ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی کارواش اتوماتیک (سال 1400) + word و pdf

طرح توجیهی کارواش اتوماتیک
امروزه مراکزکارواش به جهت صرفه جویی در زمان افراد و کم زحمت بودن آن، نسبت به شستشوی دستی ترجیح داده می شوند. این مراکز شامل مراکز شستشوی دستی خودرو و کارواش اتوماتیک هستند.

  • در مراکز دستی : نیروهای خدماتی از تجهیزات فشار قوی در کنار جاروبرقی، دستمال نظافت و اسپری ها و مواد شوینده استفاده می نمایند.
  • در مراکز شستشوی اتوماتیک خودرو : یک سیستم مکانیزه شستشو متشکل از برس ها، نازل های پاشش آب و مواد شوینده، بدون دخالت دست و در کم تر از چند دقیقه فرآیند شستشو را انجام می دهند.

کارواش اتوماتیک می تواند کسب و کاری جالب و سود آور باشد که برای افراد علاقه مند سرگرم کننده نیز می باشد. راه اندازی چنین کاری نیازمند انجام اقداماتی می باشد که مرحله به مرحله از برنامه ریزی گرفته تا راه اندازی و توسعه کار، باید انجام پذیرد.

مکان مناسب، بازاریابی خوب و خدمات ویژه می توان مشتریان زیادی را که در پی کارواشی سریع، کارآمد و قیمت مناسب هستند، جذب نمود. با این حال، راه اندازی آن نیاز به یک سرمایه گذاری قابل توجه، برنامه ریزی خوب و توجه به جزئیات دارد تا بتواند کاری سودآور باشد.

احداث این طرح دارای ۱۴ گام می باشد که به سه بخش تقسیم شده اند. این سه مرحله کلی شامل برنامه ریزی اولیه، راه اندازی و در مرحله آخر توسعه و درآمد زایی بیشتر می باشد که در ادامه شرح داده خواهند شد.

برنامه ریزی برای راه اندازی کارواش اتوماتیک

این مرحله شامل اقدامات اولیه و جمع آوری اطلاعات می باشد. در این مرحله اطلاعات لازم برای خرید دستگاه و محل احداث جمع آوری گردیده، سرمایه لازم تامین می شود و بازار و رقیب ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. بدین طریق مقدماتی از کار آماده می شود :

1. تحقیق در مورد کارواش
اگر فرد اطلاعات زیادی در مورد دستگاه کارواش بداند اما لازم است در جریان آخرین روند ها و تکنولوژی ها نیز قرار گیرد. مطالعه و بررسی تکنولوژی های جدید و بازدید از دیگر کارواش ها و روند کاری آن ها بسیار مهم خواهد بود. دانستن آمار فروش خودرو در منطقه مورد نظر نیز می تواند کمک زیادی در پیش بینی میزان موفقیت نماید. گفتگو با صاحبان این نوع مشاغل و تامین کنندگان تجهیزات کارواش می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار گذارد.

2. بررسی بازار رقابتی آن در منطقه
برای شناسایی و ارزیابی بازار رقابت، باید اطلاعات کاملی در مورد سایر کارواش ها به دست آورد. در صورتی که محل کارواش مشخص شده است، می توان تا شعاع ۱۰ کیلومتری را بررسی نمود. در مورد خدمات، قیمت، بازاریابی و تعداد مشتریان هر یک از رقبا باید تحقیق نمود. علت شلوغی برخی از آنها بررسی شود و باید دید که آیا در کنار یک مرکز خرید شلوغ یا در کنار یک بزرگراه واقع شده اند.

3. ایجاد یک نقشه دقیق کاری جهت راه اندازی کارواش اتوماتیک
نقشه کاری دقیق و منظم به تامین مالی و بررسی جزئیات کار کمک خواهد نمود. نقشه کاری باید شامل مقدمه، ارزیابی بازار، توصیف شرکت، سازمان و مدیریت، بازاریابی و استراتژی های فروش، محصولات و خدمات، جذب سرمایه و در نهایت اطلاعات اقتصادی و مالی باشد.

4. تامین سرمایه مورد نیاز
سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارواش اتوماتیک را می توان به وسیله وام های بانکی یا جذب سرمایه گذار تامین نمود.

5. انتخاب محل موردنظر
انتخاب محل مناسب برای راه اندازی کارواش اتوماتیک بسیار مهم است و می تواند موجب رونق و یا به خطر انداختن موقعیت کاری گردد. یک محل مناسب می تواند در نزدیکی مرکز خرید، محلی با ترافیک بالا، منطقه مسکونی و همچنین جاده ای با دسترسی آسان بوده و دارای موقعیتی مناسب برای رشد کسب و کار و فضایی بزرگ برای صف و تجمع خودرو ها باشد.

سفارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح وام با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

بازگشایی و راه اندازی کارواش

تصویر بازگشایی و راه اندازی کارواش اتوماتیک

پس از جمع آوری اطلاعات و انجام اقدامات اولیه، مرحله دوم آغاز می شود. مرحله دوم شامل تهیه مجوز های لازم، خرید دستگاه و تجهیزات لازم برای کارواش اتوماتیک می باشد. یافتن نیروی متخصص و کارمندان و استخدام آن ها در این مرحله انجام می شود. سپس نوبت به تبلیغات مختلف به صورت حضوری، تبلیغات محلی، کاغذی و حتی دنیای مجازی می رسد. در ادامه ۵ گام برای این مرحله شرح داده می شود.

6. گرفتن مجوز ها و پروانه های لازم
برای راه اندازی کارواش اتوماتیک قطعا نیاز به مجوز ها و گواهی های لازم می باشد. بعد از دریافت مجوز های لازم و انجام امور اداری مربوطه، بهتر است از تمامی مدارک یک کپی گرفته شود و تاریخ های لازم برای تمدید آن ها در تقویم یادداشت شود. بدین طریق نظم کاری به خوبی رعایت می شود. مجوز خود را باید در محلی قرار داد که در معرض دید مشتریان باشد.

7. خریدن تجهیزات موردنیاز
حال نوبت به تهیه دستگاه های لازم برای راه اندازی کارواش اتوماتیک می باشد. تجهیزاتی که خریداری می شود بستگی به نوع شستشوی ماشین و نوع خدمات دارد. سرویس کامل کارواش، کارواش سلف سرویس و کارواش اتوماتیک نیاز به دستگاه های متفاوتی دارند.

به طور معمول نیاز به خرید یک سیستم شستشو (مانند دستگاه کارواش اتوماتیک، واترجت، تجهیزات سلف سرویس، لنس های شستشو، دستگاه کفش شوی)، مایع شستشو (مواد شوینده، واکس)، خشک کن، دمنده، جاروبرقی، برس، دستمال، کمپرسور، پمپ، سیستم آب (گرم کننده آب، تصفیه کننده) و سیستم صدور صورتحساب می باشد.

در خرید تجهیزات مورد نیاز باید دقت لازم به عمل آید و دستگاه ها حتما از شرکت های معتبر که دارای خدمات پس از فروش مناسبی هستند تهیه گردد. تجهیزات خریداری شده معمولا تا ۱۰ سال می توانند کارایی لازم را داشته باشند.

جهت سفارش طرح توجیهی انواع کارواش (دستی، اتوماتیک، سیار، بخار، نانو و …) با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

8. انجام تبلیغات و بازاریابی

پس از راه اندازی کارواش اتوماتیک برای معرفی کار خود به دیگران و تبلیغ خدمات، نیاز به آگهی، پوستر و حتی بازاریابی حضوری می باشد. نماد کارواش بهتر است یک طرح رنگی همراه با یک پیام واضح باشد، هم چنین باید به گونه ای باشد که رانندگان تابلوی آن را به خوبی در کنار خیابان یا جاده مشاهده نمایند.

یک راه برای جذب مشتری های جدید ایجاد بن های تخفیفی برای شستشوی ماشین است که می تواند بسیار مفید واقع شود. هم چنین توجه دیگر باید بر روی مشاغل و شرکت های اطراف کارواش باشد و روابط خوبی با آن ها برقرار شود. امروزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی یکی از موارد مهم برای تبلیغات و بازاریابی هستند.

ایجاد وبسایت، حضور در تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره برای شناساندن کارواش به دیگران بسیار قابل اهمیت است. باید روی تمامی تبلیغات کاغذی نیز آدرس شبکه های اجتماعی قید شود. در وبسایت بهتر است مطالبی در مورد نگهداری از خودرو و سایر نکات مربوطه به خوانندگان و مشتریان ارائه شود.

9. استخدام کارکنان

کارواش یک شغل مشتری مدار است، به همین دلیل کارکنان چنین محیطی باید دقیق، کارآمد، ماهر در کار و دارای مهارت های ارتباطی عالی باشند. در هنگام مصاحبه با متقاضیان باید به زبان بدن و مهارت های ارتباطی آن ها توجه شود تا اطلاعات لازم در مورد ارتباط فرد با مشتریان به دست آید.

10. بازگشایی کارواش
قبل از بازگشایی کامل کارواش، بهتر است مدتی محدود مثلا حداقل یک ماه فعالیت کارواش آغاز گردد تا یک مناسبت پیش آید. بهتر است افتتاحیه کارواش مصادف با یک مناسبت و جشن بزرگ باشد. جشن افتتاحیه با دعوت از دوستان و آشنایان، شرکت ها و مشاغل همسایه برگزار گردد. شستشوی رایگان و تبلیغاتی در این روز توصیه می شود.

توسعه و درآمد زایی کارواش

آخرین مرحله، رونق کسب و کار و درآمد زایی بیشتر می باشد که به منظور توسعه کسب و کار انجام می پذیرد. این بخش در ۴ گام انجام می پذیرد که در ادامه شرح داده شده است.

اضافه نمودن امکانات دیگر در مجموعه کارواش، خدمات ویژه شستشوی خودرو مانند نظافت داخل و همچنین تبلیغ و تخفیف های مناسبتی از جمله اعمالی است که می توان برای توسعه مجموعه کارواش انجام داد. در ادامه گام های این مرحله توضیح داده شده است.

تصویر توسعه و درآمد زایی کارواش

11. افزودن خدمات جدید

افرودن خدمات و امکانات دیگر در کارواش اتوماتیک خود باعث درآمد زایی بیشتر شما می شود. امکانات بیشتر در محل کارواش باعث جذاب شدن کارواش برای مشتریان شده و جمعیت زیادی را به خود جذب می کند.

فروشگاه، رستوران، کافی شاپ یا حتی یک سالن انتظار که شامل تلویزیون، چای رایگان و صندلی راحت باشد، می تواند ایده مناسبی برای امکانات اضافی در یک کارواش باشد. قبل از سرمایه گذاری برای اضافه نمودن امکانات و خدمات اضافی باید حتما به چند نکته توجه نمود و اطلاعات مهمی را جمع آوری کرد.

در اختبار داشتن فضای کافی برای افزودن امکانات دیگر بسیار مهم است. در صورتی که این فضا در اختیار نباشد، باید بررسی شود که آیا امکان افزودن فضای اضافی به کارواش وجود دارد یا خیر. در قدم بعدی باید هزینه مورد نیاز برای افزودن فضا و همچنین امکانات اضافی برآورد شده و تامین گردد.

در گام بعد بهتر است در مورد بازگشت هزینه ها فکر شود تا بتوان تخمین زد در چه مدت زمانی سرمایه ای که در کار گذاشته شده است بازمی گردد. در آخر باید توجه نمود که چه امکانات و خدماتی به این محل افزوده خواهد شد، و آیا مورد استقبال مشتریان واقع می شود یا خیر. پس از بررسی این موارد می توان امکانات دلخواه را به محل کارواش اضافه نمود.

12. ارائه خدمات ویژه یکی دیگر از گام های موثر پیشرفت در کار است
خدمات ویژه و نظافت های دقیق و جزئی مانند واکس و بتونه که تنها در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می شوند و برای بهتر شدن ظاهر خودرو انجام می شود. در صورت داشتن فضا و تجهیزات لازم می توان این خدمات را با قیمتی پایین تر از حد معمول ارائه نمود.

مشتریان نیز اگر بتوانند در زمانی که خودرو شستشو می شود به تفریح بپردازند و مشغول امور دیگری باشند، بسیار راحت تر خواهند بود. بهتر است سعی شود خدمات تا حد ممکن سریع به مشتریان ارائه شود، زیرا سرعت بالا و هزینه پایین مواردی هستند که برای مشتریان بسیار جذاب هستند.

باید توجه نمود که جزئیات تمام خدمات همراه با تبلیغات به مشتریان ارائه شود. با اطلاع از قیمت ماشین شوی ، خدمات و فروشگاه های مشابه، می توان برای خدمات خود تعیین قیمت نمود.

13. استفاده از سیستم پیام کوتاه برای ارتباط با مشتریان
بعد از راه اندازی کارواش اتوماتیک بازاریابی متنی با سیستم پیام کوتاه می تواند یکی از شیوه های مؤثر برای جذب مشتری باشد. به وسیله سیستم پیام کوتاه می توان تخفیف هایی نیز به مشتریان داد.

به طور مثال می توان گفت شعار تبلیغاتی ما را به این شماره ارسال کنید تا از تخفیف ویژه بهره مند شوید، و یا می توان پیامی به این شماره ارسال نمایید، تا از تخفیف ۲۰ درصدی برای مراجعه بعدی استفاده نمایید. بهتر است ماهی یک بار پیامی با یک موضوع خاص برای مشتریان ارسال شود.

14. پیشنهاد (عضویت) های ماهانه یا نامحدود

تخفیف هایی که به صورت ماهانه یا نامحدود ارائه می شوند می توانند مشتریان ثابتی را به خود جذب نمایند. به میزان تخفیف ها باید توجه نمود و قیمت مناسبی را انتخاب کرد. قیمت باید به اندازه کافی کم باشد که مشتری ترغیب به استفاده از خدمات گردد و باید به گونه ای باشد که برای ارائه دهنده خدمات نیز سود کافی را داشته باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.55 ( 2 نتایج)
منبع
پیشرو پاکران
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop