ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحی

طرح توجیهی کلینیک پوست و مو و زیبایی (سال 1400)+ word و pdf

کلینیک زیبایی به درمانگاهی اطلاق می شود که با مجوز اداره بهداشت و پس از دریافت پروانه تخصصی خدمات زیبایی می تواند خدمات و درمان های زیبایی ارائه دهد پس اگر تصمیم گرفته اید که آن را تاسیس کنید، خوب! بهتره هر چه سریعتر شروع کنید چون وارد صنعت پردرآمدی خواهید شد! هرچند که باید چندین مورد را درنظر داشته باشید.

اول اینکه حتما باید دو پزشک داشته باشید،یک پزشک می تواند مطب زیبایی داشته باشد و دو پزشک یا بیشتر می توانند یک کلینیک زیبایی را احداث کنند. البته شما می توانید به عنوان سرمایه گزار نیز اینکار را انجام دهید اما نیاز به مجوز دو پزشک دارید، پزشک های متخصص پوست و مو و درماتولوژی یا حتی پزشک های عمومی که دوره های پوست و مو و زیبایی را گذرانده باشند.

دوم اینکه باید حتما کلینیک خود را در یک موقعیت جغرافیایی مناسبی احداث کنید. معمولا در هر شهر بزرگی فقط تعداد انگشت شماری کلینیک عالی و خوب وجود دارد، سعی کنید مکان های مناسب را شناسایی کنید و سپس اقدام به تاسیس کلینیک خود کنید. در نظر داشته باشید که هزینه های زیبایی عموما بالا هستند و در نظر گرفتن رفاه عمومی مردم در منطقه موردنظر باید در اولویت قرار گیرد.

همچنین سعی کنید در موقعیتی خود را شروع کنید که دسترسی های عمومی به آن آسان بوده و به سایر کلینیک ها نزدیک نباشد. باید توجه کنید که خدماتی که ارائه می دهید متناسب با موقعیت جغرافیایی باشد، تنظیم قیمت ها و نرخ خدمات نیز باید متناسب با سطح رفاهی مردم در آن منطقه باشد.

سوم اینکه باید محیطی ایمن و جذاب برای کلینیک خود طراحی کنید، در نظر داشته باشید که زیبایی و نظافت دو عاملی هستند که تاثیر بصری فوق العاده ای روی مراجعه کنندگان خواهند گذاشت، تا جایی که امکان دارد برای ظاهر کلینیک خود خرج کنید زیرا بازده آن فوق العاده خواهد بود.

چهارمین نکته که بسیار مهم است، تامین تجهیزات برای کلینیک است، تجهیز کلینیکهای زیبایی نیازمند تجربه و بالا بودن سطح آگاهی شما در مورد دستگاه های فعلی دارد پس حتما در این مورد تحقیق کنید و بعد اقدام به خرید و تجهیز دستگاه های لیزر و زیبایی را انجام دهید.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 6 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

شرایط تاسیس
برای شروع کار دو راه وجود دارد؛ راه قانونی و غیر قانونی. در مسیر قانونی شما باید اقدام به گرفتن مجوز کنید که عملاً در حال حاضر این کار غیر ممکن است، چراکه چندین سال است ظرفیت برای صدور مجوز چنین موسساتی پر شده است و وزارت بهداشت نیز مجوز جدید صادر نمی کند.

کلینیک زیبایی

در نتیجه شما باید مجوز کلینیک زیبایی را از کسانی که این مجوزها را دارند اجاره کنید، اجاره یک میلیاردی برای یک سال حداقل رقمی است که شما باید در این صنف پرداخت کنید و اگر این مجوز در مناطق پر مشتری مانند غرب تهران باشد این ارقام بالاتر هم خواهد رفت.

کسب درآمد 300میلیون در ماه برای یک کلینیک زیبایی مجهز

در شرایط اقتصادی رکودزده تولید کشور که کارخانجات تولیدی به شدت با مشکل روبه رو هستند و بسیاری از این کارخانجات نیز ورشکست شده اند و در شرایطی که حداقل حقوق کارگران و کارمندان کشور کمتر از یک میلیون در ماه درنظر گرفته می شود، مشاغلی مانند تأسیس کلینیک زیبایی در کشور به وجود آمده است که درآمدی بین300 تا 500 میلیون تومان در ماه برای صاحبان آن به همراه دارد.

که به گفته مدیر یکی از خدمات زیبایی در غرب تهران درآمد حاصل از این کار به میزان سرمایه گذاری شما بستگی دارد ، به عنوان مثال اگر شما یک مجموعه کاملاً مجهز از کلیه خدمات مربوط به زیبایی مانند لیزر، بوتاکس، لیپو و … ایجاد کنید. یک مکان حداقل 600 متری برای این کار در نظر بگیرید و دستگاه های شما به روز و بی عیب و نقص باشد و همراه این موارد یک کادر پرسنل حرفه ای نیز به خدمت بگیرید ماهانه می توانید حداقل 300میلیون تومان درآمد داشته باشید.

برای سفارش طرح توجیهی احداث کلینیک پوست ، مو و زیبایی جهت اخذ وام و مجوز با شماره : 28421909-021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

برای چنین فضایی شما به 1.8 تا 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارید به عبارتی شما با چنین سرمایه گذاری، سالانه نزدیک به 4 میلیارد تومان سود خواهید داشت که یک میلیارد آن را باید به صاحب مجوز بدهید و در انتها خودتان نیز 3میلیارد سود کرده اید. در این سرمایه گذاری ها برای مثال به حداقل چهار دستگاه لیزر نیاز دارید که دستگاه لیزر با کیفیت بین 300 تا 400 میلیون قیمت دارد که در مجموع نزدیک به 1.5میلیارد فقط هزینه دستگاه های شما می شود.

در حال حاضر لیزر یکی از پر طرفدار ترین خدمات زیبایی در این کلینیکها به حساب می آید که سود بسیاری هم برای صاحبان آن به همراه دارد. البته خدمات زیبایی در هر زمینه ای متقاضی خود را دارد و کلینیکها کمی تخصصی تر به این موضوع نگاه می کنند.

کلینیکهایی هستند که تنها خدمات لیزر موهای زائد را انجام می دهند، کلینیک دیگری تنها خدمات ساکشن را انتخاب کرده است و این موضوع به استراتژی آنها بستگی دارد و برخی کلینیکها نیز مانند ما تمام خدمات را ارائه می دهد که این کار می تواند حاشیه سود بیشتر و مطمئن تری به همراه داشته باشد.

فعالیت پر سود مراکز بدون مجوز

نبود هیچ مرکزی در داخل کشور برای گذراندن دوره های تخصصی استفاده از لیزر، مشکل عمده ای است که باعث شده افراد غیرپزشک هم از این موضوع سوء استفاده کنند و از لیزر درآمدهای هنگفت داشته باشند.

برخی از این خدمات لیزری را آرایشگاه ها و برخی دیگر را هم پزشکان عمومی یا پزشکان متخصص پوست انجام می دهند اما مشکل عمده ای که در حال حاضر در استفاده از لیزر و دیگر دستگاه های مورد استفاده در کلینیک های زیبایی وجود دارد این است که حتی بسیاری از متخصص های پوست هم برای استفاده از این دستگاه ها دوره آموزشی ویژه ای ندیده اند.

هیچ کدام از پزشکان در دوره های آکادمیک دانشگاهی هم دوره های مختص استفاده از لیزر را نمی بینند، اما برخی از آنها بدون گذراندن دوره ای خاص از لیزر برای خدمات زیبایی و درمانی استفاده می کنند.

مدیر یکی از این کلینیکها در خصوص نحوه فعالیت این موسسات می گوید: وزارت بهداشت مجوز جدید صادر نمی کند و همانطور که گفته شد هزینه اجاره چنین مجوزهایی در تهران بسیار زیاد است و گاهی تا یک میلیارد نیز می رسد، اما چون حوزه زیبایی و سلامت یکی از حوزه های پر درآمد به حساب می آید.

بسیاری از افراد به صورت غیر قانونی و بدون مجوز با استفاده از این دستگاه ها شروع به فعالیت کرده اند. در بسیاری از مراکزی که با عنوان کلینیک زیبایی فعالیت می کنند، همه نوع اقدامات زیبای انجام می شود؛ از لیزر و بوتاکس گرفته تا برخی اقدامات آرایشی و بهداشتی و حتی برخی اعمال جراحی زیبایی.

در حقیقت در این مراکز مشخص نمی شود که برای کدام یک از این اقدامات مجوز صادر شده است و از سوی دیگر هر فردی ادعا می کند که دوره این کار را دیده درحالی که پزشک هم نیست. در واقع، یک ملغمه ای در این مراکز زیبایی درست شده که تشخیص افراد دارای صلاحیت را مشکل می سازد ، با این وجود این شغل پردرآمد باعث جذب بسیاری از افراد به سمت این حرفه شده است.

او در ادامه می گوید: همانطور که گفته شد شروع فعالیت بدون مجوز هم می تواند باشد اما در این مسیر شما همیشه در حال تعقیب و گریز با مسئولان وزارت بهداشت، نظام پزشکی و نیروی انتظامی خواهید بود. به هر حال موسساتی هستند که این فعالیت را با یک حجم پایین تری از فضا راه اندازی می کنند اما به صورت خیلی سبک تر این خدمات را ارائه می دهند.

برای مثال شما می توانید یک مکان 150 متری اجاره کنید، یک دستگاه لیزر موهای زائد هم خریداری کنید و در نهایت یک پزشک نیز در کنار این خدمات استخدام کنید. با این کار شما به راحتی می توانید درآمدی بین 10 تا 30 میلیون تومان در ماه بسته به مکان فعالیت خود در تهران داشته باشید، در این صورت وزارت بهداشت مستقیم اقدام به پلمب کلینیک زیبایی تان نمی کند بلکه شما می توانید با پرداخت جریمه های اندک فعالیت های خود را ادامه دهید.

این خیلی مهم است که مکان فعالیت شما اصول بهداشت را رعایت کرده باشد و همچنین در انتخاب پرسنل خود از پزشک و پیراپزشک استفاده کنید که در شرایطی که بازرس مراجعه می کند شما بتوانید از فعالیت خود دفاع کنید این کار به معنی آن است که شما ماهانه یک تا 2میلیون تومان بیشتر حقوق پرداخت کرده اما ادامه فعالیت خود را تضمین می کنید.

دستگاه های بی کیفیت قاچاق در بخش زیبایی و سلامت

بحث مجوز دادن برای ورود دستگاه های بی کیفیت قاچاق در حال حاضر یکی از موضوعات مهم این صنف است یعنی جدای از واردات غیرقانونی دستگاه های مربوط به خدمات زیبایی به داخل کشور، بسیاری از دستگاه هایی هم که به داخل کشور وارد می شوند، حداقل استانداردهای جهانی را هم ندارند.

همچنین نظارت تخصصی و جدی هم برای واردات دستگاه ها در کشور وجود ندارد و همین ضعف عمده باعث شده که دستگاه های باکیفیت و بی کیفیت، هر دو به کشور وارد شوند و در این بین، مشتری هم متوجه تفاوت خدمات این دو نوع دستگاه نمی شود. حالا با جنجالی شدن این خدمات و شکایت های بسیار شهروندان، خبر هایی از وزارت بهداشت برای ساماندهی این موسسات نیز به گوش می رسد.

چند ماهی است که وزارت بهداشت می گوید در مورد استفاده از لیزر، کمیته ای فنی در حوزه تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تشکیل شده است که مجوزهای لازم برای این گونه دستگاه ها آنجا صادر می شود ، این کمیته هم سیاست گذاری می کند و هم در مورد دستگاه هایی که قرار است وارد کشور شوند، تصمیم می گیرد و ضابطه تعیین می کند.

با وجود اینکه وزارت بهداشت می خواهد با این کمیته نوپا، بخشی از بازار بی ضابطه استفاده از لیزر و دیگر دستگاه های مورد استفاده در خدمات کلینیک زیبایی و درمانی را کنترل کند، ولی به نظر می رسد که این بازار مکاره، به حدی در لایه های اقتصادی کشور ریشه دوانده که بعید است در کوتاه مدت بشود آن را به مسیر درست و منطقی هدایت کرد.

زنان طبقه متوسط ، مشتریان دائم کلینیک زیبایی

خدمات زیبایی در کلینیکهای تخصصی ارائه دهنده این خدمات بسیار متنوع است به طوری که وقتی با انبوه اسامی ارائه شده در لیست آنها مواجه می شوید بسیاری از این خدمات برای تان ناآشنا خواهد بود. لیزر موهای زائد، سلول های بنیادی جوان سازی، مزوتراپی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، کاشت مو، کاشت ابرو، عمل زیبایی بینی، لیپولیز رفع چربی و… از جمله مواردی است که این روزها در بازار داغ زیبایی کشور به صورت گسترده متقاضی دارد.

پرطرفدارترین های بازار از نگاه یکی از  مراکز زیبایی غرب تهران خدماتی شامل، لیزر کل بدن، جوانسازی، مـزوتراپی، برداشتن خال، تزریق ژل و تزریق بوتاکس است. قیمت هایی که بسته به شرایط مختلف و مواد مصرفی می تواند افزایش یا کاهش داشته باشد و با توجه به حاشیه سود این مواد بین 40 تا 100 درصد سود عاید این مراکز می کند.

کلینیک زیبایی

البته حاشیه سود برخی از این خدمات تا 200 درصد نیز افزایش می یابد. به گفته مدیر یکی از این کلینیکها، خانم های طبقه متوسط و بالای جامعه مشتریان دائم این خدمات هستند، به طوری که برخی به صورت ماهانه از این موسسات مشاوره زیبایی می گیرند و رقم های میلیونی برای این کار خرج می کنند و برخی نیز به صورت میان مدت و چند بار در سال به این مراکز مراجعه می کنند.

اما چیزی که مشخص است افزایش تقاضای این خدمات در جامعه است که تعدد تأسیس چنین مراکزی را از نظر اقتصادی توجیه می کند البته نمی توان گفت که تب استفاده از این گونه خدمات در سراسر کشور بالا رفته. اما حداقل در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز و شیراز به دلیل وجود طبقه متوسط شهری پردرآمد، استفاده از این خدمات به شدت رو به افزایش است و در نتیجه تمرکز این موسسات نیز در جذب مشتری از این قشر اجتماع است.

بیش از 95درصد مشتریان این مراکز خانم ها هستند؛ خانم هایی که تحت تأثیر تجمل گرایی فزاینده این روزهای جامعه به فکر ایجاد تنوع در نوع پوشش و چهره خود در راستای زیبایی شناسی تعریف شده رسانه های داخلی و خارجی مخارج بعضاً هنگفتی خرج می کنند.

لب های پروتز شده، دماغ های عملی به همراه عمل زیبایی گونه و دیگر عمل های زیبایی بدن در زنان، بازاری فراهم کرده است که به نظر می رسد سودهای میلیاردی در جیب مالکان موسسات کلینیک زیبایی در شهری مثل تهران می ریزد. البته روی دیگر شهر تهران را باید در مردمانی دید که فارغ از این فضا هستند و خود خواسته یا بالاجبار درگیر این مسائل نمی شوند.

توصیه مابه شما این است که کلینیک شما این تجهیزات را داشته باشد

  1. دستگاه لیزر موهای زائد : به دلیل تنوع دستگاه های لیزر، باید پس از تحقیقات به بهترین مورد برسید.دستگاه های لیزر موهای زائد باید بیشترین نوع پوست و مو را شامل شود، و بعد از دوره درمان رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. اگر دست به کار احداث کلینیک زیبایی زده اید به این مورد به شدت توجه کنید زیرا می تواند قسمت گسترده ای از مشتریان شما را در بر گیرد. بهترین نوع دستگاه لیزر موی زائد، لیزر سه بعدی است که حتی موهای بلوند و قرمز را نیز تحت پوشش قرار می دهد. در این دستگاه نیازی به استفاده از کرم های بی حسی قبل از درمان و کمپرس یخ پس از درمان نمی باشد زیرا تنها دستگاهی است که مجهز به هندپیس آیس کولر آمریکایی است.
  2. دستگاه هایفوتراپی : هایفو تراپی پدیده ای نوظهور در صنعت زیبایی است. به دلیل غیر تهاجمی بودن این دستگاه ها، جایگزین مناسبی برای روش های جراحی لیفت صورت، کاشت نخ، بلفاروپلاستی، تزریق ژل و چربی و حتی جراحی های لاغری شده اند. بهتر است از دستگاه های هایفوتراپی پورتابل استفاده نکنید، زیرا کیفیت عملکردی مناسبی ندارد. بهترین دستگاه هایفوتراپی موجود دارای پنج سری کارتریج مخصوص صورت و لاغری بدن می باشد که اولترا نام دارد.
  3. میکرودرم : لایه برداری جزئی جدانشدنی از کلینیک زیبایی است. میکرودرم های فعلی در بازار ایران عموما با استفاده از پودرهای معدنی و کریستالی کار می کنند و توسط آنها لایه برداری پوست را انجام می دهند. نسل جدید دستگاه های میکرودرم حاوی تراشه های الماس و سری های تیتانیومی است که نیاز به مصرف پودر ندارد و بسیار بهداشتی و کم هزینه است. دستگاه های میکرودرم Diamond بهترین گزینه برای انتخاب میکرودرم هستند.
  4. کربوکسی تراپی : تزریق دی اکسید کربن به زیر بافت پوست می تواند موجب جوانسازی و کاهش سلولیت شود. دستگاه کربوکسی IMPE نسل جدید این دستگاه ها هستند که قابلیت تنظیم سرعت و حجم تزریق را دارند.
  5. CO2 فرکشنال : دستگاه های CO2 فرکشنال با دو قابلیت جوانسازی پوست و جوانسازی واژن انقلابی در صنعت زیبایی به شمار می آیند. جدیدترین نوع این دستگاه ها که ساخت کشور آمریکا می باشد میتواند جایگزین مناسبی برای تمام عمل های جراحی زیبایی بانوان و همچنین حذف چروک، لک، و حتی لک و پیس و آتروفی پوست باشد. دستگاه های چهاربعدی فوتونا Fotona نسل فوق پیشرفته ی CO2 فرکشنال می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که خدمات تزریق ژل،چربی، بوتاکس و کاشت نخ نیز در اولویت های اصلی این مراکز قرار دارند. این خدمات نیاز به مهارت پزشک و تامین مواد مصرفی دارند و دستگاه و تجهیزات خاصی را شامل نمی شوند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.78 ( 2 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop