ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید شیشه شیر بچه (سال 1400) + word و pdf

شیشه شیر کودک یک بطری به همراه پستانک است که معمولا زمانی که مادر با سینه خود کودک را تغذیه نمی کند یا برای فردی که نمی تواند از ظروفی مانند فنجان بنوشد، استفاده می شود و معمولا زمانی استفاده می شود که دسترسی به مادر نباشد.

بطری ها برای تغذیه کودکان از قرن ها پیش به خاطر خواص فیزیکی و شیمیایی آن در نقاط مختلف جهان از جمله ایران معمول بوده است. نخستین نوع آنها شامل نوعی سماور با دو قسمت باز بود که یکی برای ریختن مایع به درون بطری و دیگری برای در دهان گرفتن کودک مورد استفاده قرار می گرفته است.

به طور مسلم این محصول حداقل بیش از پنج قرن است که رفته رفته با گذشت زمان دچار تغییر گشته است که در قرن شانزدهم شبیه به اردک بود و کودک از نوک پستانک نصب شده روی بطری شیر، می نوشید. بطری های مدرن به شکل سیلندر و از پلاستیک یا شیشه است.

برخی شیشه های شیر جدید برای تمیز و استرلیزه کردن آسان است گاه شیشه ای مرکب از شیشه و پلاستیک ساخته شده است. از اواخر قرن 18 بطری شیر بچه دستخوش تغییر شد.

شیشه های لاستیکی ساخته شد امروزه بطری آن از مواد سیلیکونی یا لاستیک مصنوعی در اندازه های مختلف که دیواره اش مدرج است ساخته می شود که در بازار مصرف به عنوان کالای مصرفی استفاده می گردد.

تدوین انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح

کد آیسیک شیشه شیر بچه

در طبقه بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، محصول تولید شده از “پلی استایرن” دارای کد آیسیک 23210225 می باشد. برای محصول تولید شده از پلی کربنات تا کنون کد آیسیک از سوی وزارت خانه مذکور اعلام نگردیده است.

تصویر انواع شیشه شیر بچه شایان ذکر است در معرفی محصول از پلی کربنات طرح ها و واحدهای تولیدکننده موجود نیز، از این کد آیسیک استفاده گردیده است:

ردیف  کد آیسیک  نام کالا
1 23210225 شیشه شیر بچه

شماره تعرفه گمرکی

در داد و ستدهای بین المللی جهت کدبندی کالا در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود که عبارت است از طبقه بندی و نام گذاری بر اساس بروکسل و طبقه بندی مرکز استاندارد و تجارت بین المللی.

بر همین اساس در مبادلات بازرگانی خارجی ایران، طبقه بندی بروکسل جهت طبقه بندی کالاها استفاده می شود. جهت برآورد میزان واردات، به بررسی تعرفه هایی که این محصول تحت نام آنها ثبت شده باشد، پرداخته شاده است. حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده برای کد تعرفه فوق الذکر، به شرح جدول زیر می باشد.

ردیف  کد تعرفه  شرح
1 9325 سایر مصنوعات از مواد پلاستیکی و مصنوعات از سایر مواد
مشمول شماره های 3901 لغایت 3914
2 93253133 سایرمصنوعات از مواد پلاستیکی غیر مذکور بجز کپسول
داروئی از نوع ژلاتین سخت (شیشه شیر بچه)

بررسی کالاهای جایگزینی

کالای رقیب برای شیشه شیر بچه پلی کربنات، سایر شیشه شیرهای ساخته شده از شیشه، استیل و پلی استایرن می باشد که امروزه در بازار مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجائیکه پلی کربناتها نسبت به سایر انواع شیشه، استیل و پلی استایرن، برای کاربرد موردنظر دارای مزایایی نظیر:

بهداشتی بودن، مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر حرارت و آتش، شفافیت، سختی، ویژگی اپتیکال، مقاومت در برابر اشعه UV، مقاومت در برابر اسیدهای آلی و معدنی، ماندگاری رنگ، از جمله ویژگی های پلی کربنات محسوب می شود. پلی کربنات (PC) به صورت ذاتی در برابر آتش مقاوم است.

لذا استفاده از آن کیفیت محصول را بالا برده و امروزه استفاده از این مواد برای ساخت محصول این طرح توصیه می شود. لذا با توجه به کاربرد اساسی و منحصر بفرد شیشه شیر بچه از پلی کربنات، می توان عنوان نمود که به طور کلی این محصول در دنیای مصنوعات کالای جایگزین ندارد و سایر محصولات قدرت رقابت چندانی با جنس پلی کربنات آن نخواهند داشت.

برای سفارش طرح توجیهی تولید شیشه شیر بچه برای دریافت وام و مچوز با شماره : 28421909-021 یا 09056370500 تماس بگیرید یا به واتساپ سایت پیام دهید.

موارد مصرف و کاربرد محصول

شیشه شیر نوزادان و کودکان یکی از پرکاربردترین محصولات از نوزدای تا دوران کودکی و یکی از اولین بایدهای خرید هر سیسمونی می باشد که بر حسب نیاز، حتی ممکن است به تعداد نیز خریداری شود. از آنجا که معمولا تا سن 1 الی 2 سالگی همراه همیشگی کودکان هستند باید در انتخاب آنها دقت فراوان را مبذول داشت.

کاربرد وسیع و گسترده این محصول (شیشه ای، استیل، ساخته شده از پلی کربنات، پلی استایرن)، در تغذیه کودکان شیرخوار است که از شیر خشک و یا تغذیه کودکانی است که از شیر مادر استفاده می کنند، می باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند تا 6 – 5 سال پیش حدود 50 درصد مادران، نوزادان خود را تا 6 ماهگی منحصرا با شیر خود تغذیه می کردند، اما این میزان طی سال های اخیر به 22 درصد کاهش یافته است. استفاده از شیر مادر بهترین روش تغذیه نوزادی است که تازه متولد شده است،

تصویر کاربرد شیشه شیر کودکزیرا نیازهای طبیعی کودک در حال رشد را برآورده می کند و نیز منبع با ارزشی از آنتی بادیها می باشد و در مقابل انواع حساسیتهای خطرناک، کودک را محافظت می کند. اما بسیاری از اطفال به علل مختلف نمی توانند از شیر مادر به طور مستقیم و یا غیر مستقیم تغذیه کنند،

در نتیجه استفاده از شیر مادر و شیر خشک در شیشه اهمیت می یابد. بررسی ها نشان می دهد که تغذیه کودکان با شیرخشک بیشتر از شیرمادر اتفاق می افتد. همچنین برای تغذیه کودکان با کمک غذا نیز از شیشه شیر استفاده می گردد،

زیرا خوردن کمک غذا و شیر با بطری برای نوزاد بسیار آسان تر است. شیشه های کوچک بین 90 تا 120 میلی لیتر گنجایش دارند و مخصوص شیردادن به نوزادان یا دادن آب میوه به کودک است. شیشه های متوسط 260 میلی لیتر گنجایش دارند و مناسب برای شیرخواران 6 تا 9 ماه هستند.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

شیشه شیر نوزادان و کودکان یکی از پرکاربردترین محصولات از نوزادی تا دوران کودکی و یکی از اولین بایدهای خرید هر سیسمونی می باشد که بر حسب نیاز، حتی ممکن است به تعداد نیز خریداری شود و از آنجا که معمولا تا سن 1 الی 2 سالگی همراه همیشگی کودکان هستند باید در انتخاب آنها دقت فراوان را مبذول داشت.

از نکاتی که در انتخاب آن باید توجه داشت کیفیت پلاستیک بدنه و سر پستانک، ممانعت از ورود هوای اضافی به معده نوزاد، طراحی مناسب و سبک برای انگشتان ظریف کودک و قابلیت شستشوی آسان است.

امروزه از جنس پلی کربنات این محصول به دلیل خواصی همچون بهداشتی بودن، مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر حرارت و آتش، شفافیت، سختی، ویژگی اپتیکال، مقاومت در برابر اشعه UV و … برای تغذیه کودک استفاده می گردد.

در محصول تولید شده از پلی کربنات، به ویژه از نوع جدید و زاویه دار آن، طراحی خاص این محصول باعث می شود که با نگاه داشتن هوای بطری در قسمت انتهایی، از ورود هوا به سر پستانک و ترکیب شدن شیر با هوای اضافه جلوگیری شود. در نتیجه شیر درون شیشه عاری از حباب هوا خواهد بود.

حالت زاویه دار این شیشه نوشیدن مایعات را برای نوزادان و کودکان آسان می کند. همچنین، این طراحی ویژه موجب می شود که دست مادر در حالتی راحت تر قرار گیرد. سیستم گردش هوای این محصول باعث می شود تا مایعات بطور پیوسته جریان داشته باشند.

در این بطری ها ماده سمی Bisphenol A به کار نرفته و تمامی محصولات BPA Free می باشند. طراحی ویژه و سبکی شیشه ها، در دست گرفتن آن را برای دستان کوچک کودکان آسان می کند. به دلیل باز شدن قسمت انتهایی بطری، بدنه شیشه بطور کامل قابل دسترس بوده و شستشوی کامل
بطری بسیار آسان می باشد.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

به طور کلی شیشه شیر بچه در تمامی کشورهای پیشرفته صنعتی و توسعه یافته و همچنین کشورهای در حال توسعه استفاده می گردد. با استناد به آمار تولید کشورهای تولید کننده این محصول، در سال 2101 ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کره، تایوان، چین، آلمان، فرانسه، تا یلند، انگلستان، اسپانیا، هلند و دانمارک از عمده ترین کشورهای تولیدکننده این کالا در دنیا محسوب می شوند.

شایان ذکر است که اغلب کشورهای جهان تولیدکننده این کالا بوده و تقریبا قسمتی از بازار مصارف کشور خود را در دست دارند لیکن کیفیت محصولات تولیدی کشورهای فوق الذکر در رده اول قرار دارد.

روشهای تولید و عرضه محصول در کشور

بطری سر پستانک دار کودک دارای بخش های زیر است:

  1. بطری
  2. سرپوش
  3. سر پستانک یا سر شیشه

بطری از پلی کربنات ساخته شده و با روش شکل دهی/قالب گیری دمش تزریقی تولید می شود و سرپوش از پلی پروپیلن ساخته می شود و با روش شکل دهی تزریقی تولید می گردد.

تصویر خط تولید شیشه شیر بچهسر پستانک های سیلیکون برای بطری را می توان تولید و یا از تولیدکنندگان شناخته شده تهیه کرد. در حالت کلی، فرآیند تولید محصول شیشه شیر بچه به صورت زیر می باشد:

  1. مواد اولیه (پلی کربنات)
  2. قالب گیری دمش تزریقی
  3. چاپ
  4. سرهم بندی بطری، سرپوش، سر پستانک (تهیه شده)
  5. بسته بندی و برچسب زدن

در حالت کلی، مراحل تولید و روش فرآیند به شرح زیر می باشد:

تزریق پلاستیک : شیشه شیر، درپوش محافظ سرشیشه، درب و سایر قطعات غیر لاستیکی به روش تزریق پلاستیک تهیه می گردند. مواد اولیه جهت تولید تمامی قطعات به غیر از پستانک سر شیشه، از پلی کربنات تهیه می شوند.

پخت لاستیک پستانک سر شیشه : لاستیک سیلیکونی پس از عمل تزریق پلاستیک جهت رسیدن به خصوصیات مطلوب احتیاج به عمل پخت لاستیک دارد. پخت درون قالب ها توسط المنت های برقی انجام می گیرد. عوامل پخت نیز باید به اندازه مناسب در آمیزه لاستیک سیلیکونی وارد گردد.

به طور کلی برای تولید انواع شیشه شیر بچه تکنولوژی مرسوم، تکنولوژی تزریق پلاستیک بوده که یک تکنولوژی شناخته شده در دنیا می باشد. تکنولوژی فرایند تزریق پلاستیک بر روی تجهیزات و ماشین الات بوده و کیفیت و عملکرد دستگاهها تأثیر چشمگیری در کیفیت محصول نهایی دارد.

تکنولوژی های نو در تولید این محصول جای خود را در برخی از کشورهای صاحب تکنولوژی باز نموده و تولیدکنندگان بزرگ این محصول با ارتقاء سطح کیفی و برنامه ریزی برای تولید محصولات مورد نیاز برای کلیه مشتریان خود به ویژه خانم ها (قبل از بارداری، هنگام باداری و بعد از بارداری) توانسته اند با تولید زنجیره ای،

سهم قابل توجه ای را در بازارهای جهانی کسب نمایند. در حال حاضر فرایند مورد استفاده در واحدهای تولیدکننده کشور و واحدهایی که در آینده نیز احداث خواهند شد یکسان بوده ولی سطح کیفی و دقت ماشین آلات متفاوت می باشد.

نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشین آلات خط تولید محصول

کیفیت و نحوه عملکرد ماشین آلات و تجهیزات خط تولید در هر نوع فرآیندی تأثیر غیر قابل انکاری در کیفیت محصول خواهد گذاشت. بطور معمول انتخاب نوع ماشین آلات (اعم از داخلی و خارجی) با توجه به نوع صنعت و خصوصیات آن، تکنولوژی بکار گرفته شده در ساخت محصول و همچنین ظرفیت تولیدی
موردنظر انجام می پذیرد.

بر این اساس نوع ماشین آلات و تجهیزات، سازندگان داخلی، بازرگانان و واردکنندگان و شرکت های سازنده و تأمین کننده ماشین آلات و تجهیزات خط کامل تولید شیشه شیر بچه تولید شده از پلی کربنات، به شرح زیر معرفی می گردند:

ماشین آلات موردنیاز برای تکمیل خط کامل تولید این محصول شامل دستگاه های تزریقی بادی مورد استفاده در تولید، دستگاه های مربوط به چاپ روی شیشه، ماشین آلات مربوط به بسته بندی و لفاف کردن به انضمام کلیه تجهیزات جانبی ماشین آلات از قبیل چیلر، کمپرسور ها و … در داخل کشور و یا خارج از کشور قابل تأمین می باشد.

سازندگان و تأمین کنندگان ماشین آلات داخلی :
  1. شرکت ارس ماشین – تهران
  2. شرکت بهسازان پلیمر امروز – تهران
  3. شرکت صانع – مشهد
  4. ماشین سازی اخوان عباسی – اصفهان
  5. شرکت پلاستیک ماشین – اصفهان
  6. شرکت اطلس ماشین پلیمر – مشهد
  7. شرکت پارسیان – تهران
  8. شرکت ارژن پلاست – کرج
نمایندگان و تأمین کنندگان ماشین آلات وارداتی :
  1. شرکت ساحل اتحاد : تأمین کننده ماشین آلات از کشورهای چین، تایوان، ترکیه و آلمان
  2. شرکت حداد پولاد غرب – هران
  3. شرکت توسعه فن آوری – تهران

زمینه تولید لوازم و تجهیزات (سیسمونی) نوزادان و کودکان به ویژه در زمینه شیشه شیر بچه اقدام به خرید ماشین آلات اتوماتیک و استفاده از روشهای نوین در تولید و عرضه این محصول نموده اند. کشورهای عمده تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات تولید : چین، آلمان، ایالات منحده آمریکا، انگلستان، فرانسه و ایتالیا می باشند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.4 ( 4 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

    1. با سلام و احترام
      برآورد سرمایه لازم و کلیه محاسبات از طریق جمع آوری اطلاعات و طبق میزان تولید سالانه و ایتم های دیگری دارد که در قالب طرح توجیهی به روز در صورت سفارش طرح برای شما تهیه و تنظیم خواهد شد، در صورت تمایل با شماره 09056370500 تماس بگیرید.

    1. باسلام لطفا جهت اطلاع از هزینه طرح توجیهی مدنظر و هماهنگی بیشتر با شماره: 09056370500 تماس بگیرید.

    1. با سلام
      لطفا برای سفارش طرح توجیهی با شماره 09056370500 تماس بگیرید یا از طریق واتس اپ روی همین خط هماهنگ کنید. با تشکر

    1. سلام باید براتون بصورت اختصاصی تدوین شود، لطفا جهت سفارش طرح موردنظر و هماهنگی بیشتر با شماره: 09056370500 تماس بگیرید.

  1. سلام خسته نباشید ، طرح توجیهی برای تولید پستانک و درب شیشه و شیشه شیر نوزاد رامی خواهم. مساحت زمین ما ۱۰۰۰ مترمربع شرایط شما چجوری هست ؟

    1. باسلام و احترام . در خدمت شما هستیم ، لطفا برای سفارش طرح توجیهی اختصاصی و بروز و اطلاع از هزینه طرح و هماهنگی بیشتر با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop