ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی و سود تولید لباس بچه گانه

محصول مورد نظر در طرح توجیهی تولید لباس بچه گانه ، انواع پیراهن کودک می باشد (البته ماشین آلات قادر به تولید انواع پیراهن زنانه و مردانه می باشند). الگوی کلی لباس شامل قطعات مختلف (تکه های بریده پارچه) برای تهیه لباس و اضافه کردن وسایلی نظیر زیپ و دگمه برای راحتی پوشیدن و بیرون آوردن لباس، تزیین لباس با استفاده از بخیه کاری در سطح آن و دوختن جیب می باشد.

بسیاری از تکنیکهای تولید لباس طوری طراحی شده اند که ظاهری تکمیل شده و بدون تغییر به لباس بدهند. مثلاً بسته به نوع پارچه، نوع لباس و استحکام مورد نیاز از تزئینات لازم که ضمن دادن استحکام کافی به لباس، ظاهر آنرا مناسب و خوشایند نماید، استفاده می گردد.

علاوه بر این دوخت درزهایی که سبب اتصال قطعات مختلف لباس به هم می شوند و اتصال لوازمی نظیر آستر، دگمه، زیپ، نوار الاستیک به لباس، که ضمن استحکام، به شکل ظاهری و زیبایی لباس بیافزایند، از جمله کارهایی است که در خط تولید پوشاک انجام می گیرد.

منطقه مناسب برای اجرای طرح تولید لباس بچه گانه

در مورد مسئله مکان یابی احداث واحد تولید پوشاک کودک ، مدلها و روشهای متعددی وجود دارد که پارامترهای بسیار مهم، اساسی و مؤثر در دستیابی به محل مناسب اجرای طرح دخالت می کنند. از مهمترین پارامترهای موجود در این رابطه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. نیروی انسانی (جمعیت کاری و اداری مورد نیاز جهت ایجاد اشتغال)
  2. قیمت زمین (ارزانی زمین و دستیابی به مساحت زیاد و قابل تامین)
  3. معافیت مالیاتی (جهت افزایش میزان سوددهی طرح)
  4. دستیابی به منابع تامین مواد اولیه (پارامتر بسیار مهم در طرحهای پتروشیمی)
  5. دسترسی به پایگاههای جهانی (جهت صادرات محصول و واردات مواد مورد نیاز)
  6. امکان تامین موارد تاسیساتی همچون برق و سوخت مورد نیاز

با توجه به اینکه بازار مصرف این محصول در داخل کشور در نظر گرفته شده است و وجود امکانات زیربنایی و نیروی انسانی ماهر در شهرهای بزرگ و بویژه از لحاظ دستیابی به مواد اولیه و بازار مصرف، لذا پیشنهاد می گردد که واحد تولید پوشاک کودک در شهرک های صنعتی اطراف شهرهای بزرگ کشور احداث گردد.

چگونه تولیدی لباس بچه گانه بزنیم ؟

شما ابتدا باید یک طرح توجیهی و امکانسنجی فنی و اقتصادی که اختصاصی (یعنی طبق اطلاعات و منطقه اجرای طرح خودتان باشد) با نرخ بروز ارز تهیه و تدوین شود ، تهیه کنید و همراه طرح خود به سازمان یا اداره مربوطه مراجعه کرده و درخواست مجوز احداث واحد تولیدی حود بدهید.

سود تولید لباس بچه گانه

دز تدوین این طرح توجیهی به بررسی کامل درآمدها و سود حاصل از فروش لباس کودک پرداخته میشود ، تا مجری طرح قبل از احداث این واحد ، اطلاع پیدا کند که آیا این طرح برایش چه میزان سودی دارد و آیا توجیه دارد یا خیر ؟ پس توصیه می شود قبل از راه اندازی ، یک بیزنس پلن و طرح توجیهی فنی اقتصادی و امکانسنجی حتما تهیه کند تا با اطلاعات خیلی یشتر و دقیق تر به احداث این واحد تولیدی بپردازد.

کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده لباس بچه گانه

کشور ترکیه و چین از عمده ترین کشورهای تولیدکننده پوشاک در جهان می باشند لذا در ادامه به بررسی صنعت نساجی و پوشاک ترکیه پرداخته می شود. از سال 1980 صنعت نساجی و پوشاک ترکیه، یکی از مهمترین صنایع ایجادکنندة گردش پولی و موفق ترین صنایع در اقتصاد ترکیه می باشد.از آن سال تغییرات وسیعی در صنعت مذکور نظیر سیاست صادرات بیشتر، سیاست به روز بودن تولیدات اتفاق افتاده است.

صنعت نساجی و پوشاک به عنوان صنعت پیشرو در عملکرد صنعتی و اقتصاد ترکیه دارد. بطوریکه در سال 2006 حدود 38 درصد از کل صادرات ترکیه را شامل میشده و در بین صادرات این بخش ، با سهم 68 درصد، بیشترین رتبه را داشته است. در همین سال 7 درصد از کل واردات این کشور مربوط به صنعت نساجی، و تولید پوشاک و چرم می باشد.

از واردات این بخش صنعت نساجی با سهم 79 درصد بیشترین رتبه را به خود اختصاص داده است. در تولید پوشاک کشورهای اروپایی دارای بیشترین سهم در صادرات (45 درصد) و واردات (44 درصد) با ترکیه بوده اند. کشورهای آسیایی سهم 33 درصدی در واردات ترکیه دارند که چین با سهم 5 درصد و کره جنوبی با سهم 6 درصد بزرگترین واردکنندگان آسیایی هستند.

انواع لباس بچه گانه

کشورها و شرکتهای دارای تکنولوژی تولید

از آنجائیکه مناسبترین روش برای تولید لباس بچه گانه روش متداول دوزندگی و خیاطی با استفاده از ماشین آلات متداول نساجی می باشد و امکانات و سطح تکنولوژی برای تهیه پوشاک در بسیاری از کشورها موجود است، بنابراین نیاز به خرید تکنولوژی نمی باشد و کشورهای متعددی از جمله کشورهای چین و ترکیه و آلمان تولیدکننده و مصرف کننده این محصول می باشند.

روشهای تولید و عرضه لباس بچه گانه در کشور

مراحل تولید پوشاک با توجه به سفارشی که برای تولید گرفته می شود شامل مراحل ذیل می باشد :

  1. قسمت برش پارچه
  2. قسمت دوخت
  3. قسمت اطوکشی
  4. قسمت کنترل کیفیت و اتبار محصول

مراحل تولید لباس بچه گانه

1. قسمت برش پارچه

قسمت برش، قسمتی از کارخانه تولید پوشاک است که براي برش پارچه طبق الگوی مورد نظر، قبل از قسمت دوخت قرر گرفته است. پارچه از انبار پارچه به قسمت برش آورده شده و روی میز برش بصورت یک لایه یا چند لایه بر روی هم پهن می شود.

سطح میز برش بایستی کاملا صاف باشد برای این منظور بوسیله ماده ای نظیر شمع پوشیده می شود. پارچه ممکن است بوسیله دست یا ماشین بر روی میز پهن و لایه های متوالی بر روی هم قرار داده شود.

ولی قبلا با در نظر گرفتن مقدار سفارش، اندازه لباس و سایر عوامل نظیر الگو، پارچه با عرض مناسب انتخاب و طول هر لایه بایستی محاسبه گردد تا حداقل ضایعات پارچه و دور ریختگی حاصل شود و در نتیجه قیمت تمام شده لباس به حداقل ممکن برسد.

پس از پهن کردن پارچه روی میز برش در طول و ارتفاع موردنظر که طبق حجم سفارش محاسبه گردیده، عمل علامت گذاری روی لایه پارچه انجام می گیرد تا به کارگر برشکار امکان دهد که طبق الگو و نحوه مقتضی اقدام به برش پارچه نماید.

پس از پایان علامت گذاری، عمل برش انجام می شود و وسیله مورد استفاده بستگی به نوع سفارش، طول و ارتفاع لایه ها و مهارت برشکار دارد و ممکن است قیچی دستی، قیچی برقی، ماشین برش متحرک،

ماشین برش ثابت (مشابه ماشین اره چوب بری) و یا ماشین برش قالبی در مراحل مختلف برش جهت جداسازی قطعات لباس طبق الگوی مورد نظر توسط برشکار بکار رود. پس از برش کلیه قطعات، آنها متناسب با سیستم تولید در قسمت دوخت، به آن قسمت فرستاده می شود.

2. قسمت دوخت

در قسمت دوخت کارخانه تولید لباس بچه گانه ، اتصال مختلف قطعات لباس صورت می گیرد که بطور خلاصه شامل بر قسمتهای زیر است :

  1. اضافه کردن وسایلی نظیر زیپ و دگمه و … براي راحت پوشیدن و بیرون آوردن لباس و تزئین لباس است.
  2. تجزیه یا جز به جز کردن عملیات دوخت که با این عمل هر کارگر فقط وظیفه دارد که در مدت زمان کوتاهی عمل مورد انتظار را سریعا انجام دهد و این عمل را برای لباسهای متوالی تکرار نماید، بطوریکه پس از انجام عملیات مختلف توسط یک گروه کارگر قطعات لباس به هم متصل شده و لباس تا حدودی شکل می گیرد.
  3. خصوصیات پارچه و نوع آن که یکی از عوامل موثر در تعیین مشخصات ماشین دوخت مصرفی در کارخانه تولید پوشاک ،سوزن مورد مصرف، نوع بخیه و درز، مقدار کشش نخ و نوع نخ مورد استفاده می باشد.
  4. ماشین هاي دوخت و تجهیزات آن بایستی متناسب برای تولید پوشاک مورد نظر باشد.
  5. کارگران و مهارت آنها.
3. قسمت اطوکشی

یکی از مهمترین بخش ها برای شکل دادن به یک لباس بچه گانه طبق طرح و مدل مورد نظر اطو کشی پس از انمام دوخت می باشد. اثر مستقیم این عمل جلب نظر مردم در موقع پوشیدن لباس و ایجاد ظاهری تمیز و مرتب در لباس می باشد.

که هر چه لباس از نظر کیفیت و طرح با ارزش تر و تولید و هزینه اش بیشتر باشد و کار بیشتری ببرد لزوم انجام عملیات اطو کاری بیشتر است. در زیر احتیاجات یک ماشین اطو جهت دستیابی به نتایج کامل و رضایت بخش به شرح زیر است :

  • بخار از ضروریات اولیه برای نرم کردن و قابل انعطاف نمودن پارچه می باشد تا امکان شکل گیری پارچه مطابق طرح و الگوی مورد نظر میسر باشد.
  • پس از بخار دادن، باید عمل پرس کردن بر پارچه انجام شود تا شکل پارچه و حالت الیاف ثابت شود.
  • پس از پرس، بایستی لباس خشک شود تا حالت خود را پس از اطو و پرس نگه دارد این عمل معمولا توسط دستگاه مکش یا تخلیه به منظور بخار زدایی و سرد کردن پارچه انجام می شود.

برای سفارش اختصاصی طرح توجیهی تولید لباس بچه گانه ، زنانه و مردانه جهت درخواست مجوز احداث یا ارایه به بانک با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop