مدیریت و رهبریمقالات کسب و کار

عدم موفقیت در کسب و کار و راه های مقابله با آن

شناخت فرصت ها و محدوديت ها برای تنظيم يک برنامه زمان بندی موثر و کارآمد لازم و ضروری است . دراينجا به برخی موانع عدم موفقیت در کسب و کار اشاره شده و راه های مقابله با آن ها را بیان می کنیم :

برنامه ريزی متراکم

برخي افراد باتوجه به آشنا نبودن با حجم کارهايی که در دست اقدام دارند و زمان لازم جهت انجام آن ها برای کارهای فراوانی دريك محدوده زمانی معين برنامه ريزی می کنند عدم موفقيت فرد در کار را به دنبال دارد. برای اجتناب از اين مساله بايد زمان مناسب برای هر کار را با دقت تخمين زد و تقدم و تاخر آن ها را سنجيد. ازصرف وقت درکارهای کم اهميت بايد خودداری کرد و کارهای مهم را شناسايی نمود.

عدم توانايی نه گفتن موجب عدم موفقیت

تصویر عدم توانايي نه گفتن موجب عدم موفقیت

یکی دیگر از علل عدم موفقیت در کار اینست که بسياری از افراد با گفتن نه بيگانه هستند و در برابر درخواست ديگران توان نه گفتن ندارند. چنين افرادی به ناچار اولويت های خود را کنار می گذارند و همواره دچار اضطراب و استرس می شوند به منظور پيش گيری از گرفتار شدن درچنين حالتی بايد هرگز تسليم کارهای ناخواسته ديگران نشد و برنامه های زمان بندی شده مشخص هفتگی ، روزانه و حتی ماهانه داشت . بايد به خاطر داشت که همه را هميشه نمی توان راضی نگه داشت.

عدم شناسايی اولويت ها از علل عدم موفقیت

برخي افراد به دليل عدم توان تشخيص اولويت ها دچار سردرگمی و بی نظمی می شوند و کارهای غيرضروری باعث می شود اولويت ها را فراموش کنند و منجر به عدم موفقیت شخص شودٰٰ. برای مقابله با اين حالت بايد فهرستی از کارهای ضروری در دست داشت و اولويت ها را مشخص نمود ، انجام همه کارها ممكن است هميشه لازم نباشد.

سستی ورزيدن در کار باعث عدم موفقیت می شود

تصویر سستي ورزيدن و عدم موفقیت در کار

انسان گاه ممكن است برای انجام يك کار دچار سستی شده و انجام آنها را پشت گوش اندازد بايد برای مبارزه با اين حالت به کاری که درفهرست اولويت ها قرار دارد ايمان داشت و به خاطر داشت که فرصت ها از دست رفتنی هستند.گاه کارها يا به دليل عدم اهميت و يا اينكه از راه كار انجام آنها اطمينان حاصل نشده به عقب می افتند و يا اينكه به اميد کامل تر انجام شدن در انجام آنها سستی صورت می گيرد. به منظور جلوگیری از عدم موفقیت در کار به هر دليل بايد علل سستی ورزيدن را شناسايی نمود و در رفع آن کوشيد.

ترس ازشكست از دلایل عدم موفقیت در کار

برخی در درون با خود مبارزه می کنند و با خود خوری روحيه خود را تضعيف می نمايند. اين حالت ترس از شكست را در انسان تشديد کرده و باعث عدم موفقیت فرد در کار می شود. بايد از اين روحيات منفی دوری کرد و با ايجاد انرژی مثبت با هر روحيه ای که ممكن است به تنش بيانجامد مقابله نمود. برای اين كار توانايی ها و ضعف ها شناسايی شوند و با واقع بينی ايده آل های دست نيافتنی در ذهن تصور نشوند.

نااميدی و افسردگی

یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت در کار اینست که انسان به دلايل مختلف از بيولوژيک ، وقايع روزمره نظير شكست های مقطعی يا مصيبت های روزانه دچار افسردگی شود. بخش زيادی از اين احساسات طبيعی هستند ولی نبايد گذاشت که به صورت طولانی باقی مانده و در روند معمول زندگی اختلال ايجاد نمايند. برای مقابله با افسردگی ها علل افسردگی را شناسايی کنيد ، روحيات منفی را با مثبت گرايی از بين ببريد.

همچنین برای مقابله با عدم موفقیت در تغذيه خود دقت کنيد و ورزش را فراموش نكنيد، علايق و سرگرمی های مثبت و مفيد برای خودتان انتخاب کنيد و نسبت به توانايی ها واقع بين باشيد. در هر حال توکل به خدای بزرگ و تقويت روحيات مثبت می تواند شما را در برابر تمامی ناکامی ها واکسينه کند.

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

امتیاز کاربر: 4.78 ( 2 نتایج)
گردآورنده
تی توجیهی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0
    0
    سبد خرید
    Your cart is emptyReturn to Shop