ایده هاایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی تولید سیم مفتول (سال 1401) + word و pdf

طرح توجیهی حاضر، تولید سیم مفتول با پوشش پلاستیکی می باشد. این موارد بصورت گسترده در بسیاری از صنایع، لوازم خانگی، محصول های کشاورزی، لوازم اداری، لوازم انبار و …. دارای کاربرد است و سالانه حجم انبوهی از این فلز تولید و مصرف می گردد.

که این گستردگی مصرف به دلیل برخورداری فولاد از خصوصیات مهم و با ارزش می باشد لیکن در کنار مزیت های بارز فولاد، موضوع زنگ زدگی را می توان یکی از نقاط ضعف آن عنوان کرد. محصولات ساخته شده از فولاد در مجاورت هوا و رطوبت اکسید شده و دچار زنگ زدگی می گردد.

که این موضوع علاوه بر تخریب مصنوع، شکل ظاهری بسیار نامطلوبی را نیز به آن می دهد از اینرو در صنعت به طرق مختلف سعی می نمایند از این پدیده نامطلوب جلوگیری نمایند که پوشش پلاستیک یکی از روش های فوق می باشد.

در این روش مفتول فولادی بوسیله ضخامت نازک پلاستیک پوشش داده می شود و پلاستیک فوق علاوه بر محافظت فولاد از زنگ زدگی ظاهر بسیار زیبایی را نیز به آن ارائه می نماید.

طبقات یخچال و فریزر، آب چکان آشپزخانه ها، سبدهای فریزرها، بند رخت آویز آپارتمان ها، قفسه بندی انبارهای سبک و مواد مشابه از جمله مواردی هستند که سیم مفتول دارای کاربرد است.

و همانطوری که مشاهده می گردد در تمام موارد فوق محیط از رطوبت بالا برخوردار می باشد، مفتول بکار رفته در ساخت مصنوع با برخورداری از پوشش پلاستیک به راحتی استحکام لازم را در این محیط ها از خود نشان می دهد.

کد آیسیک
با مراجعه به طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، هیچگونه سابقه ای در مورد واحدهای تولیدی این محصولات با پوشش پلاستیکی بدست نیامده است و لذا کد آیسیک نیز در مورد آن وجود ندارد.

کاربرد سیم مفتول

موارد کاربرد در حوزه های زیر می باشد:

  1. رخت آویزها
  2. طبقات یخچال ها
  3. سبدهای فریزر
  4. بند رخت آویز در آپارتمان ها
  5. آب چکان در آشپزخانه ها
  6. قفسه بندی انبارهای سبک (قفسه بندی مشبک)

تصویر طبقات یخچال ها

بررسی کالاهای جایگزین

از نقطه نظر کالاهای جایگزین می توان گفت که اینگونه محصولات دارای کالای جایگزین نمی باشند و لازم است در محل های مورد نیاز تنها خود مصرف گردند. البته باید گفت که در پاره ای از موارد مانند رخت آویزها، انواع دیگری از رخت آویز فلزی و چوبی نیز کاربرد دارند ولی محصولات فوق را نمی توان آنچنان تحت عنوان کالای جایگزین معرفی کرد.

معرفی شرایط صادرات

از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی، برای صادرات محصول تولیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد لیکن از آنجایی که سیم مفتول با پوشش پلاستیکی، یک کالای خانگی محسوب می گردند، از اینرو ورود به بازارهای جهانی مستلزم برخورداری تولیدکننده از شرایطی می باشد که در جدول زیر به شرایط فوق اشاره شده است :

شرایط موردنیاز برای صادرات سیم مفتول
ردیف  شرایط لازم شرح
1 برخورداری از
مزیت رقابتی
به لحاظ قیمت
یکی از معیارهای مهم در صادرات، قیمتهای رقابتی جهانی می باشد
که این مورد نیز به شرایط اقتصاد کلان کشور در مقایسه با کشورهای
مقصد صادرات و قیمت جهانی فولاد باز می گردد.
از جمله این شرایط میتوان به نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت مواد اولیه،
نرخ تورم و موارد مشابه اشاره کرد که با توجه به متغیر بودن عوامل
فوق، لازم است توجیه پذیری اقتصادی صادرات در زمان واقعی
صادرات و کشورهای مقصد مورد تحلیل قرار گیرد.
2 برخورداری از
مزیت رقابتی
به لحاظ کیفیت
استحکام مکانیکی، مقاومت در مقابل زنگ زدگی، ظاهر زیبا و
بازار پسند و … از موارد کیفیت محسوب می گردد.
3 برخورداری از
توان مالی
مناسب
دوره وصول مطالبات در صادرات عموما بالا است از اینرو لازم
است صادرکننده از توان مالی مناسب برخوردار باشد.
4 آشنایی کامل
با امور
تجارت جهانی
فعالیت در بازارهای جهانی مستلزم آگاهی کامل صادرکننده
از مقررات و الزامات تجارت جهانی می باشد.

سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال

با توجه به فرایند تولید در واحدهای فعال می توان گفت که تکنولوژی مورد استفاده در تولید سیم مفتول در مورد کلیه واحدهای تولیدی آن یکسان است و تفاوت خاصی بین تکنولوژی ها وجود ندارد لیکن آنچه که سبب ایجاد تمایز بین قطعات تولید شده کارخانجات مختلف نسبت به همدیگر می تواند بشود، شامل موارد زیر خواهد بود :

  • توان مهندسی واحد تولیدی در جوشکاری و تولید محصول محکم و صلب
  • توان مهندسی در پوشش پلاستیک سطح مفتول

کشورهای سازنده ماشین آلات خط تولید

فرایند تولید از طریق جوشکاری مفتول و پوشش دهی پلاستیک انجام می گیرد که در آن از ماشین آلات بصورت خط تولید استفاده می گردد. در جدول زیر با مراجعه به تعدادی از تولید کنندگان فعال کشور، کشورها و شرکت های سازنده آنها نیز در جدول زیر جمع آوری شده است.

ماشین آلات تولید سیم مفتول با پوشش پلاستیکی
ردیف ماشین آلات لازم منبع تامین
1 قیچی برش مفتول داخل
2 دستگاه جوشکاری مفتول داخل
3 ماشین ساب ظریف داخل
4 خط کامل آبکاری پلاستیک داخل

روش تولید محصولات

تصویر خط تولید محصولات مفتولی پلاستیکی

فعالیت های تولیدی سیم مفتول به صورت زیر می باشد :

ساخت محصول نهایی
کلیه محصولات مورد مطالعه از مفتول و بعضا از لوله ساخته می شوند. از اینرو اولین مرحله در فرآیند تولید ساخت قسمت فلزی می باشد که این امر از طریق جوشکاری انجام می گیرد. محصول ساخته شده سپس تمیز شده و جهت انجام روکش، آماده می گردد.

پوشش سطح
اصلی ترین قسمت ساخت محصولات مورد مطالعه، پوشش پلاستیکی روی آن می باشد که این امر از طریق آبکاری پلاستیک انجام می گیرد. آبکاری پلاستیک فرآیندی است که در آن از طریق شیمیایی مواد روی سطوح مواد دیگر نشانده می شود. پس از پوشش دهی، محصول برای بسته بندی و فروش آماده می گردد.

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورها

روش تولید محصول مورد مطالعه در بند قبل شرح داده شد بنابراین در صورتی که این روش تولید با روش های تولید در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد به نظر نمی رسد که روش دیگری برای تولید مورد استفاده قرار گیرد.

تکنولوژی و روش تولید محصول طرح حاضر در سایر کشورها همان روشی است که در کشور ما انجام می گیرد و تفاوت خاصی بین روش های تولید وجود ندارد.

برای سفارش طرح توجیهی تولید سیم مفتول با پوشش پلاستیکی جهت دریافت وام و مجوز با شماره : 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

تدوین انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.94 ( 5 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب بنده طرح توجیهی تولید انواع محصولات مفتولی روکش پلاستیکی می خواهم هزینه طرح بروز ۱۴۰۰ چقدر می شود ؟

    1. باسلام واحترام لطفا برای هماهنگی بیشتر و اطلاع از هزینه طرح مدنظرتان با شماره: 1909-2842-021 یا 09056370500 تماس حاصل فرمایید

    1. با سلام لطفا برای سفارش طرح مدنظر و اطلاع از هزینه طرح با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop