مدیریت و رهبری

مهم ترین خصوصیات مدیران موفق

صداقت یکی از خصوصیات مدیران موفق است

چارچوب اخلاقی تان هرچه که باشد، وقتی مسئول یک گروه افراد هستید، کار و کارمندان شما انعکاسی از خودتان هستند و اگر صداقت و رفتار درست را سرلوحه اعمال خود قرار دهید، تیم تان هم دنباله رو شما خواهند بود . می توانید لیستی از ارزش ها و اعتقاداتی که نشان دهنده شما و کارتان است تهیه کنید و آن را بر دیوار دفترکار نصب کنید. شیوه رفتاری سالمی داخل دفتر کار ترویج کنید و از کارمندان تان هم بخواهید که این استانداردها را رعایت کنند. با تاکید بر این استانداردها و رعایت آن مطمئناً می توانید بر محیط کار تاثیر گذاشته و آن را به محیطی دوستانه و سالم تبدیل کنید .

توانایی واگذار کردن کارها

دقت در چشم انداز کاری تان برای جلو بردن کارآمد و موفق برند تجاری تان ضروری است اما اگر یاد نگیرید که به کارمندان تان اعتماد کنید، هیچ وقت نخواهید توانست پیشرفت کنید. خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید اعتماد کردن به تیم کاری تان در ایده ای که دارید نشانه قدرت است نه ضعف. واگذار کردن انجام بعضی کارها به بخش مناسب یکی از مهمترین خصلت مدیران موفق است و شما هم باید یادبگیرید. به مرور زمان کارها روی هم انباشته می شوند و هرچه بیشتر فقط خودتان را درگیر آنها کنید، کیفیت کارتان پایین آمده و تولیدتان کمتر خواهد شد. رمز موفقیت در واگذار کردن کارها این است که تواناییهای تیمتان را بشناسید. باید بدانید که هرکدام از اعضای گروهتان از چه کاری لذت میبرد. این احتمال وجود دارد که هرچه کاری که هر فرد انجام می دهد برایش لذت بخش تر باشد، فکر و تلاش بیشتری برای آن به کار خواهد گرفت. این نه تنها به تیم تان ثابت می کند که به آنها اعتماد دارید بلکه وقت خودتان را هم آزادتر کرده و زمان خواهید داشت که برای پیشرفت دادن کارتان تمرکز کنید .

گفتگو خصوصیت بعدی مدیران موفق است

شاید بد نباشد روی مهارت های ارتباطی تان بیشتر کار کنید. اینکه بتوانید واضح و خلاصه توضیح دهید که می خواهید چه کار انجام بگیرد، خیلی مهم است. اگر نتوانید چشم انداز کاری تان را برای تیم تان شرح دهید، مطمئناً نخواهید توانست به سمت یک هدف مشخص حرکت کنید.

تصویر گفتگو خصوصیت بعدی مدیران موفق

 

آموزش دادن اعضای جدید و ایجاد یک محیط کارآمد همه به سلامت ارتباط شما بستگی دارد. اینکار را چه از طریق گفتگوی آزاد با کارمندان تان انجام دهید یا به طور روزانه مطالب را با آنها درمیان بگذارید، خیلی مهم است که برای گفتگو با تیم کاری همیشه حاضر باشید . گروه تان یاد می گیرد که به شما اعتماد و تکیه کند و تلاش خود را بیشتر خواهد کرد .

شوخ طبعی خصوصیت مهم مدیران موفق

اگر وبسایت تان به طور ناگهانی خراب می شود، یک مشتری مهم را از دست می دهید یا بودجه شرکت کم می شود، اینکه بتوانید تیم را بدون وحشت زدگی هدایت کنید اهمتی بسیار زیادی دارد. روحیه با بازده کاری رابطه مستقیم دارد و شما بعنوان مدیران موفق، مسئول ایجاد انرژی مثبت در محیط کار هستید. اینجاست که حس شوخ طبعی تان به کار می آید. به تیم تان یاد بدهید که به جای گریه کردن به اشتباهات بخندند. اگر یاد بگیرید که چطور در مشکلات و چالش های کاری روحیه تان را حفظ کنید، محیط کارتان به محیطی شاد و سالم تبدیل خواهد شد که کارمندان تان با شور و شوق بسیار بالاتری به تلاش خود ادامه خواهند داد. هیچ اشکالی ندارد که بین کار برای همدیگر حرف های بامزه و جوک تعریف کنید یا از برنامه های تعطیلات خود صحبت کنید. همین وقفه های کوتاه بین کار است که سطح بازده کاری و روحیه کارمندان را بالا نگه می دارد .

 

خصوصیت بعدی مدیران موفق اعتماد به نفس است

روزهایی هست که آینده کارتان نگران کننده به نظر رسیده و امور مطابق با برنامه پیش نمی روند. این در هرکار و تجارتی، چه بزرگ و چه کوچک، پیش می آید و هیچ جای وحشت ندارد. بخشی از کار شما بعنوان رهبر گروه خاموش کردن آتش و حفظ روحیه تیم است. سطح اعتماد به نفستان باید همیشه بالا باشد و به همه اطمینان دهید که شکست حین کار کاملاً طبیعی است و مسئله مهم تمرکز بر هدف بزرگتر است. شما با آرام و مطمئن بودن به تیم تان کمک می کنید همین حس را داشته باشند. یادتان باشد، تیم شما از شما الگو برمی دارد بنابراین اگر بتوانید در مشکلات آرامش تان را حفظ کنید، آنها هم یاد گرفته و همین کار را خواهند کرد. هدف اصلی این است که کسی دست از تلاش برنداشته و همه به مسیر کاری خود ادامه دهند .

تعهد خصلت بعدی مدیران موفق است

اگر از تیمتان توقع دارید که سخت کار کرده و کیفیت تولید را بالا نگه دارند، خودتان باید نمونه کامل از این رفتار باشید. هیچ انگیزه ای بالاتر از این نیست که ببینید رئیس پا به پای کارمندان تلاش می کند.

تصویر تعهد خصلت بعدی مدیران موفق

مدیران موفق با نشان دادن تعهد به کار، نه تنها احترام زیادی برای خود کسب می کنید بلکه انرژی تلاش و کوشش را در تیم گسترش می دهید. این تعهد را نه تنها در کارهای عادی بلکه در وعده هایتان هم باید عملی کنید. اگر به همه قول داده اید که یک روز در هفته ها را در طول تابستان تعطیل کنید و یا آخر هفته برای شان مهمانی بگیرید، حتماً به قول تان عمل کنید.

نگرش مثبت

مطمئناً دوست دارید به عنوان مدیران موفق انگیزه و انرژی تیمتان را در طول مسیر موفقیت همواره بالا نگه دارید. برای اینکار چه مجبور باشید برای تیم خوراکی های خوشمزه بخرید، چه برای روابط شان نصیحت شان کنید یا هرازگاهی میهمانی بگیرید، یادتان باشد همه کسانی که برای شما کار می کنند، انسان هستند. باید بین تفریح و بازده کاری در دفتر به یک تعادل برسید. اگر تیمتان از ماندن در محل کار احساس شادی و رضایت کنند، احتمال اینکه در زمان شلوغی کار ساعت های بیشتری از حالت عادی وقت بگذارند بیشتر خواهد بود .

خلاقیت

همه تصمیمات مشخص و دقیق نیستند. گاهی اوقات مجبور خواهید شد از مسیر همیشگی تان منحرف شده و تصمیمی ناگهانی بگیرید. اینجاست که نیاز به خلاقیت خواهید داشت. در این موقعیت های حیاتی است که تیم از شما راهنمایی می خواهد و گاهی مجبور خواهید بود تصمیمی فوری بگیرید. بعنوان مدیران موفق خیلی مهم است که یاد بگیرید خارج از چارچوب همیشگی فکر کنید و بتوانید تصمیم بگیرید که انتخاب کدامیک از دو گزینه بد، بهتر است. هیچوقت فوراً گزینه آسان تر یا اول را انتخاب نکنید. گاهی اوقات بهتر است کمی به این مسائل فکر کنید و یا از نظرات تیم تان هم استفاده کنید. با استفاده از همه انتخاب های موجود قبل از تصمیمات فوری، مطمئناً به بهترین نتیجه ممکن خواهید رسید .

بینش

وقتی تیمی را در رودخانه ای ناشناخته هدایت می کنید، هیچ نقشه راهی وجود ندارد. هیچ چیز قطعی و مشخص نیست و هرچه ریسک بالاتر باشد، فشار کار بیشتر خواهد شد. اینجاست که درک و بصیرت شما وارد عمل می شود.

بینش خصلت مدیران موفق

 

توانایی هدایت کردن گروه در کارهای روزانه شاید مشخص و ممکن باشد اما وقتی اتفاقی غیرقابل پیشبینی رخ می دهد یا وارد یک داستان جدید می شوید، تیم به دنبال راهنمایی شما خواهد بود. درس گرفتن از تجربیات قبل واکنش بسیار خوبی است، همینطور استفاده از بینش و بصیرت شخصی تان . بالاخره تصمیمات سخت کار بر عهده شما خواهد بود و برای پاسخ خیلی از سوالات باید به هوش و بصیرت تان خودتان اکتفا کنید. اینکه یاد بگیرید به خودتان اعتماد کنید به اندازه اینکه به تیمتان یاد بدهید به شما اعتماد کنند، مهم است .

الهام بخشی

ساختن یک تجارت گاهی مستلزم پیشگویی کردن است. مخصوصاً در مراحل ابتدایی کار، باید بتوانید الهام بخش تیم تان باشید تا بتوانند چشم انداز موفقیت را تجسم کنند. باید باعث شوید تیم کاری تان احساس کند از توانایی های خود نتیجه خواهد گرفت. خیلی مهم است که به آنها نشان دهید می توانند به اندازه زحمت شان فایده ببرند. اگر بتوانید الهام بخش خوبی باشید، تمرکز اعضای گروه را روی هدف بالاتر خواهید برد . وقتی همه سخت مشغول کار هستید و روحیه کاری ضعیف است و به نظر می رسد هیچ انرژی در شرکت وجود ندارد، باید تشخیص دهید که وقت استراحت است. بالا نگه داشتن روحیه کار در شرکت وظیفه شماست و این را با قدردانی از زحمات گروه شروع کنید .

به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop