند. وزن ترکیبات سنگ بین 91 تا 96 درصد کل سنگ را تشکیل می دهد. وزن مخصوص آگرگاتها 2700 گرم بر سانتیمتر مکعب است. بسته به طبیعت مواد بکار رفته در سنگ درهر ترکیب، سنگ های مصنوعی می توانند به طریق زیر تعریف شوند :

  • سنگهای مرمریتی : که حاوي سنگ مرمر و دیگر سنگهاي آهکی است.
  • سنگهای گرانیتی : که ترکیبی از کوارتز، کوارتزیتی، سیلیکا، گرانیت، پرفیری و دیگر سنگهای سیلیکاته می باشند.

دیگر مواد سنگی مانند اسلیت، دولومیت، سرپانتین و غیره نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. انتخاب مواد سنگی بستگی به سیمای نهایی محصول تولید شده دارد. با توجه به کدهای اداره صنایع جهت فراورده های مختلف کدهای زیر تعریف شده اند:

 مصنوعات سنگی 26961210
سنگ مصنوعی 26961211

جهت سفارش طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی برای دریافت وام و مجوز با شماره: 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

گریدهای مختلف سنگ مصنوعی

درجه بندی سنگها معمولا به روش زیر می باشد :

* از نظر دید ظاهری به دو درجه تقسیم می شوند :

  1. سنگ درجه یک : سنگ درجه یک باید از فاصله یک متري از نظر دید ظاهری در سطح رویی فاقد هرگونه عیب و یا نقص بوده و نیز در اضلاع سطح رویی فاقد لب پریدگی باشد.
  2. سنگ درجه دو : سنگ درجه دو باید از فاصله یک متري از نظر دید ظاهری در سطح رویی بیش از 2 لکه به قطر تقریبی 2 میلیمتر و یا یک و یا دو لب پریدگی به ابعاد تقریبی 3 میلیمتر نداشته باشد.

* از نظر خواص ظاهری باید واجد شرایط زیر باشد :

  1. مسطح بودن سطح رویی : سطح رویی نباید کاو یا کوژ (کاسوسینه) و یا پیچیده باشد.
  2. مقاومت در برابر ساییدگی : نباید از 25 کمترباشد. H a میزان مقاومت سنگ در برابر ساییدگی
  3. آب گیری (زنجاب شدن) : میزان آب گیری سنگ باید بین صفر تا دو درصد سنگ باشد.
  4. مقاومت در برابر سرما : سنگ باید در برابر سرما به اندازه کافی پایداری کند و در بدنه آن شکستگی و ترک خوردگی پدید نیاید.
  5. مقاومت در برابر ضربه حرارتی : سنگ مصنوعی باید در برابر ضربه حرارتی به اندازه کافی پایداری باشد و بر اثر آن نباید در سنگ اثری از ترک خوردگی و خرد شدگی دیده شود.

تصویر انواع سنگ مصنوعی

کاربردهای آن

عمده کاربرد سنگ مصنوعی و طبیعی در صنعت ساختمان می باشد که به اشکال مختلف در نما، پله ها و نیز دیوارها کاربرد فراوان دارد :

1. مناطق با میزان تردد بالا : در ساختمان ها و اماکن عموعی بار فیزیکی بالاتر از حد میانگین می باشند. روش های ویژه ای برای دستیابی به خصوصیات زیبایی و فنی مورد نیاز است. با توجه به میزان مقاومت ویژگی های بهداشتی و تنوع سنگ برای استفاده در کلیه اماکن عمومی از جمله بیمارستانها، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و مدارس که همگی از تردد بالایی برخوردارند. بسیار مناسب تشخیص داده شده است. حتی استفاده در رستورانها، سوپر مارکتها، اداره ها، سالن های تئاتر، مراکز فرهنگی _ ورزشی در ابعاد بزرگ بسیار مطلوب و موفق نشان داده است.

2. ساختمان ها و اماکن صنعتی : ویژگیهای مکانیکی و فنی خاص سنگ مصنوعی سبب کاربرد مطلوب این محصول در اماکن صنعتی شده است. ویژگی های فنی این محصول همچون مقاومت بالا در برابر فشارهای فیزیکی بارهاي دینامیکی و استاتیکی، لرزش، تماس با مواد شیمیایی، شوک حرارتی و عدم تاثیر زیاد آلورگی هاي محیطی بر روي رنگ و جلاي آن و همچنین تنوع در طرح، شکل سنگ از آنها را در اماکن صنعتی و سالن های تولیدی ممکن ساخته شده است.

3. ساختمان و اماکن مسکونی : در یک خانه سطوح دیوار و کف بایستی برای مصارف گوناگون و سبک های مختلف زندگی مناسب باشد. در این رابطه سنگ از کلیه ویژگی هاي کیفی لازم برای نصب در ساختمان های مختلف (آپارتمان، ویلا و اقامتگاه) برخوردار بوده است و در طرح هاي کلاسیک و مدرن با سطوح درخشان یا سطوحی با طرح هاي درهم و خاک آلود مشابه با محیط طبیعی با ابعاد مختلف هندسی یافت می شود.

4. سطوح کف کاذب : ویژگیهای از قبیل استحکام، تراکم بدنه، همواری و یکنواختی، تلرانس های ابعادی محدود و هماهنگی با اصول بهداشتی از عوامل مهم در انتخاب سنگ به عنوان پوشش سطوح کاذب می باشد. این سطوح در واقع یک کف ثانویه و تعبیه شده روي سطوح اصلی می باشد که در نتیجه یک فضای خالی –با عمق زیاد- و نامرئی جهت نصب سیستم هاي برق، سیستم هاي لوله کشی و تاسیسات ایجاد می کند که این امر امروزه بیش از از پیش به عنوان یک ساختار اصلی در ساختمانهاي صنعتی و دفاتر کار رایج یافته است.

بررسی کالاهای جایگزین

سنگ مصنوعی تکنولوژی جدیدی است که جایگزین اصلی انواع نماهای دیگر ساختمان گردیده است از جمله جایگزین :

  1. نماهای سنگی شامل سنگ مرمر، سنگ گرانیتی و …
  2. نماهای کامپوزیت آلومینیوم
  3. نماهای آجری
  4. نماهای سیمانی
  5. نمای شیشه دو جداره و تک جداره

عمده اثرات استفاده متقاضیان بر می گردد به پارامترهایی نظیر قیمت، نوع طراحی نما، ارتفاع، هماهنگی و تطابق با محیط .

ذخایر و تولید سنگ در ایران

ایران به لحاظ تنوع رنگ و جنس سنگ و ذخایر قابل توجه آن موقعیت ویژه ای نسبت به دیگر کشورها دارد. ذخایر پایه سنگهاي تزیینی و نماي کشور نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون تن است. ولی ذخایر قطعی سنگ در ایران نزدیک به 600 میلیون تن می باشد.

بیشترین ذخایر پایه سنگ ایران عبارتند از: سنگ مرمریت حدود 780 میلیون تن، سنگ چینی حدود 515 میلیون تن، سنگ مرمر حدود 298 میلیون تن، سنگ گرانیت حدود 190 میلیون تن و سنگ تراورتن حدود 90 میلیون تن.

به این مطلب امتیاز دهید :

امتیاز کاربر: 5 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام عرض ادب طرح توجیهی برای تولید سنگ مصنوعی از باطله سنگها بصورت کارخانه می خواهم ، شرایط شما به چه صورت هست ؟

    1. باسلام و احترام . در خدمت شما هستیم ، لطفا برای سفارش طرح توجیهی اختصاصی و بروز و هماهنگی های بیشتر با شماره: 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop