خلاقیتمقالات کسب و کار

خلاقیت در فروش و 4 تکنیک فوق العاده برای افزایش آن

تکنیک اسکمپر یا خلاقیت در فروش یک تکنیک بسیار موثر برای افزایش خلاقیت و پرورش ایده های خامی است که در سر داریم و برای حل هر مساله ای که با آن روبه رو می شویم، کاربرد دارد. می توان گفت اسکمپر یک فهرست از سوال هایی است که سبب پرورش ایده های جدید می گردد. این روش بسیار آسان، اما به طور شگفت آوری قدرتمند است. SCAMPER که هر حرف آن برگرفته از یک روش است، شما را در خلق ایده های جدید یاری می کند.

خلاقیت یکی از رازهای بزرگ در فروش است. هر چقدر انسان خلاقتر باشد فروش بیشتری خواهد داشت پرفروشترین مغازه داران مغازه دارانی هستند که خلاق هستند در زیر به روش هایی برای افزایش خلاقیت می پردازیم. با تمرین کردن و فکر کردن در موارد زیر باعث افزایش خلاقیت و در نتیجه افزایش فروش می شود.

Substitute :S  (خلاقیت جایگزین کردن)

تصویر خلاقیت جایگزین کردن

یعنی : چه چیزی در فروش می توانیم جانشین چیز دیگر کنم؟ مثلا  وقتی نان گندم نیست مردم نان جو را جانشین آن می کنند و می خورند وقتی چای نیست مردم قهوه را جانشین آن می کنند و می خورند. وقتی بازار کساد است یعنی قدرت خرید مردم پایین است در نتیجه مردم به جای مانتو 100 هزارتومان مانتو 40 هزارتومان می خرند و جانشین آن می کنند. در بازار کساد اگر اجناس ویترین شما قیمت بالا دارند باید اجناس با قیمت پایین جانشین کنید و اگر فروشنده خوبی ندارید می توانید یک فروشنده خوب استخدام کنید و او را جانشین فروشنده قدیمی کنید.

Combine :C (خلاقیت ترکیب کردن)

روش اول اسکمپر جانشین سازی بود در جانشین سازی یک چیزی را بر می داریم و جای آن چیز دیگری می گذاریم اما در ترکیب کردن یک چیز را کنار چیز دیگر می گذاریم و می فروشیم. البته به این کار پکیج درست کردن هم می گویند. ترکیب کردن کاربرد های زیادی دارد و در فروش هم بسیار موثر است. مثلا: دستمال کاغذی همراه عطر که می شود, دستمال کاغذی عطری ، فروش ترکیبی مبل و بالشتک فروش ترکیبی کیف مدرسه و لیوان آب ، خلاقیت فروش ترکیبی کتاب و دی وی دی، خلاقیت فروش ترکیبی لیف حمام و صابون . فکر کنید ببینید چه چیزهایی را می توانید در تابلوی یا چیدمان یا ویترین یا کالا ها ترکیب کنید تا فروشتان بیشتر شود.

تصویر خلاقیت ترکیب کردن

Adapt :A (خلاقیت اقتباس کردن)

اقتباس یعنی گرفتن : یک ایده را از جایی بگیرید و در کارتان اجرا کنید. این روش هم خیلی کاربردی است و هم خیلی ها انجام می دهند. مثلا میریم باغ وحش می بینم مردم بیشتر از همه جلوی قفس میمون جمع شدن. اگر شما هم توی ویترین یک میمون بذارن کلی آدم در مغازه جمع می شوند. بازار یابی شبکه ای مطالعه می کنید, و بعد از بازار یابی شبکه ای و عضو گیری و فروش استفاده می کنید, این هم اقتباس است. هر فیلم یا حیوان یا مکان و خلاصه هر چیز که می بینید از خودتان بپرسید چگونه می توانم از این خلاقیت و ذهنم استفاده کنم و فروشم را بیشتر کنم.

Eliminate or Minify :E (خلاقیت حذف کردن)

یعنی با کم کردن یا حذف کردن چه قسمتی های از مغازه امکان دارد فروش ما بیشتر شود؟ اگر یک نگاه به نوشته های پشت شیشه  مغازه ها بیندازید ممکن است آنقدر زیاد نوشته باشد که مشتری را گیج کند. مشتری معمولا سه تا پنج نوشته بیشتر باشد گیج می شود. اگر یک نگاه به کارهای روز مره  داخل مغازه بیندازید ممکن است کارهای را انجام می دهید که اضافه است و بیهوده خودتان را خسته می کنید. یک نگاهی از دور به مغازه بیندازید ممکن است درختی یا شاخه ای یا تابلویی چیزی  دید مغازه را بسته و باید حذفش کنید. روشهای زیاد دیگری وجود دارد که شما با خلاقیت می توانید به کار ببرید و فروش خودتان را افزایش دهیدآنچه که شما باید بدانید این است که خلاقیت در افزایش فروش نقش مهمی را رقم می زند و شما باید از آن استفاده کنید.

 

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop