ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی فروش پوست خشکبار

طرح توجیهی فروش پوست خشکبار
شغل نوپایی را به شما معرفی می­ کنیم که از شنیدن آن هیجان زده خواهید شد! فروش پوست پسته، گردو، بادام و فندوق. تازه در کنار آن فروش هسته خرما و هسته زردآلو هم جواب می‌­دهد. چگونگی ورود به این شغل هیجان انگیز بستگی به اطلاعات و ارتباطات شما دارد.

برای مثال اگر بتوانید با کارخانه­‌ های فرآوری خشکبار ارتباط خوبی برقرار کنید و ضایعات آن­ها را به قیمت مناسب بخرید، این کسب و کار برای شما سود خوبی به همراه خواهد داشت.

گرچه فروش این پوست­ها را می ­شود با اندک سرمایه ‌­ای هم شروع کرد اما اگر در اول کار بتوانید یک کارگاه کوچک آسیاب هم راه اندازی کنید آنوقت ماهی بیش از هشت میلیون تومان درآمد خواهید داشت. برای اینکه اطلاعات بیشتری را از این شغل در اختیار شما قرار دهیم با جواد علیزاده ابداع کننده­‌ این کسب و کار به گفت و گو نشستیم.

بازار پوست خشکبار
شاید تا امروز کسب و کار فروش پوست پسته، بادام، گردو، فندوق، هسته‌­ زردآلو و هسته‌­ خرما به گوش­تان نخورده باشد. افرادی هستند که این پوست­ها و ضایعات را جمع کرده و صادر می­‌کنند، گاهی هم آن­ها را به تولید کنندگان کربن اکتیو، خوراک دام و کسانی که کارهای مربوط به حفاری انجام می­‌دهند می­ فروشند.

این شغل نه خیلی به تجهیزات و لوازم عجیب و غریب نیاز دارد و نه تحصیلات و آموزش خاصی را می ­طلبد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با کارخانه‌­های تولید خشکبار و مصرف کنندگان این نوع خوراکی­‌ها ارتباط برقرار کنید.

جواد علیزاده یکی از افرادی است که شغلش جمع آوری، فروش و صادرات همین پوست­ها است. او جزو اولین آدم­هایی است که این کسب و کار را راه اندازی کرده است : «من سال­هاست که با کارخانه­‌های فرآوری مغز­های مختلف از جمله پسته، بادام و گردو در ارتباط هستم.

قبلا در بخش فروش کار می­ کردم اما حالا فعالیت دیگری هم دارم و آن صادرات و فروش پوست­ خشکبار است. به عبارتی ضایعات کارخانه‌­های فرآوری خشکبار را می­فروشم و از این راه پول در می­‌آورم.

راستش را بخواهید جرقه‌­­ راه اندازی این کسب و کار زمانی خورد که اولین بار یک شرکت ترکیه ‌­ای سراغ ما آمد و کل بار ضایعات کارخانه را خرید. بعد از آن فهمیدیم این پوست­ها کارایی های مختلفی دارد آن­قدر که کشورهای خارجی به راحتی آن­ها را خریداری می ­کنند و باید بگویم برایش سر و دست هم می­ شکنند. این شد که بازار پوست پسته، بادام، گردو و فندوق را در دست گرفتیم.»

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

صادرات پوست پسته و گردو
انواع پوست خشکبار جزو ضایعات کارخانه­‌های بسته بندی و فرآوری این خوراکی ها به حساب می‌­آید. چنین ضایعاتی در ایران بعد از جمع آوری یک راست به کارخانه‌­های تولید خوراک دام می ­روند، البته در صنعت حفاری هم از آن­ها بهره می ­برند. اما بیشتر آن­ها به کشورهای ترکیه و چین صادر می­ شود.

در آن­جا از این پوست­ها در تنور­های نانوایی، موتورخانه‌­های مکان ­های عمومی نظیر هتل­ ها و دانشگاه­ ها و تولید کف پوش و لمینیت استفاده می­ شود. بنابراین صادر کردن این پوست­های سود آور، خیلی جواب می­‌دهد به شرطی که راه صادرات آن را بلد باشید:« از آن جا که برای صادر کردن و فروش انواع پوست­ها مجوز خاصی لازم نیست صادرات این محصول­ راحت­ است.

تصویر پوست خشکباراین کسب و کار خیلی جدید است برای همین هنوز مجوز خاصی برایش تعریف نشده. فقط کافی است که خریداران این ضایعات را بشناسید و بتوانید با آن­ها ارتباط برقرار کنید. در رابطه با چگونگی صادرات هم باید بگویم این محصولات یا مستقیم برای مشتری مورد نظر ارسال می­‌شود یا به دست صادر کننده­‌ها سپرده می­ شود.»

آرد پوست خشکبار
برای اینکه بتوانید پوست بادام، پسته و گردو را بفروشید نیاز به تجهیزات ساده‌­ای دارید. البته تهیه­ این تجهیزات بستگی به این دارد که مشتریان شما این پوست­ها را چگونه و برای چه کاری می­ خرند:« اغلب، انواع پوست­ها برای فروش داخل گونی­‌هایی بسته بندی شده و برای مشتری ارسال می­‌شود.

اما عده­ ای از مشتریان ما این محصولات را به صورت پودر خریداری می­ کنند برای همین اگر بخواهید در این کار حرفه‌­ای عمل کنید به یک کارگاه که دستگاه آسیاب در آن قرار می ­گیرد نیاز دارید. اگر توانایی خرید دستگاه آسیاب را ندارید می­توانید با کارگاه‌­هایی که این دستگاه ­ها را دارند همکاری کنید.

شما مبلغی بابت دستمزد به صاحب چنین کارگاه­‌هایی می­ پردازید و آن­ها این پوست­ها را آسیاب کرده و پودری شبیه آرد سفید به شما تحویل می ­دهند. اما اگر تصمیم دارید برای خودتان یک دستگاه آسیاب بخرید و با خیال راحت­تری به این کار مشغول شوید باید بگویم خرید این دستگاه برای شما ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان هزینه بر می‌­دارد».

جهت سفارش این طرح توجیهی با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

کارگاهی در شهرهای مرزی
در این بخش سراغ کارگاه آسیاب مورد نظر می­رویم. وقتی کسی چنین کارگاهی راه اندازی کند یعنی از صفر تا صد سود این کسب و کار را به خودش اختصاص داده است. چنین کارگاه آسیابی به چند کارگر نیاز دارد.

البته باید بگویم قبل از اینکه تصمیم بگیرید چراغ کارگاه را روشن کنید، به موقعیت مکانی جایی که قرار است این پوست­‌ها در آن آسیاب شود توجه ویژه­‌ای داشته باشید:« برای اینکه چرخ کارگاه آسیاب شما خوب بچرخد به دو یا سه کارگر ساده نیاز دارید.

این افراد از مرحله­ ای که پوست­ها وارد آسیاب می­شود تا زمانی که پودر سفید بیرون می­ریزد به این کار نظارت می­کنند. گذشته از آن زمانی که شما می خواهید چنین کارگاهی راه اندازی کنید باید به موقعیت مکانی آن هم توجه کنید.

برای اینکه محصولات شما بیشتر صادر شود بهترین جا برای راه اندازی کارگاه، شهرهای مرزی است. در این صورت هزینه‌­های حمل و نقل شما کاهش پیدا می­کند و می­توانید بیشتر سود کنید. در این کسب و کار هر چقدر بتوانید هزینه­‌های حمل و نقل را به حداقل برسانید بیشتر به نفع­تان است.»

معرفی کارهای جذاب با پوست خشکبار

درست است که شما می ­توانید پوست­ پسته و گردو را بفروشید اما در رابطه با این دو محصول لازم است کمی دقیق تر عمل کنید. پوست پسته و گردو به دو قسمت تبدیل می ­شود. یکی پوسته­ نازک و دیگری پوست چوبی. در گردو اغلب روی پوست ­ سبز یا نازک زیاد مانور نمی­ دهند.

چرا که برای خشک کردن آن باید تجهیزات و ابزار خاصی را از کشورهای خارجی وارد کنید. با این حال این پوست­ها برای تهیه رنگ طبیعی و زغال به مشتریان فروخته می‌­شود : «پوست چوبی گردو معمولا به دو سایز ریز و درشت آسیاب شده و دانه بندی می ­شود.

سایزهای ریز به کربن سازی­ها و کارگاه ­های زغال سازی فروخته می­ شود و مشتری سایزهای بزرگ­تر شرکت­‌های حفاری هستند. اما در رابطه با پوست پسته ماجرا کمی متفاوت­ تر است. پوست­‌های نازک پسته سرند و دانه چینی می­ شوند بعد از آن درون بسته‌­ هایی قرار می ­گیرند در این مرحله ما به آن پودر سایز صفر می‌­ گوییم.

تصویر کوبیدن پوست خشکیاراین پودر شبیه آرد گندم است. آن­ها معمولا برای خوراک دام و طیور استفاده می­ شوند. علاوه بر آن پوست استخوانی پسته بعد از دانه بندی برای تولید زغال یا ساخت آتل به مقصد مورد نظر ارسال می ­شود. در کل استفاده‌­های زیادی از پوست‌­های استخوانی خشکبار می­ شود. اما چنین کسب و کارهایی هنوز در دست تحقیق و بررسی است. کسانی که بتوانند برای اولین بار این کارها را راه ‌اندازی و معرفی کنند برد کرده‌­ اند».

هسته خرما و هسته زردآلو، خریداریم

هسته‌­ خرما و هسته زردآلو هم جزو ضایعاتی است که فروخته می­‌شود. نوع فروش هر کدام از این هسته‌­ها با یکدیگر متفاوت است. هسته­‌ خرما برای خوراک دام و تولید کربن اکتیو وارد دستگاه­ های آسیاب می ­شود و هسته‌­ زردآلو به ترکیه صادر می­ شود : «برای صادرات پوسته خشک ما باید هسته­‌ ها را یکی یکی درون دستگاه مخصوصی بشکنیم،

سپس مغزهای هسته‌­ زردآلو جدا می­‌شود در آب نمک خوابانده می­ شود و پوست های خشک هم به برای صادرات به ترکیه بسته بندی می­‌شود. در ترکیه از این هسته‌­ها به عنوان سوخت استفاده می ­کنند. اما گیر آوردن هسته­‌های زردآلو کار چندان آسانی نیست.

شما باید با کارخانه­ های کمپوت سازی و یا کارخانه‌­هایی که تولید برگه‌­های زرد آلو دارند ارتباط برقرار کنید. مصرف کننده­‌های خانگی هم می­ توانند این هسته­‌ها را به صورت کیلویی به ما بفروشند. اگر بتوانید هسته‌­های زردآلو را بخرید و برای فروش آماده کنید سود بیشتر و بهتری خواهید برد.

چرا که این محصول خواهان زیادی در کشور ترکیه دارد و روی دست­تان نمی‌ماند. در رابطه با هسته‌­ خرما هم باید اشاره کنم که مشتریان این هسته‌­ ها را تنها به صورت پودر شده خریداری می­‌کنند.

بنابراین این محصولات بعد از آسیاب به کارگاه­‌ های تولید کربن اکتیو و کارخانه ­‌های تولید خوراک دام فرستاده می­‌شود». سود حاصل از فروش پوست­های خشکبار به خصوص پوست گردو و پسته قابل قبول است، آن­قدر که شما از فروش آن­ها هیجان زده خواهید شد.

پوست­های هشت میلیون تومانی

در این قسمت طبق قرار همیشگی­ مان، میزان سود حاصل از فروش پوست خشکبار به صورت پودر محاسبه می­‌شود. در کنار آن ما همراه با آقای علیزاده میزان سرمایه اولیه ­‌ای که شما برای راه اندازی چنین کسب و کاری لازم دارید را هم حساب کردیم. اگر بخواهید چنین کارگاهی راه اندازی کنید،

قبل از هرکاری باید هزینه خرید آسیاب که در متن به آن اشاره کردیم را مد نظر بگیرید. می­ماند هزینه­‌ خرید این پوست­‌های هیجان انگیز از کارخانه­‌های فرآوری خشکبار:« این پوست­ها به قیمت­‌های متفاوتی فروخته می­‌شود. هر تن از آن­ها بین ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان خریداری می­‌شود. این پوست­‌ها وقتی مرحله­‌ی بسته بندی را پشت سر گذاشتند بار گیری می­‌شوند و برای مشتری فرستاده می­‌شود.

ما به صورت میانگین هر تن را درحدود ۴۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم و ۱۴۰ هزار تومان می‌­فروشیم. اما فروش روزانه­‌ی ما یک تن، دو تن نیست. روزانه بین ۵۰ تا ۷۰ تن جنس در کارگاه­‌های ما بارگیری می‌­شود. اگر بازار خوب باشد این عدد زیادتر هم می­‌شود.

گرچه این محصولات ارزش کمی دارند اما اگرروزانه به مقدار زیاد آن­ها را بفروشید در ماه حداقل هشت میلیون تومان درآمد خواهید داشت. البته این عدد بستگی به تلاش و فعالیت­‌های شما هم دارد. توانایی شما در جذب مشتری تعیین می­‌کند در این کار چند مرده حلاج هستید.»

مهمترین نکات برای نگهداری پوست خشکبار 

نگهداری نادرست خشکبار در فضای گرم و مرطوب، باعث آفت ‌زدگی و رشد قارچ سمی مانند آفلا توکسین (Afla Toxin) می‌شود، که برخی از انواع آن کشنده است.

زیان این قارچ برای سلامت انسان به اندازه ‌‌ای است که اتحادیه اروپا مقدار بالاتر از دو میکروگرم قارچ آفلاتوکسین در یک کیلوگرم (دو بخش آفلاتوکسین در یک میلیارد بخش محصول پسته) پسته را غیر مجاز اعلام کرده و از واردات آن جلوگیری می‌کند.

بسته‌بندی نامناسب، نگهداری و انتقال در محیط ‌های گرم و مرطوب کیفیت این محصولات با ارزش را کاهش می‌دهد. بنابراین برای جلوگیری از رشد این قارچ‌ها لازم است شرایط نگهداری پوست خشکبار و مخصوصا پودر حاصل از فرآوری آنها، باید استاندارد بوده و انتقال، فرآوری، بسته‌بندی و انبارداری در شرایط دمايی مطلوب و در محیط بهداشتی و عاری از هرگونه رطوبت انجام پذیرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.67 ( 3 نتایج)
منبع
همشهری سرنخ
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop