ایده هاایده های خدماتی , گردشگری , تفریحیایده های صنعتی و معدنی

طرح توجیهی احداث هتل آپارتمان 3 4 5 ستاره (سال 1401) word و pdf

طرح توجیهی احداث هتل
رشد صنعت گردشگری در ایران نیاز به سرمایه گذاریهای جدید در بخشهای مختلف صنعت گردشگری بالاخص احداث هتل های 4 و 5 ستاره و بیشتر را ضروری می کند تا عوامل زیر بنایی و ارکان توسعه صنعت جهانگردی درایران فراهم شود که می تواند فعالیت های جهانگردی را به سوی رشدی همراه با توسعه ساختارمند سوق دهد.

هتل ها مهمانسرائی هستند که از تعداد اتاقهای متعددی برخوردارند. در هتل به غیر از تأمین امکانات خواب، خدمات گسترده و متنوع دیگری از جمله تریا، رستوران، استخر، سالنهای بدنسازی و فروشگاههای تهیه سوغات تدارک دیده شده است.

خلاصه مالی طرح توجیهی احداث هتل
میزان سرمایه گذاری ثابت 100،000 میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی 28  درصد
دوره بازگشت سرمایه 3،2  سال
مساحت زمین 10،000  مترمربع
تعداد پرسنل مورد نیاز 50 نفر

ضمنا برای استفاده صحیح از امکانات ایجاد شده و جلب مشتریان خاص سالنهائی برای برگزاری سمینار، سخنرانی و جشن های مختلف پیشبینی شده است. گردشگری، امروزه به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم در توسعه فرهنگها و ارتباطات ملل، نقش ممتازی در استقرار صلح و آرامش در جهان ایفا کرده است.

صنعت جهانگردی با بخشهای مختلف اقتصاد به طور مستقیم و غیر مستقیم در تعامل قرار دارد و با داشتن اثرات مثبت عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخشهای حائز اهمیت و مهم به شمار می رود.

نگارش انواع طرح توجیهی با نرم افزار کامفار در کلیه زمینه ها طبق اصول استاندارد و 4 ماه ضمانت اصلاح با 18 سال سابقه در تهیه و تنظیم طرح.

بیش از 900 میلیارد دالر، گردش مالی سالیانه توریسم در جهان است که سهم کشور ایران، به یک دهم درصد هم نمی رسد. گردشگری در هزاره سوم را ارزندهترین صنعت پولساز در جهان می دانند که دولت مردان کشور باید با یک عزم ملی در این راه بیشتر تلاش کنند.

تصویر انواع هتلاین تلاش می تواند باعث جذب توریست، معرفی کشور در سطح جهانی و ارتقای رشد ناخالص ملی GNP را به همراه داشته باشد. هتل های بسیاری در كشور ایران و دیگر نقاط جهان در حال فعالیت هستند. از آن جایی كه در سال های اخیر صنعت هتلداری پیش به سوی تخصصی شدن رفته است.

هتل ها نیز روز به روز به دنبال بروز شدن و همگام شدن با امكانات روز دنیا می باشند. هتل های ایران همانند دیگر هتل های دنیا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته اند. تا جایی كه برخی از هتل های كشور را می توان با برترین هتل های جهان مقایسه كرد.

حداقل هزینه لازم برای ساخت اماکن اقامتی به تقکیک درجه
نوع اماکن اقامتی حداقل زمین مورد نیاز طرح
(مترمربع)
جمع هزینه ساخت
(میلیارد تومان)
هتل آپارتمان 3 ستاره 5،000 20
هتل 3 ستاره 5،000 15
هتل 4 ستاره 10،000 50
هتل 5 ستاره 15،000 100

در كشور ما و به ویژه برخی از استانها و شهرهای پرگردشگر می توان هتل هایی را تجربه كرد كه شاید باور آن سخت باشد كه چنین هتل و اقامتگاهی در داخل كشور وجود دارد.

وجود گردشگران با اهداف، سلایق و البته بودجه متفاوت صنعت هتل‌داری و را متحول کرده و باعث به وجود آمدن انواع مختلف هتل‌ها با مشتریان، خدمات، امکانات، موقعیت جغرافیایی، اندازه و هزینه ‌های متفاوت شده است.

برای سفارش طرح توجیهی احداث هتل آپارتمان ، هتل 5 ستاره ، هتل 4 ستاره ، هتل 3 ستاره ، هتل سنتی ، هتل بوم گردی جهت اخذ وام و مجوز با شماره : 1909–2842–021 یا 09056370500 تماس بگیرید.

با تمام تفاوتها هر هتل مشتری خاص خود را دارد این امر دلیلی است صنعت هتلداری جزوء فرصتهای سرمایه ‌گذاری خوب قرار بگیرد. هتل دارای امکانات کافی برای زندگی افرادی است که به منظور اقامت موقت بدان مراجعه و از این امکانات استفاده می‌کنند.

وجه مشترک کلیه هتل‌ها فروش اتاق و عرضه خدماتی است که هر کسی که در سفر است به آن نیاز دارد. هتلدار همواره باید سعی و کوشش کند که محیطی دلپذیرتر، از خانه میهمان به‌وجود آورد. نوعی مکان مسکونی اجاره‌ ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می ‌شود.

هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گیرند. هتلها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاقها و سوئیتهای اقامتی، هتلها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند.

تصویر از نمای بخشهای مختلف یک هتلرستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌ هایی از امکانات هتلهاست. معمولاً مشتریان هتل در اتاقها و سوئیتهایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اکثر گردشگران هتلها را فقط با تعداد ستاره‌ هایشان می‌شناسند و کمتر در مورد نوع هتلی که انتخاب می‌کنند اطلاعات دارند.

خدمات پیش بینی شده قابل ارائه در هتل

  • خدمات اجاره اتاق های هتل
  • سالن ورزشی (پینگ پنگ، بدنسازی و فوتبال دستی)
  • خدمات رستوران
  • خدمات تالار
  • خدمات تاکسی سرویس
  • استخر
  • بوفه و تریا
  • بررسی بازار

بر اساس گزارش‌ های ارائه شده سازمان جهانی گردشگری،‏ درآمد اغلب کشورها از گردشگری در سال‌ های اخیر با سرعتی چشمگیر در حال افزایش بوده ‌است. براساس تحقیقات انجام شده مکانهای گردشگری در برخی استانها در اغلب زمینه‌ ها فاقد امکانات و تسهیلات لازم برای جلب رضایت گردشگران می باشند.

برنامه ‌ریزی اصولی و به‌ ویژه احداث هتل واحدهای اقامتی برای گردشگران در استانهای مختلف می‌تواند امکان جذب گردشگر بیشتر را فراهم آورد و به تبع آن باعث رشد و توسعه استان گردد.

از آنجا که هدف از طرح مذکور احداث هتل می باشد، لذا بدیهی است، کالایی که در این طرح عرضه خواهد شد، یعنی محل اقامت مسافر و گردشگر و تأمین غذا، محل خرید کالا ماهیت خدماتی دارد. به نوعی می توان ارائه خدمات را کالای مصرفی دانست.

زیرا کالای مصرفی به کالایی گفته می شود که مستقیما توسط افراد مصرف می گردد. همانطور که از اسم مجتمع هتل بر می آید محلی برای تأمین استراحت، خواب و غذای گردشگر می باشد. ارائه این خدمات در واقع کاربرد اصلی هتل می باشد.

البته لازم به ذکر است که با گذشت زمان هتلها کاربردهای دیگری نیز پیدا کرده اند. با توجه به اینکه اقامت حلقه مهمی از زنجیره صنعت توریسم را تشکیل می دهد، یک هتل با توجه به نوع و درجه آن می تواند خدمات مختلفی از قبیل : اقامت، پذیرایی، کافی شاپ، حمل و نقل، خدمات مورد نیاز همایش ها و کنفرانس ها و سایر خدماتی از این قبیل را ارائه کند.

مزایای اجرای طرح احداث هتل

از جمله ویژگی‌های طرح می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نرخ بازگشت سرمایه مناسب طرح و در نتیجه توجیه ‌پذیری سرمایه ‌گذاری در صنعت هتلداری
  • نیاز به مجتمع‌ های گردشگری، توریستی لوکس با استانداردهای بین المللی
  • به وجود آمدن فرصت های شغلی گوناگون برای یک منطقه
  • جذب مشتری و توریست به تبع آن بهبود اوضاع اقتصادی

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.73 ( 3 نتایج)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام تشکر از اطلاعات خوب شما ، هزینه صفر تا صد راه اندازی هتل ده طبقه به زیربنای 1000 متر مربع چقدر میشه ؟

  2. سلام عرض ادب طرح توجیهی احداث هتل متراژ ۸۰۰۰هزارمتر بروز ۱۴۰۰ می خواهم راهنماییم می کنید ؟

    1. باسلام . احتراما برای سفارش طرح توجیهی مورد نظرتان و هماهنگی های لازم با شماره : 09056370500 یا 1909-2842-021 تماس حاصل فرمایید. ضمنا واتساپ سایت برروی شماره همراه ذکر شده فعال می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop