ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید سمنت پلاست (سال 1400) + word و pdf

این محصول که به تازگی در کشور توسط کارخانجات محدودی تولید میشود به نوعی سنگ مصنوعی محسوب میشود ولی فرایند تولید آن کاملا متفاوت بوده و بیشتر شبیه موزاییک (کفپوش سیمانی) تولید میگردد. این محصول توسط اولین تولیدکننده ها در کشور با نام تجاری سمنت پلاست به بازار عرضه شد و پس از آن با همین نام شناخته میشود.

کد آیسیک سمنت پلاست

همانطور که در قبل ذکر شد سمنت پلاست نام تجاری یک محصول جدید است فلذا در فهرست محصولات تحت نظارت وزارت صنایع و معادن نیست و با کد آیسیک “سنگ مصنوعی” مجوز صادر می گردد. کد آیسیک “سنگ مصنوعی” : ٢٦٩٦١٢١١

شماره تعرفه گمرکی : با توجه به عدم وجود تعرفه خاص برای محصول(سمنت پلاست) و وجود چند تعرفه با عناوین مختلف برای سنگ مصنوعی  تعرفه های مرتبط ذیل در کتاب مقررات صادرات و واردات ذکر گردیده است(سنگ مصنوعی).

  1. 68109900 : اشیاء از سیمان ، بتون یا سنگ مصنوعی که در جای دیگر گفته نشده است.
  2. 68101990 : سایر اشیا ساخته شده از سیمان یا سنگ مصنوعی به شکل لوح آجر و اشیا همانند غیرمذکور در جای دیگر
  3. 68109110 : قطعات پیش ساخته شده از سیمان یا سنگ مصنوعی برای کف. لازم به ذکر است متاسفانه بدلیل عدم وجود کد خاص محصول و گستردگی کمی و کیفی “سنگ مصنوعی” نميتوان آمار سنگ مصنوعی در حوزه صادرات و واردات را در خصوص محصول سمنت پلاست مورد استناد قرار داد. فلذا در بررسی مقدماتی امکانسنجی اين محصول سعی شده به ساير مولفه های موثر استناد شود.

سمنت پلاست

شرایط واردات

جهت واردات این محصول هیچگونه شرایط خاصی لحاظ نشده و واردکنندگان می توانند پرداخت حقوق گمرکی 30 %نسبت به واردات این محصول اقدام نمایند.

معرفی محصول

سمنت پلاست در ایران مصالح جدیدی است که از مخلوط و فرم دهی سیمان سفید ، ماسه، پودر سنگ، پلی استر ,و هاردنر و در بعضی مواقع همراه با پیگمنت تولید میشود.این محصول در کف پوشی داخل ساختمانها و در بدنه دیوار بکار میرود و علاوه برآن برای تزیین نمای بیرونی ساختمانها و دیوار کاربرد دارد.

یکی دیگر از مصارف این محصول کف پوشی و تزیین پیاده روهای خیابانها و حیاط و محوطه بناها میباشد. این محصول میتواند جایگزین موزائیک ـ سنگ و کاشی و سرامیک در کاربردهای مختلف باشد.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

نوع صنعت

این صنعت بینابین صنایع کانی غیرفلزی و صنایع شیمیایی قرار می گیرد و از نظر کاربردی جزء مصالح ساختمانی محسوب میشود. این صنعت در قالب طرح های کوچک و زودبازده نیز قرار میگیرد و زود بازده بودن آن از نظر سرمایه گذاری و سوددهی قابل اعتماد است.

اهمیت استراتژیک کالا

سمنت پلاست با توجه به کارایی آن از جمله مصالح ساختمانی به شمار می آید. به لحاظ رشد روزافزون ساخت و ساز و نیاز به مصالح بروز از نظر کیفیت و زیبایی، این محصول در بین مصالح مشابه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده محصول

با توجه به ضروری بودن استفاده از محصولات مشابه به عنوان دیوار پوش، کفپوش، نما و … در کلیه ساختمانها و معابر و غیره و با عنایت به زیبایی و استحکام مطلوب این محصول به نظر میرسد استفاده از سمنت پلاست همگانی بوده و در کشورهای مختلف تولید شده و بازار فروش بالا داشته باشد. علاوه بر این، عدم نیاز به تکنولوژی ویژه باعث گردیده آگاهی از امکان تولید چنین محصولی تنها عامل تولید و فروش فراگیر این محصول باشد.

بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات

فرصتها و مزیتها:بازشدن بازارهای جدید و رو به رشد(از جمله کشورهای افغانستان و عراق)، قرار گرفتن ایران در حوزه جغرافیایی با بازارهای متنوع، رشد اقتصادی بالا در شرق و جنوب شرقی آسیا به عنوان کشورهای متقاضی کالاها و خدمات، موقعیت ویژه جغرافیایی ایران برای ترانزیت کالا، ظرفیت های بالقوه صنعتی، کشاورزی، معدنی، زیرساختهای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده، از امکانات و فرصت های بخش تجارت خارجی محسوب میشود.

فرآیند تولید

همانطور که توضیح داده خواهد شد مولد اولیه پلی استر ، سیمان سفید ، ماسه ، پودرسنگ و پیگمنت و هاردنر است این مواد باید به نسبت مشخص با هم مخلوط شوند و سپس به بخش غالب ریزی و فرم دهی بروند. نسبت مصرف مواد بطور معمول به صورت زیر است. وزن هر متر مربع محصول تقریبا برابر مواد اولیه و در حدود 44 کیلوگرم است.

  • پلی استر                        0/47 کیلوگرم
  • سیمان سفید                   6 کیلوگرم
  • ماسه                             35/5 کیلوگرم
  • پودر سنگ                        2 کیلوگرم
  • پیگمنت                           0/03 کیلوگرم

این مواد که در بخش سیلوی ذخیره بطور جداگانه قرار دارند زیر هر سیلو دستگاه توزین اتوماتیک قرار دارد لذا مواد به دقت توزین و سپس به مخزن بزرگتر (مخزن اختلاط) میروند که در زیر سیلوهای مواد قرار دارد مواد پس از اختلاط اولیه توسط نقاله به میکسر ملات ساز می رود و در آنجا اختلاط نهایی انجام میگیرد.

قبل از ریختن مواد به قالب، کف قالب به ترتیب با رنگ و هاردتنر و سپس پلی استر پوشیده میشود و سپس قالب ریزی و فرم دهی بوسیله ویبره انجام می شود. با توجه به اینکه محصول تنها سیمانی نیست و بخشی از پلیمر تشیل شده باید حداقل 2 روز در قالب بماند تا مواد پلیمری اعم از رنگ، هاردنر و پلی استر به لایه سیمانی چسبیده و قابل جداسازی نباشند.

و بعد از اینکه مواد در قالب جا افتاد توسط کارگر قالبهای پر شده در محوطه و روی هم دپو میشوند و بعد از اینکه محصول داخل قالب سفت شد از قالب خارج و به انبار محصول منتقل میگردند. برای هر شکلی قالب مخصوص به خود دارد و در قیمت ماشین آلات طرحدو نوع کلی قالب کفپوش و نما در نظرگرفته شده است و از هر نوع 100 قالب پلاستیکی پیشنهاد شده است.

و تعداد قالبها طوری تعیین گردیدهاند که بتوان بطور مداوم تولید داشت و به علت کمبود قالب تولید دچار وقفه نشد. ویژگی خاص در تولید محصول مورد نظر قالبها میباشند قالبها باید طوری طراحی شود که هم محصول ضخامت مناسب جهت مقاومت داشته باشد و هم طوری نباشد که مصالح زیادی مصرف نماید. یعنی ضخامتی که حالت ایده آل و مناسبی هم از نظر مقاومت و هم از نظر مصرف مصالح و مواد اولیه داشته باشد.

جهت سفارش طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی یا سمنت پلاست برای دریافت وام و مجوز تاسیس با شماره های: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.
تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی

نقطه قوت بسیار بارز طرح و تکنولوژی آن، ساده بودن و در دسترس بودن آن است. مواد اولیه در دسترس و نیز عدم نیاز به نیروی متخصص از دیگر وجوه مثبته طرح میباشد.

شاید از منظر اقتصادی، همین موارد بخصوص عدم نیاز به نیروی متخصص را بتوان از معایب طرح عنوان کرد؛ بدینترتیب که تمامی واحدهای تولید کفپوش تنها با تغییر قالبها و مواد اولیه (همچنین در دت داشتن فرمولاسیون ساده مواد اولیه) توان ورود به عرصه تولید سمنت پلاست را دارند.

بررسی مواد اولیه

مواد اولیه پلی استر، هاردنرو رنگ، سیمان سفید ، ماسه و پودر سنگ است. پلی استر در حالت فشار چسپندگی ایجاد مینماید، و در کاهش وزن و زیبایی محصول نیز تأثیر دارد سیمان سفید نیز هر مترمربع 6 کیلوگرم نیاز دارد.

ماسه نیز حدود 8/35 کیلوگرم در هر متر مربع مورد نیاز است(هر متر مربع 44 کیلوگرم وزن دارد) ، پلی استر نیز حدود 0/1 درصد وزنی محصول یا بعبارتی 0/47 کیلوگرم در هر متر مربع مصرف میشود.

هاردنر و رنگ نیز حدود 03/0 کیلوگرم در هر متر مربع مصرف میشود ، پودر سنگ نیز حدود 2 کیلوگرم در هر متر مربع مصرف میشود و نایلون شرینگ جهت بسته بندی نیز حدود 0/035 کیلوگرم در هر متر مربع مصرف می شود.

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی شامل دو قسمت یکی ماشین آلات خط تولید و قسمت دوم بخش فرم دهی و قالب ها می باشند.

الف) ماشین آلات و تجهیزات خط تولید عبارتند از:
  1. میکسر ۷۴۰ A ، 350 کیلوگرمی
  2. میکسر آزمایشگاهی 20 کیلوگرمی
  3. میز ویبره
  4. شرینگ پک اتوماتیک با طراحی مخصوص محصولات سمنت پلاست
  5. تخته فشرده سه لایه یه قیمت 13 میلیون ریال.
ب) قالب های فرم دهی:
  1. قالب نمای دکوراتیو 100 متر مربع
  2. قالب موزاییک 100 متر مربع
وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
حمایتهای مالی

یکی از مهمترین حمایتهای مالی برای طرحهای صنعتی اعطای تسهیلات بلند مدت برای ساخت و تسهیلات کوتاه مدت برای سرمایه در گردش طرح می باشد. در ادامه شرایط تسهیلات برای طرحهای صنعتی آمده است :

1- در بخش سرمایه گذاری ثابت جهت دریافت تسهیلات بلند مدت بانکی اقلام ذیل تا 90 درصد سرمایه گذاری ثایت قابل محاسبه می باشد.

2- در بخش سرمایه در گردش جهت در یافت تسهیلات کوتاه مدت تا 90 درصد سرمایه در گردش قابل محاسبه می باشد.

3- نرخ سود ریالی در وام های بلند مدت و کوتاه مدت در بخش صنعت 12 درصد ونرخ سود تسهیلات ارزی برای مناطق محروم 3 در صد ثابت می باشد.

4- مدت زمان دوران مشارکت-تنفس و بازپرداخت در تسهیلات ریالی و ارزی را با توجه به ماهیت طرح از دید سود آوری و بازگشت سرمایه حداکثر 8 سال در نظر گرفته می شود.

5- حداکثر مدت زمان تامین مالی از محل حساب ذخیره ارزی برا یمناطق محروم و کمتر توسعه یافته10 سال در نظر گرفته می شود.

علاوه بر تسهیلات مالی معافیتهای مالیاتی برای برخی مناطق به شرح ذیل می باشد :

  • با اجرای طرح در شهرکهای صنعتی – چهار سال اول بهره برداری 80 درصد معافیت مالیاتی شامل طرح خواهد شد.
  • با اجرای طرح در مناطق محروم 10 سال اول بهره برداری واحد صنعتی از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.
  • مالیات برای مناطق عادی (به جز شهرکهای صنعتی و مناطق محروم) 25 درصد سود ناخالص تعیین شده است.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 5 ( 4 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام طرح توجیهی تولید سنگ مصنوعی از سمنت پلاست به ظرفیت کارخانه لازم دارم راهنمایید کنید تشکر

    1. باسلام و احترام لطفا جهت استعلام قیمت طرح توجیهی موردنظر و هماهنگی بیشتر با شماره: 09056370500 تماس بگیرید. ضمنا واتس اپ سایت برروی همین خط وصله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop