ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی احداث کافی شاپ (سال 1400) + word و pdf

کمتر آدم کافه برویی پیدا می‌شود که دست کم یک بار به احداث کافی شاپ فکر نکرده باشد. برای بسیاری از افراد کافه داری شغلی بسیار ایده‌آل و سرگرم کننده به نظر می‌رسد و از طرفی سود خوبی که در این نوع کسب و کارها وجود دارد هم خود به تنهایی دلیل خوبی است که بسیاری از افراد به این کسب و کار برای امرار معاش فکر کرده باشند.

بیشتر و بیشتر شدن مداوم تعداد کافی شاپ‌ها در سطح شهر هم شاید گواه همین باشد. با این حال کم هم نیستند تعداد افرادی که بعد از راه اندازی کافی شاپ شان و مدتی کار کردن متوجه شده‌اند که تفکر اولیه‌ی آن‌ها درست نبوده و کافه داری برخلاف ظاهر قضیه کار نسبتا سخت و زحمت بری است.

خصوصا در شرایط رقابتی و هنگامی که بخواهید بهترین باشید. دلایل شکست افراد در این کسب و کار بدون شک بسته به چندین پارامتر مختلف می‌تواند باشد اما شاید ساده‌ترین و مهمترین چیزی که فرد باید پیش از راه اندازی کافی شاپ به آن فکر کند ترسیم یک مسیر مشخص برای پیش برد کار باشد. این حرفه مناسب هر فردی نیست و نیازمند داشتن ویژگی های شخصیتی و فردی خاص خود هست.

ویژگی هایی نظیر : مسئولیت پذیربودن، توانایی مقابله با استرس و ریسک های احتمالی، توانایی مدیریت و تفویض کارها؛ مشتری مداری و داشتن روابط عمومی خوب، توانایی مدیریت شرایط بد، توانایی مدیریت پرسنل، توانایی مدیریت مالی کافه، توانایی کار کردن از صبح تا پاسی از شب و گذشتن از استراحت تعطیلات؛ داشتن اعتماد بنفس و … است.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

شرایط کسب مجوز احداث کافی شاپ :

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  2. ارائه سند مالکیت
    یا اجاره نامه رسمی یا عادی یا مبایعه نامه یا حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم اجاره نامه یا رسید پرداخت اجاره بهای معتبر یا ارائه قرار دادهای منعقده فی مابین متقاضی پروانه کسب با ادارات و سازمان های دولتی، نهاد ها، شهرداری ها، شرکت های تعاونی مسکن و شرکت های خاص صنفی، شرکت های تحت پوشش سازمان های دولتی (ارائه اصل سند مالکیت جهت احراز مالکیت موجر یا فروشنده در خصوص اجاره نامه عادی یا مبایعه نامه عادی ضروری است)
  3. اصل شناسنامه و فتوکپی آن از تمام صفحات (۲ سری)
  4. اصل و کپی کارت ملی (۲ سری)
  5. گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا ارائه گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت تحصیلی یا پزشکی دانشجویان با ارائه گواهی معتبر از دانشگاه مربوطه و تکمیل فرم تعهدنامه.
  6. ارائه آخرین مدرک تحصیلی (حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن) به استثنای متقاضیانی که سن آنها از ۵۰ سال به بالا است. ۷ قطعه عکس ۴*۳ جدید.
  7. حداقل مساحت برای مغازه بستنی فروشی ۱۲ متر و مغازه بستنی و آبمیوه فروشی ۱۴ متر و کافی شاپ ۲۰ متر است.
  8. رعایت حدود صنفی ۳۰۰ متر.
  9. کد پستی ۱۰رقمی واحد صنفی (کپی قبض تلفن واحد صنفی).
  10. چنانچه متقاضی پروانه خانم باشد معرفی یک مرد به عنوان مباشر الزامی است.
  11. در تابلوی سر درب واحد صنفی به کار بردن اسامی و عناوین و نیز اصطلاحات بیگانه ممنوع، نام تابلو با کلمات فارسی انتخاب شود.
جهت سفارش طرح توجیهی احداث کافی شاپ (کاملا به روز و استاندارد جهت اخذ مجوز و وام) با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

هدف تان از راه اندازی کافی شاپ چیست ؟

هدف اولیه احداث کافی شاپ مانند هر کسب و کار دیگری؛ کسب درآمد و سود آوری است. پس بقیه افکار و رویاهای داشتن یک کافه را در این مرحله به دور بریزید! بسیاری از کافه ها بدون هیچ طرح اقتصادی و با امید به کسب موفقیت و پیشرفت در همان سال اول راه اندازی برشکسته شده و کسب و کارشان را تعطیل کرده اند!

تصویر ساخت کافه بعضی دیگر بخاطر شیک و جذاب بودن این حرفه و حساب سرانگشتی از سود هر فنجان قهوه و هر اسنک یا هر سرویس دیگری … کافه داری را شغلی پر سود تحلیل کرده و شروع به راه اندازی و صرف هزینه های زیاد کرده و در آخر متاسفانه با ضرر از این حرفه خارج می شوند !. پس قبل از هر چیز به خوبی هدفتان از راه اندازی کافه را بررسی کنید.

قبل از راه اندازی، تجربه کاری کسب کنید

اگر تا به حال در این حوزه کار نکرده ‌اید، می‌توان گفت کار کردن در یک کافه حداقل برای چند هفته، برای اینکه چم و خم کار دستتان بیایید، نه تنها مفید است بلکه ضروری است. به علاوه در این حالت نکات بسیاری را خواهید آموخت که در یک کافه نو پا شاید یاد گرفتن آن‌ها هزینه بر باشد.

به کار بستن این آموخته ‌ها در کارتان بدون شک بسیار ارزنده خواهد بود. با افرادی که در آن کافه کار می‌کنند حرف بزنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. تا زمانی که در فکر رقابت با آن‌ها نباشید مطمئن باشید که آن‌ها کمک شایانی به شما خواهند کرد.

آموزش ببینید

چیزی که قبل احداث کافی شاپ لازم هست بدانید، آموزش دیدن هست، این آموزش زود هنگام به چند دلیل مفید هست. اول اینکه حداقل متوجه می شوید که این حرفه رو چقدر دوست دارید و آیا می خواهین ادامه بدید یا نه.

دوم اینکه برای شروع کار نیاز به کم کردن هزینه ها دارین و هزینه استخدام یک باریستا برایتان شاید توجیه نداشته باشه. سوم اینکه فرصت دارین تجربه کسب کنین و منوی کافه تان را خودتون طراحی کنین. چهارم؛ برای صاحب کسب و کار بودن باید خودتان به کارتان مسلط باشید.

پیشنهاد می کنم اگر می خواهید کلاس آموزشی انتخاب کنین، برای شروع خیلی آرمانی فکر نکنید که دوره های کاملا تخصصی ای را باید بگذرانین، برای شروع می تونین دوره های کوتاه مدت با شهریه های خیلی ارزان رو انتخاب کنین تا اصول رو یاد بگیرین و تجربه پیدا کنین، آموزش های تخصصی رو بعدتر هم می تونید بگذرونید.

انتخاب محل مناسب

این بررسی بر اساس تعدادی فاکتور مهم انجام می شود که سود یا ضرر شما و چگونگی فعالیت تان را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد، تعدادی از این فاکتورها شامل بررسی موقعیت جغرافیایی کافی شاپ، در دسترس بودن، سطح اقتصادی مردم منطقه، سطح فرهنگی مردم منطقه، جمعیت محل،

بررسی محیط اطراف کافه، بررسی رقبا و تعداد و نزدیکی و دوری آنها و … می باشد. پس از بررسی تمامی این موارد، مکانی را انتخاب کنید که بصورت واقع بینانه ای نکات مثبت خوب و قابل قبولی داشته باشد و حتی الامکان نکات منفی بسیار کمی داشته باشد.

کافه آرایی

در دکوراسیون کافه و خرید میز و صندلی، شناخت سبک مشتریان و مخاطبین شما و منطقه ای که در آن می خواهید فعالیت کنین مهم هست چون مشتریان به کافه ای می روند که جو و فضای آن رو دوست دارند. هدف شما سودآوری است و جذب بیشتر مخاطب! پس سبک مخاطب تان را حتما در نظر بگیرین!

بطور مثال در منطقه ای که مردم آن سنتی و سطح درآمدی متوسطی دارند، اجرای یک دکور کاملا مدرن و گران قیمت، غیر منطقی است. یا اینکه در منطقه ای شلوغ و پر رفت و آمد، اگر هدف تان جذب بیشتر و سریع تر پر و خالی شدن کافه تان است، گذاشتن میز و صندلی های کوچکتر و کم حجم بهتر از استفاده از مبلمان های بزرگ و جا گیر هستش!

المان های بصری یکی از مهمترین و شاید تأثیرگذارترین بخش برای جذب مشتری است. فرحناز صارمی دارنده یک کافی شاپ در خیابان جردن می گوید: «با توجه به اینکه جوانان مهمترین مخاطبان هستند باید به المان های بصری و دکوراسیون توجه ویژه ای داشت.»

به گفته وی، به صورت عادی یک کافی شاپ برای طراحی دکور خود نیازمند یک طراح است که مجموع هزینه های موردنیاز برای دکور آرایی و دستمزد طراح بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان می شود. البته در برخی مواقع اگر اجناس به کار گرفته شده در طراحی دکوراسیون عتیقه باشند تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم تجاوز می کند.

تحقیق کافی برای خرید لوازم و تجهیزات

خرید لوازم و تجهیزات کاملا به نوع منوی کافه تان و البته مکان و کلاس و سبک کافه تان بستگی دارد. پس در ابتدا با توجه به منویی که طراحی می کنید می توانید نیازتان به نوع تجهیزات را پیدا کنید و در حد نیاز و مقدار تقاضای کافه تان تجهیزات متناسب با کافه را تهیه کنید!

بطور مثال برای کافه ای با متراژ ۲۰ تا ۲۵ متر و گنجایش ۱۰ نفر ، یک دستگاه اسپرسوساز تک گروپ کاملا کافی است و نیازی به خرید دستگاه اسپرسوساز دو گروپ نیست. تا جایی که می توانید بهینه هزینه کنید.

برای خرید تجهیزات خوب تحقیق کنید و از چندین تامین کننده استعلام قیمت بگیرید و خودتان را محدود به یک برند خاص دستگاه نکنید زیرا که هر تامین کننده ای با چند برند متفاوت تجهیزات کافه همکاری می کنند، پس واضح است که روی برندهای خاص خودشان بیشتر تاکید و تبلیغ می کنند.

تصویر قهوه ساز کافی شاپکتری برقی بزرگ، آبمیوه گیری صنعتی به قیمت ۲ میلیون تومان، بستنی ساز به قیمت ۳ میلیون تومان، ظروف پذیرایی بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان، ماکروفر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سرخ کن ۸۰۰ هزار تومان و گوشت کوب برقی ۱۲۰هزار تومان از مهمترین وسایل مورد نیاز کافی شاپ هستند.(مطمعنا این قیمت های لوازم هر ساله یا هر چند ماه بیشتر می شوند).

مرجان اکرمی دارنده یک کافی شاپ در خیابان بهشتی می گوید: «میز و صندلی در کافه علاوه بر راحتی باید یک وجه تمایز ایجاد کند. با توجه به اینکه مشتریان کافه ها ساعت های طولانی را روی صندلی ها سپری می کنند راحتی و آسایش باید اولویت قرار گیرد.» به گفته وی، تامین و تدارک میز و صندلی مناسب، نوعی سرویس دهی مطلوب در راستای مدیریت بر رضایتمندی مشتریان به شمار می رود.

انتخاب نام مناسب

انتخاب نام برای کافه هم باید متناسب با نوع مخاطبان و محل و سبک کافه و نوع خدماتتان باشد. برای انتخاب نام، زمان صرف کنید. بطور مثال برای کافه ای در نزدیکی یک دانشگاه که می خواهد قهوه های نسل سومی به دانشجویان ارائه دهد انتخاب نام کافه خشایار (نامی که از آن مردی سن دار و جدی در ذهن مخاطب متبادر می شود) نامی مناسب نیست و بهتر این است که نامی مناسب با سن و شخصیت و سبک دانشجویی، انتخاب شود.

انتخاب شریک کاری و مالی مناسب

برای احداث کافی شاپ امکان داره پول و نیروی کار کافی در اختیار نداشته باشید، پس می توانید کارتان را به همراه یکی از دوستان خوب و مورد اعتمادتان آغاز کنید، این همکاری می تونه بصورت همکاری کاری و حتی مالی باشه، بدین ترتیب هم ریسک راه اندازی کارتان تقسیم می شود.

و هم اینکه برای شروع می توانید هزینه های کمتری برای پرسنل پرداخت نمایید. فقط به خاطر داشته باشید که شریکتان باید کاملا با شما از نظر کاری و شخصیتی و اهداف و برنامه های کاری و توافق هایتان هماهنگ باشد تا در آینده هنگام بروز مشکل و یا پیشرفت کاری با اختلاف عقیده مواجه نشوید.

نیروی انسانی

آموزش نیروی انسانی یکی از الزامات سازمان اماکن است. اما هر کسب و کاری نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد. نیروی های فعال در کافی شاپ ها معمولاً بین ۲ تا ۳ نفر هستند اما این افراد باید در حوزه های مختلفی صاحب سبک باشند.

برای مثال کارگر یک کافه علاوه بر مشتری مداری باید در ایجاد تمایز در محصولات هم سررشته داشته باشد. علیرضا قره گوزلو صاحب یک کافه در خیابان فلسطین می گوید: «باید کارگران در تهیه محصولات مهارت ویژه ای داشته باشند. برای مثال نوشیدنی یک کافی در سطح شهر مثال زدنی می شود که بدون شک حاصل مهارت و تخصص نیروی انسانی است.»

به گفته وی، دستمزد نیروی انسانی در کافی شاپها با اختلاف های بسیاری روبه رو است. اکثر کافه داران به صورت تخصصی در این زمینه وارد شده و تنها از چند کارگر برای پذیرایی استفاده می کنند. اما به صورت نرمال یک کارگر که فعالیت آن از ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و چهار بعد از ظهر تا ۱۰ شب است بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان دستمزد دریافت می کند.

نکته قابل توجه در این میان حضور دانشجویان در این محل ها برای کار است که دستمزدها را بسیار پایین می آورد، که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد دریافت می کند. اگر به صورت میانگین در نظر بگیریم در ماه بین ۳ تا ۴ میلیون هزینه نیروی انسانی پرداخت می کند.

مواد اولیه

تامین مواد اولیه برای پذیرایی یک رکن مهم دیگر در کافه داری است. یکی از کافه داران در خیابان ظفر می گوید: «یک کافی شاپ با مشتریان متوسط ۱۰۰۰ نفر در ماه نیاز به ۲۰ کیلوگرم بستنی به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان، پرتقال بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلو به قیمت ۴ تا ۵ هزار تومان، هویج بین ۵۰ تا ۶۰ کیلو به قیمت هر کیلو ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان،

قهوه ترک ۱۰ کیلو بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، قهوه فرانسوی کیلویی بین ۱۴۰ تا ۲۰۰هزار تومان، ۱۰ کیلو از انواع شکلات ها با میانگین قیمتی ۳۰ هزار تومان، شیر ۳۰ کیلوگرم به قیمت هر کیلو ۱۵۰۰ تومان، ۷۰ کیلو کیک های خانگی هر کیلو ۱۴هزار تومان و… است. طبیعتا این قیمت ها ثابت نیس و به دلیل شرایط رکود اقتصادی بالاتر هم می رود.

به گفته وی، هر کافه دار میانگین باید ماهانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه مواد اولیه پرداخت کند. البته در برخی نقاط شهر که تراکم کافه ها بسیار زیاد است مشتریان هم به نسبت تقسیم شده و به همین دلیل هزینه تأمین مواد اولیه بین ۶ تا ۷ میلیون تومان در ماه هم می رسد.

هر کافه متوسط در خیابان های مرکز شهر تهران و نزدیک به مراکز فرهنگی روزانه ۱۰۰ مشتری دارد که این مشتریان در روز های آخر هفته به دو برابر هم می رسند. به طور میانگین هر مشتری در کافه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان هزینه می کند.

به عبارتی هر کافه روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد که بیش از ۴۰درصد آن را هزینه تأمین مواد اولیه، تأمین دستمزد کارگران و … دربر می گیرد. یک کافه دار به طور میانگین روزانه ۸۰۰ هزار تومان از کسب و کار خود سود می برد که سود ماهانه آن نزدیک به ۲۴میلیون تومان است.

اما این مبلغ در کافه های کوچک در نهایت به ماهی ۶ میلیون تومان می رسد، اما در کافه هایی که اسم و رسمی به هم زده اند و پاتوق هنرمندان یا ورزشکاران هستند این مبلغ تا شبی ۱۰میلیون تومان هم می رسد. البته درآمد کافه ها در شب های تعطیل و مناسبت ها هم افزایش چشمگیری پیدا می کند.

استفاده از راهنمایی مشاوران در این حوزه

اگر در احداث کافی شاپ و مراحل ابتدایی آن به جواب های کاملی نرسیده و هنوز ابهامات و یا مشکلاتی در ایجاد این کسب و کار دارید، می توانید از مشاوران و راهنمایان این حوزه کمک بگیرید، در ابتدای کسب و کار، ممکن هست هزینه های یک مشاوره برای شما توجیهی نداشته باشد، اما لازم است بدانید در مقابل این هزینه،

از تجربه یک مشاور حرفه ای استفاده می کنید و می توانید اشکلات کاری خود را در همان مرحله ابتدایی بر طرف کرده و از صرف هزینه های بیشتر در آینده و ضررهای احتمالی جلوگیری نمایید. اگرچه این حرفه مانند دیگر کسب و کارها جزئیات و فراز و نشیب های خود را دارد، توصیه می کنم که با بررسی و تحقیق کامل وارد این حرفه بشوید تا بتوانید از سرمایه و وقت خود، بهترین بازده را داشته باشید.

جهت سفارش طرح توجیهی احداث کافی شاپ (کاملا به روز و استاندارد جهت اخذ مجوز و وام) با شماره : 09056370500 تماس بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.88 ( 3 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. باسلام و احترام لطفا جهت اطلاع از هزینه طرح توجیهی مدنظر و هماهنگی بیشتر با شماره: 09056370500 تماس بگیرید.

    1. با سلام
      برای سفارش یا استعلام هزینه طرح توجیهی موردنظرتان لطفا به واتساپ سایت بر روی خط 09056370500 پیام دهید یا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop